Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@13:49:47 GMT

اختصاص کامل اعتبار 45 میلیارد تومانی تنش آبی طی هفته جاری

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۴۴۵۱

اختصاص کامل اعتبار 45 میلیارد تومانی تنش آبی طی هفته جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داود بهبودی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تامین آب شرب کلانشهر تبریز، یکی از پرچالش‌ترین و بحرانی‌ترین مسائل موجود کشور است که بر اساس مستندات موجود دروزارت نیروو سازمان پدافند غیرعامل کشور، عدم توجه به راهکاری مناسب جهت رفع مشکلات تامین آب شهر تبریز، موجب آسیب‌پذیری و تاثیرگذاری در مسائل اجتماعی و بهداشتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود پیش بینی «طرح بلندمدتانتقال آبارس» برای تامین آب شرب شهر تبریز این مهم تاکنون تحقق نیافته و تبدیل به مطالبه جدی مردم استان شده است که انتظار می‌رود بر اساس تفاهم‌نامه منعقده با قرارگاهسازندگی خاتم الانبیادر اجرای آن تسریع به عمل آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: همچنین از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت عمومی- خصوصی در اجرای سایر طرح‌های تامین و انتقال یا بازچرخانی آب می‌توان استفاده کرد؛ برای مثال انتقال آب از سد کلقان به صنایع شرق تبریز، بازچرخانی آب در تصفیه خانه آذرشهر و انتقال آن به شهر صنعتی سلیمی از مواردی است که می‌‌توان با مشارکت بخش خصوصی اجرای آنها را تسریع کرد.

بهبودی تصریح کرد: در حال حاضر تامین آب شرب شهر تبریز از طریق خط انتقال زرینه رود، سد نهند و چاه‌های دامنه شمالی سهند انجام می‌پذیرد و به منظور تامین کسری ظرفیت تامین آب شرب تبریز اقدامات بازسازی خط انتقال نهند در بازه آسیب دیده، افزایش ظرفیت پمپاژ آبرسانی از زرینه رود و حفر و تجهیز تعدادی چاه در دامنه‌های سهند در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: در همین راستا و با اقدامات انجام گرفته شده در اسفند سال 1399، اعتبار مورد نظر از محل اعتبارات قانون مدیریت بحران کشور با مصوبه هیات وزیران تامین شد، اما به دلیل خاتمه سال این اعتبار تحقق نیافت.

وی خاطرنشان ساخت: در اوایل امسال با پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته این اعتبار 45 میلیارد تومانی به سال 1400 انتقال یافت و تامین اعتبار گردید؛ موافقت‌نامه های مربوطه هم از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با دستگاه‌های اجرایی مربوطه مبادله شد.

بهبودی ابراز داشت: دستگاه های مربوطه طی هفته جاری می‌توانند از اعتبار و تخصیص صورت گرفته استفاده کنند.

انتهای پیام/60026

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تنش آبی آذربایجان شرقی مدیریت آب رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی زرینه رود آب شرب انتقال اب ارس سد کلقان خاتم الانبیا تامین آب شرب شهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب کامل ۶ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان دنا به دنبال جاری شدن سیل

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست فرمانداری شهرستان دنا از تخریب کامل ۶ مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان خبر داد.

پارسا شعبانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: طی بارش‌های سیل آسای اخیر خسارات جدی به بخش‌های مختلف این شهرستان وارد شده که تیم‌های ارزیاب در حال برآورد و ارزیابی خسارات وارده هستند.

وی اظهار کرد: در پی این بارش‌ها بدلیل تخریب ۷ دهانه پل ها، راه ارتباطی ۷ روستای شهرستان مسدود شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان دنا خاطرنشان کرد: آب شرب دو روستای «امیرآباد» و «احمد غریب» این شهرستان با مشکل مواجه شده و شبکه آب این روستاها به دلیل جاری شدن سیل تخریب شده است.

شعبانی تصریح کرد: بیشترین خسارات وارده به مزارع پرورش ماهی و اراضی کشاورزی شهرستان بوده که ۶ مزرعه پرورش ماهی به طور کامل آسیب دیده‌اند و از بین رفتند.

وی ادامه داد: ۵ اکیپ جهاد کشاورزی جهت بررسی و برآورد خسارات وارده از فردا کار خود را شروع می‌کنند.

سرپرست فرمانداری شهرستان دنا با بیان اینکه به دنبال بارش های سیل آسا تلفات انسانی در شهرستان نداشته‌ایم، عنوان کرد: در رابطه شبکه برق و گاز شهرستان شکل آنچنانی ایجاد نشده است.

شعبانی بیان کرد: در پی جاری شدن سیل ۲ نفر که در یک مزرعه پرورش ماهی گرفتار سیلاب شده بودند توسط نیروهای هلال احمر نجات یافتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • شبکه کشاورزی مغان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • تامین هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • اعلام زمان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟
  • تخریب کامل ۶ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان دنا به دنبال جاری شدن سیل