Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@12:58:19 GMT

آغاز بزرگترین رقابت جهان برای رفع مشکلات تردد شهری

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۴۵۶۴

آغاز بزرگترین رقابت جهان برای رفع مشکلات تردد شهری

رقابتی بزرگ به زودی در میان شرکت‌های نوپای سراسر جهان در کشور پرتغال برگزار خواهد شد که در آن، حل مشکلات مربوط به تردد شهروندان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور پرتغال برای اولین بار در تاریخ میزبان بزرگترین رقابت بین استارتاپ‌ها خواهد بود که در آن بیش از ۲۰۰ نماینده از شهرهای مختلف جهان شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد فرصت کافی را در اختیار کارآفرینان تازه‌کار قرار می‌دهد تا خلاقیت‌های خود را در زمینه چالش‌های پیش روی رفت و آمد داخل شهری به تصویر بکشند. البته شرکت‌کنندگان این رقابت موظفند مشکلات تردد در چهار کلانشهر پرتغال یعنی، براگا، آبرانتس، آنگرا دو هروئیسمو و فونداو را مورد بررسی قرار داده و راه‌حل‌های خود را ارائه دهند.

نمایندگانی از هر چهار کلانشهر پرتغالی باید تمام چالش‌هایی را که در پویایی شهر وجود دارد، به شرکت‌کنندگان رقابت ارائه دهند تا آن‌ها، استراتژی‌های خود را برای حل مشکل به نمایندگان شهرهای فوق تحویل دهند. به عنوان مثال، مقامات براگا خواهان بالا رفتن امنیت تردد و ایجاد مسیرهایی دوستدار مردم، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران بوده‌اند. در این راستا، شهردار قرار است از جنبش جهانی در راستای بستن خیابان‌ها به روی وسایل حمل و نقل موتوری پیروی کند و از رقابت‌کنندگان خواسته پیاده‌راه‌ها را به بهترین شکل ممکن برای جذب هر چه بیشتر مردم، طراحی کنند.

طی این مدت، طرح‌های پیشنهادی برگزیده افراد شرکت‌کننده به صورت آزمایشی در شهرها پیاده‌سازی می‌شود تا مقامات محلی، بهترین‌ها را انتخاب و برای همیشه در شهر به مرحله اجرا در آورند. از نظر شهردار براگا، پیاده‌راه‌سازی خیابان‌های شهر نه تنها به ایمنی تردد ساکنان کمک می‌کند، بلکه در رونق اقتصادی مراکز تجاری و کارآفرینان جوان نیز سهیم است چرا که مردم در حین پیاده‌روی بیشتر به بازدید از این مراکز و خرید محصولات آن‌ها سوق پیدا می‌کنند.

کد خبر 491945

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مشکلات تردد شهری پرتغال براگا شهرهای جهان پیاده راه سازی رونق اقتصادی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۴۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است

به گزارش خبرنگار مهر، انور رشیدی ظهر پنج شنبه در دیدار با امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: سنندج شهر دارالعلم، دارالاحسان و دارالعرفان است و به لحاظ علما، عرفا، قاریان و حافظان قرآن و دراویش و صوفیان دل‌پاک که تمام وجود خود را نثار قرآن، عشق به رسول خدا کرده در طول تاریخ بسیار غنی بوده و هست.

سیدانور رشیدی افزود: خدمت‌رسانی صادقانه و شبانه‎روزی به شهروندان و تلاش در راستای توسعه عمران شهری و پاسخگویی به مطالبات شهروندان از اولویت‌های مهم در مجموعه شهرداری سنندج بوده و در این راستا هرآنچه در توان داشته‌ایم را در طبق اخلاص گذاشته‌ایم.

وی با تاکید براینکه در مسیر رفع مشکلات شهر و جلب رضایتمندی شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود و در سالجاری تلاش مضاعف خواهیم داشت، گفت: با وجود تمام تنگاهای اقتصادی و نبود درآمد پایدار در سال گذشته ضمن اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه سرانه فضای سبز و اجرای نهضت آسفالت و اتمام پروژه‌های نیمه تمام توانستیم حقوق پرسنل را کاملاً بروز و در پایان سال نیز حقوق، عیدی، سنوات و پاداش کل نیروهای خدوم این نهاد خدمت‌رسان پرداخت شد.

به گفته شهردار سنندج، ریل‌گذاری خوبی که طی تقریباً دو سال گذشته در حوزه مدیریت شهری در سنندج انجام شده امسال نیز ادامه خواهد داشت و دو برابر آنچه در سال گذشته در حوزه آسفالت، توسعه فضای سبز، اجرای کلان پروژه‌های عمرانی، برنامه‌های فرهنگی و غیره انجام داده‌ایم را در سالجاری عملیاتی خواهیم کرد.

وی در پایان افزود: امیدآفرینی در جامعه مهم‌ترین اولویت ما در مجموعه مدیریت شهری است و در این راستا تمام ظرفیت‌ها را پای کار خواهیم آورد.

کد خبر 6064176

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت های والیبال جام رمضان در مریوان
  • انقلاب اسلامی ایران آغاز حرکت جهان به سوی ظهور حجت است
  • رقابت ستاره‌ها و بزرگان پیاده روی کشور در همدان 
  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین
  • تونل نوری در پیاده راه باغ فردوس پایتخت اجرا شد
  • سقوط فروش آیفون در بزرگترین بازار دنیا
  • بی‌وای‌دی‌های جدید در راه است
  • رقابت ستاره ها و بزرگان پیاده روی کشور در همدان 
  • بزرگترین سفره افطار جهان به طول ۶ کیلومتر در مشهد مقدس