Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به طالبان هشدار داد که اگر این گروه گزینه صلح را انتخاب نکند آمریکا در کنار مدافعان نظام جمهوری در افغانستان خواهد ایستاد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به طالبان هشدار داد که اگر این گروه صلح و آینده مبتنی بر تفاهم و اجماع را انتخاب نکند، آمریکا در کنار افغان‌هایی خواهد ایستاد که از جمهوریت دفاع می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلزاد با تاکید بر حفظ وحدت سیاسی در طرفداران نظام جمهوری افزود که اجماع بین‌المللی در صلح خلاصه نمی‌شود، بلکه با ورود افغانستان به مرحله جدید، جهان همچنان در حمایت از افغانستان ثابت قدم خواهد ماند.

وی خاطرنشان کرد که اجماع بین‌المللی بی‌نظیری برای صلح شکل گرفته است که ریشه در حمایت از توافق از طریق مذاکره، پایان دادن به خشونت و رد هرگونه تلاش برای تحمیل راه‌حل نظامی دارد.

خلیلزاد در ادامه نیز اظهارداشت که همه طرف‌های بحران افغانستان باید از فرصت بوجود آمده استفاده کنند و برای دستیابی به یک توافق سیاسی تلاش کنند تا جنگ 40 ساله در این کشور پایان یابد.

خلیلزاد: جامعه بین‌المللی مخالف قدرت‌گیری طالبان از مسیر نظامی استنخستین سفر خلیلزاد به کابل پس از آغاز رسمی خروج نظامیان خارجی از افغانستانسفر خلیلزاد به کابل و ادامه رایزنی برای دولت مشارکتی در افغانستانخلیلزاد در قطر: از دولت و مردم افغانستان حمایت می‌کنیم

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان هفته گذشته در دیدار با سیاسیون افغان گفت که نیروهای امنیتی افغان سرمایه ملی برای این کشور است و آمریکا نیز از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

وی در سفر به کابل تاکید کرد که جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه مخالف هر نوع تلاش طالبان برای کسب قدرت از مسیر نظامی است.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان اخبار آمریکا طالبان اخبار افغانستان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از شینهوا، سخنگوی اداره مدیریت حوادث طبیعی طالبان به خبرنگاران گفت که در این رویدادها ۲۷ تن نیز زخمی شده اند.

به گفته این سخنگو، سیل بیش از ۶۰۰ خانه را تخریب یا آسیب رسانده و حدود ۲۰۰ رأس دام را تلف کرده است.

جاری شدن سیل، به ویژه در استان‌های جنوبی، چندین جاده را نیز مسدود کرده است.

وزارت حمل و نقل طالبان نسبت به احتمال بارش برف، باران شدید، رعد و برق و سیل در ۲۹ استان از ۳۳ ولایت افغانستان در ۲۴ ساعت آینده هشدار داده است. این وزارتخانه میزان بارندگی را از ۱۵ تا ۵۰ میلی متر و انباشتگی برف را از ۱۵ تا ۴۰ سانتی متر در مناطق مختلف پیش بینی کرده است.

کد خبر 6078071

دیگر خبرها

  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود
  • مقام طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل دفاع مشروع بود
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا
  • سیل های اخیر در افغانستان دست کم ۳۳ کشته بر جای گذاشته است
  • بیانیه وزارتخارجه طالبان درباره حملات ایران علیه اسرائیل
  • حمایت طالبان از حمله ایران به اسرائیل