Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@11:40:09 GMT

پیش‌بینی تولید ۵۰ هزار تن گندم در کازرون

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۴۷۸۵

پیش‌بینی تولید ۵۰ هزار تن گندم در کازرون

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رشیدی با اشاره به بروز خشکسالی در سال زراعی جاری که منجر به خسارت ۳۰ الی ۱۰۰ درصدی مزارع دیم شهرستان کازرون شده است پیش بینی کرد حدود ۵۰ هزار تن گندم از مزارع شهرستان کازرون برداشت شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: حدود ۳۰۰ دستگاه کمباین کار برداشت ۷۵۰۰ هکتار گندم آبی و ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم در شهرستان کازرون را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی افزود: شش مرکز خرید گندم با همکاری تعاون روستایی و اداره غله به عنوان مباشر مسئولیت خرید تضمینی گندم با قیمت مصوب پایه ۵۰۰۰ الی ۵۲۰۰ تومان با توجه به شرایط اُفت (۴ درصد مفید، ۲ درصد غیرمفید و۲ درصد سن‌زدگی) را برعهده دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: ارقام گندم کشت شده در این شهرستان سیروان، چمران ۲، مهرگان، برات، خلیل، تیرگان، طلایی و بهاران، (اراقام آبی) و دهدشت، کوهدشت، کریم و قابوس (اراقام دیم) است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی کازرون تولید گندم شهرستان کازرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  مجتبی خیام نکویی افزود: میانگین برداشت گندم آبی از هر هکتار ۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است که اگر به این میزان یک تن اضافه شود تولید گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور  افزود:  برداشت گندم دیم از ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار به یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است که اگر این مقدار به ۲ تن افزایش یابد مجموع تولید گندم دیم هشت میلیون تن خواهد شد.
به گفته خیام نکویی، نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن و برای صنف و صنعت یک و نیم میلیون تن است که در مجموع نیاز کشور به گندم ۱۳ و نیم میلیون تن است.
خیام نکویی گفت: از مجموع ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در کشور ۷۰۰ شرکت در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند که هفت درصد را شامل می‌شود و این تعداد باید به ۲۰ درصد برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین