Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان ،سعید جریده اصل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ برخی افراد با انگیزه های مالی و سودجویانه ضمن تشکیل یک گروه سازمان یافته مبادرت به اغفال تعدادی از دانش آموزان در رشته های مختلف نمودند و به این ایشان و والدینشان اطمینان خاطر دادند که به سوالات کنکور سراسری و پاسخ نامه سوالات دسترسی دارند و می توانند در ازای دریافت مبالغی همزمان با روز برگزاری آزمون سراسری پاسخ سوالات کنکور را در اختیار دانش آموزان ارائه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعید جریده اصل افزود: در روز برگزاری آزمون سراسری از برخی داوطلبان تجهیزات الکترونیکی کشف گردید که این تجهیزات از طریق گروه مجرمانه تهیه و در اختیار داوطلبان قرار گرفته بود و البته با هوشیاری و دقت مراقبین این افراد موفق به استفاده از این تجهیزات نشدند. وی ادامه داد: پس از کشف تحهیزات مزبور، تحقیقات قضایی جامع و کاملی جهت کشف ابعاد قضیه آغاز گردید و در جریان این تحقیقات مشخص شد عده ای سودجو با تشکیل گروهی سازمان یافته نسبت به فعالیت غیر مجاز در زمینه کنکور سراسری اقدام و مدعی دسترسی به سوالات کنکور سراسری و پاسخ نامه ها هستند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لردگان با بیان اینکه همه عوامل این گروه در اسرع وقت شناسایی، دستگیر و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند، تصریح کرد: در حال حاضر تحقیقات جهت بررسی صحت یا نادرستی ادعای متهمین در جریان است و تا اتمام تحقیقات نمی توان در این خصوص اظهار نظر کرد. سعید جریده اصل همچنین خاطرنشان کرد: به علت آنکه متهمان با افراد دیگری در سایر استانهای کشور مرتبط بودند و می بایست آن افراد نیز شناسایی و از ایشان تحقیق شود لذا رسیدگی قضایی تاکنون ادامه یافته است. وی افزود: علیرغم این موضوع در آینده ای نزدیک تحقیقات قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب لردگان خاتمه می یابد و با توجه به دلایل به دست آمده مبنی بر ارتکاب جرم از سوی متهمان، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری دو ارسال خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب لردگان با اشاره به اینکه همه داوطلبین کنکور سراسری که با این گروه مجرمانه ارتباط داشتند در همان ابتدای کار شناسایی شده اند اظهار داشت: اسامی این داوطلبان مزبور نیز به سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام گردید تا مطابق مقررات نسبت به تخلفات احتمالی ایشان رسیدگی و اتخاذ تصمیم شود.
سعید جریده اصل در پایان اعلام داشت: طی چند روز اخیر همه موسسات غیرمجازی که در زمینه کنکور سراسری در شهرستان لردگان فعالیت داشتند شناسایی و دستورات قضایی لازم برای پلمپ این موسسات و جلوگیری از فعالیت آنها صادر شد.

46

کد خبر 1512566

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری عمومی و انقلاب کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب

به گزارش سازمان سنجش آموزش کشور محمد حسین حاجیلو در مورد تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول کنکور سال ۱۴۰۳، تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم در سه بخش قبل، حین و پس از برگزاری آزمون سراسری در حال انجام است و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری آزمونی امن و در سلامت کامل اندیشیده شده است.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور  با تأکید بر اینکه والدین  و به ویژه داوطلبان باید مراقب باشند تا فریب کانال های مجازی متخلف را نخورند گفت: لازم است داوطلبان هوشیار باشند تا تحت تأثیر تبلیغات کذب قرار نگیرند و سرنوشت خود را به  دست این افراد  سودجو ندهند چراکه این سوداگران هدفی جز اخاذی و کلاهبرداری ندارند بنابراین ضرورت دارد داوطلبانی که وارد شبکه‌های مجازی مدعی تقلب و تضمین قبولی شده‌اند هر چه سریع‌تر از این شبکه‌ها  که همگی تحت رصد دستگاه های امنیتی هستند، خارج شوند تا مشمول مجازات‌های قانونی نشوند.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری در خصوص عضویت داوطلبان آزمون سراسری در گروه‌ها و کانال‌های مدعی تقلب هشدار داد و گفت: مطابق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم آزمون‌های سراسری  که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، همراه داشتن وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه‌دار در جلسه آزمون سراسری تخلف ۱ تا ۱۰سال محرومیت از آزمون به دنبال دارد.

حاجیلو درباره اطلاع رسانی عمومی بمنظور تنویر افکار عمومی گفت: با توجه به هماهنگی بعمل آمده با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و بر مبنای قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری مصوبه مجلس شورای اسلامی، برای پیشگیری از تخلفات احتمالی آزمون سراسری، پیامکی به تمام شهروندان سراسر کشور ارسال شده است.

حاجیلو در پایان  با تشکر از زحمات دستگاه‌های قضائی، امنیتی، انتظامی و اجرایی، گفت: وزارت کشور، استانداران و فرمانداران خیلی پررنگتر از گذشته در راستای امنیت آزمون، برای برگزاری آزمون سراسری که پدیده ای  ملی و تعیین کننده سرنوشت جوانان کشور  است با تمام توان پای کار هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دستگیری فروشندگان سوالات و ابزار تقلب کنکور
  • نتایج اولیه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور ، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • بازداشت ۱۸ مدعی فروش سوالات کنکور، امتحان نهایی و تجهیزات تقلب در تهران
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه فروش سوالات کنکور
  • بخش املاک دیوار و شیپور مسدود می‌شود
  • شناسایی ۳۰۰ تارنمای فعال در زمینه تبلیغ فروش سوالات کنکور/ ۲۰ نفر دستگیر شدند
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری + جزئیات | شناسایی ۳۰۰ فقره تارنمای فعال در این زمینه