Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@00:07:03 GMT

افزایش حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۴۳۰۷

افزایش حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، به نقل از اداره کل تامین اجتماعی قم، علی اصغردادخواه ،مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: دریافت‌کنندگان حداقل بگیر ۳۹درصد و سایر سطوح ۲۶ درصد به علاوه مبلغ ثابت ۲۴۸ هزار و ۳۵۵ تومان بر مبنای دریافتی اسفند ۹۹ به مستمری همه بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان مشمول قانون تامین اجتماعی اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: براساس مصوبات هیئت دولت، شورای عالی کار و همچنین اجرای مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون متناسب‌سازی حقوق سازمان تامین اجتماعی، مستمری تمام بازنشستگان، ازکارافتادگان و بازماندگان مشمول قانون تامین‌اجتماعی افزایش یافته و در فیش حقوقی این ماه قابل رویت است.

دادخواه همچنین مبنای اعمال افزایش مستمری ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی (مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰) را براساس مجموع شاخص‌ها بر مبنای مستمری سال ۹۹ و مبلغ متناسب‌سازی مرحله اول اعلام کرد.


دادخواه گفت: اجرای متناسب سازی با رعایت اصل سه جانبه گرایی و پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی سازمان تامین اجتماعی، نمایندگان کانون‌ عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران و رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگران بازنشسته تعیین و اجرایی شده است.


او  بیان کرد: در جهت  ارتقای نسبی سطح معیشت مستمری‌ بگیران ۲ شاخصه" مدت سابقه پرداخت حق بیمه"  و "دستمزد مشمول کسر حق بیمه در زمان اشتغال" ضریب ترمیمی در خصوص متناسب‌سازی حقوق افرادی که در سال‌های گذشته نسبت مستمری زمان برقراری آنان به نسبت حداقل مستمری، افت و کاهش داشته است، (با جبران ۷۵درصد از نسبت از دست رفته) اعمال می شود.


مدیرکل تامین اجتماعی استان قم با اشاره به انتظارات و مطالبه همه سطوح مستمری‌بگیر از سازمان تامین اجتماعی و شرایط سخت اقتصادی بازنشستگان گفت: مقرر شد، پس از اعمال ماده ۹۶ و اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ و افزایش مزایای جانبی، افزایش دریافتی هیچ مستمری بگیری نسبت به دریافتی اسفند ماه ۱۳۹۹ کمتر از ۵۰ درصد نباشد.


دادخواه در خصوص کمک هزینه عائله مندی و و حق اولاد نیز بیان کرد: امسال  یکسان سازی مبالغ کمک هزینه‌های عائله‌مندی و اولاد همانند بازنشستگان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری انجام شده و از این پس همه همسران بازمانده مستمری‌بگیر نیز همانند بازنشستگان و ازکارافتادگان از این کمک بهره‌مند می‌شوند.


او با اشاره به این که کمک هزینه مسکن و کمک هزینه تامین معیشت مستمری بگیران به ترتیب به میزان ۱۱۴ و ۶۶ درصد نسبت به مبالغ مربوطه در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است، گفت: احکام افزایش مستمری و متناسب‌سازی مستمری‌بگیران از تاریخ ۱۰اردیبهشت۱۴۰۰ از طریق سامانه خدمات غیرحضوری Es.tamin.ir  در دسترس مستمری بگیران قرار داده شده و فیش‌های حقوقی مستمری‌بگیران همزمان با پرداخت مستمری آنان از بیستم اردیبهشت ماه از طریق سامانه مذکور قابل رویت است.


مدیرکل تامین اجتماعی استان قم  عنوان کرد:افراد زیرپوشش تامین اجتماعی استان قم بیش از ۷۸۳ هزار نفر است که از این تعداد حدود ۴۵ هزار نفر مستمری بگیرا هستند و احکام جدید حقوق به همراه متناسب سازی مرحله دوم برای تمام مستمری بگیران قم صادر شده است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی افزایش حقوق تامین اجتماعی استان قم متناسب سازی حقوق مستمری بگیران کمک هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات

حسین خدرویسی با اعلام این خبر گفت: سال گذشته ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت هزینه انشعابات و عوارض شهرداری معاف شدند.

وی افزود: از این تعداد ۴۷۸۰ نفر از معافیت انشعاب آب و ۷۰۳۳ نفر از معافیت انشعاب برق برخوردار شدند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۷۷۵ خانوار تحت حمایت نیز از خدمت معافیت انشعاب گاز استفاده کردند.

وی ادامه داد: در مجموع با احتساب معافیت‌های عوارض شهرداری، فاضلاب و … حدود ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت هزینه انشعابات و عوارض شهرداری معاف شدند.

خدرویسی اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، مددجویان نهاد‌های حمایتی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض دهیاری و شهرداری و هزینه‌های انشعاب آب، برق، فاضلاب و گاز برای واحد‌های مسکونی اختصاص‌یافته به آنان فقط برای یک‌بار معافند.

منبع: فارس

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • خدمت رفاهی جدید برای مستمری بگیران کمیته امداد + جزئیات
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند