Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:03:57 GMT

واکسن کرونا به ۱۷ هزار و ۱۷۴ نفر در استان بوشهر تزریق شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۴۵۶۶

واکسن کرونا به ۱۷ هزار و ۱۷۴ نفر در استان بوشهر تزریق شد

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از این جمعیت ۱۳هزار و ۹۱۲ نفر شامل کارکنان بهداشت و درمان، نظام پزشکی، بیماران مزمن، جانبازان و سالمندان ساکن در سرای سالمندان، پاکبان‌ها، کارکنان آرامستان‌ها و بهزیستی در فاز نخست سند ملی ایمن سازی واکسن دریافت کردند و سه هزار و ۲۶۲ نفر نیز از افراد بالای ۸۰ سال در قالب فاز دوم اجرای این طرح زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در زمینه واکسیناسیون بیماران مزمن بیان کرد: تاکنون یکهزار و ۶۵۰ نفر از بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور، هموفیلی، سرطان، ام اس و افراد گیرنده عضو پیوندی واکسن دریافت کرده‌اند و انتظار می‌رود طبق برنامه اعلام شده سایر بیماران نیز زیر پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

خواجه ئیان بیان کرد: جمعیت افراد بالای ۸۰ سال در استان بوشهر ۱۰هزار و ۹۹۳ نفر برآورد می‌شود که تاکنون حدود ۳۰ درصد واکسن دریافت کرده‌اند و همچنان انتظار می‌رود در راستای ایمن سازی جامعه هر چه سریعتر این افراد در مراکز تزریق واکسن حاضر شوند.

وی ادامه داد: از مجموع افرادی که در استان بوشهر واکسن دریافت کرده‌اند چهار هزار و ۲۰۶ نفر هر ۲ دوز و مابقی تنها دوز نخست واکسن را  تزریق کرده‌اند و بعد از طی مدت مشخصی که برای واکسن‌های مختلف متفاوت است دوز دوم را دریافت می‌کنند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، قرار است از هفته جاری واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال نیز در استان بوشهر آغاز شود.

خواجه ئیان تاکید کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا عالم گیر و هنوز چشم انداز روشنی برای زمان رهایی دنیا از آن وجود ندارد تنها راه مقابله با آن ارتقای پوشش ایمنی جامعه و به موازات آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که برای دستیابی به این هدف باید حداقل ۷۰ درصد مردم واکسینه شوند.

وی با تشکر از همه سازمان‌هایی که در اجرای طرح واکسیناسیون با دانشگاه علوم پزشکی همکاری می‌کنند ادامه داد: در راستای رفاه حال مردم تلاش شده به غیر از مراکز جامع سلامت، مراکز دیگری نیز برای انجام واکسیناسیون در استان پیش بینی شود تا هم از ازدحام جلوگیری شود و هم ارایه سایر خدمات بهداشتی با اختلال مواجه نشود.

خواجه ئیان یادآور شد: همچنین برای روان سازی در فرآیند واکسیناسیون بویژه برای سالمندان و کسانی که پیاده شدن از خودرو و حضور در مراکز برای آنها دشوار است در تلاش برای راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون خودرویی در  استان هستیم و انتظار می‌رود بزودی نخستین مرکز در شهر بوشهر شروع به کار کند.

وی گفت: با توجه به اینکه در ۱۴ ماه گذشته جان‌های ارزشمندی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست رفته است و هیچ درمان قطعی برای ویروس کرونا وجود ندارد پس مطمئن ترین راه پیشگیری از طریق افزایش پوشش واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

به گفته خواجه ئیان تاکنون عوارض حادی در بین افراد واکسینه شده در این استان مشاهده نشده‌است و بیشتر شکایت‌ها در زمینه عوارض خفیف و معمول از جمله تب و درد محل تزریق و سردرد و نظایر آن است که توصیه می‌شود مردم از این امکان استقبال کنند تا به سرعت بتوانیم با ایمن سازی همگانی؛ جامعه از این بیماری نجات یابد چون باید تاب آوری جامعه و بویژه قشرهای مختلف را درنظر داشت چون ادامه این محدودیت‌ها می‌تواند مشکلات گسترده‌ای برای گروه‌های مختلف به دنبال داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: سوش‌های جدید حاصل گردش مکرر ویروس است و برای جلوگیری از جهش‌های ژنتیکی مکرر باید زنجیره انتقال بیماری قطع شود، در این شرایط منافع ایمن سازی جامعه از عوارض جزیی آن که در حد یک سردرد، تب و کوفتگی بد، بسیار بیشتر است.

وی از تلاش شبانه روزی و بدون وقفه کارکنان حوزه بهداشت و درمان در ارایه خدمات ایمن سازی و ره‌گیری بیماران و نظارت بر پروتکل‌ها و از مردم استان بخاطر مراجعه منظم و مطابق برنامه اعلام شده قدردانی و بر ادامه این روند مطابق سند ملی ایمن‌سازی تاکید کرد.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی واکسن دانشگاه های علوم پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی بوشهر ویروس کرونا پروتکلهای بهداشتی واکسن دانشگاه های علوم پزشکی اخبار کنکور استان بوشهر واکسن دریافت ویروس کرونا علوم پزشکی خواجه ئیان ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۴۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی

دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس برای کودکان زیر یکسال طی ماه جاری در سراسر استان اجرا می‌شود.

وی افزود: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی و همچنین واکسن پنوموکوک در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی خورانده و تزریق شد
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی