Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:01:02 GMT

سارق مسلح در کرمانشاه با اقتدار پلیس زمین‌گیر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۴۸۰۲

سارق مسلح در کرمانشاه با اقتدار پلیس زمین‌گیر شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علی‌اکبر جاویدان روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اعلام شکایت چندین شهروند بخصوص بانوان که در یک تاکسی مورد سرقت و زورگیری مسلحانه قرار گرفته بودند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات ابتدایی پلیس مشخص شد تاکسی مورد نظر سرقتی است، افزود: با توجه به حساسیت موضوع تیمی از کاراگاهان اداره مبارزه با جرائم تحقیقات گسترده و همه جانبه خود را آغاز و موفق شدند با اقدامات اطلاعاتی اعضای باند و خودروی استفاده شده در سرقت‌ها را شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: پس از مشاهده تاکسی سرقتی ماموران به تعقیب آن پرداخته و ۲ سارق درون خودرو نیز با بی توجهی به اخطارهای مکرر پلیس، شروع به تیراندازی به سمت آنها کردند.

سردار جاویدان تاکید کرد: بدنبال این اقدام و پس از توقیف تاکسی، سارقان از فرصت پیش آمده استفاده و با ربودن یک دستگاه خودرو تیبا مجددا اقدام به فرار کردند اما در نهایت و با شجاعت و اقتدار پلیس، این خودرو نیز توقیف و سردسته باند دستگیر شد.

وی با اشاره به متواری شدن دیگر سارق مسلح، گفت: فرد دستگیر شده تاکنون به ارتکاب ۱۵ فقره سرقت با تهدید سلاح گرم از شهروندان بخصوص بانوان در شهر کرمانشاه اعتراف کرده است.

ربیس پلیس استان کرمانشاه ادامه داد: علاوه بر توقیف ۲ دستگاه خودرو تاکسی و تیبای ربوده شده، در بازرسی‌های انجام شده از مخفیگاه سارقان مسلح، مقداری از وسایل سرقتی مربوط به شاکیان، ۲ قبضه سلاح، تعدادی فشنگ و ۲ دستگاه خودرو مسروقه دیگر نیز کشف شد.

وی با قدردانی از کاراگاهان پلیس آگاهی در شناسایی باند سرقت و دستگیری سردسته آن، اضافه کرد: پلیس با اقتدار به مقابله با چنین افرادی که امنیت روانی جامعه را با اخلال روبرو می‌کنند برخورد و قطعا دستگاه قضایی نیز احکام لازم را در این خصوص صادر می‌کند.

برچسب‌ها سرقت فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرقت فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه سرقت فرماندهی نیروی انتظامی کرمانشاه کرمانشاه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۴۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین راز برای خرید دزدگیر که نمی دانید

چندین راز برای خرید دزدگیر وجود دارد که خیلی ها آن را نمی دانند. راز هایی که با دانستن آنها می توانید برای خرید دزدگیر بهتر تصمیم بگیرید. اینکه چه تجهیزاتی ضروری بوده و برای چه تجهیزاتی نیاز نیست هزینه اضافی دهید در ادامه مطلب به تمامی موارد خواهیم پرداخت.

یکی از تجهیزاتی حفاظتی که امروزه خیلی مورد استفاده قرار می گیرد، دزدگیر بوده. این دزدگیر وسیله ای است که باعث شده سرقت به طور چشمگیری کمتر شود. و زمانی که آژیر اعلام سرقت بر اثر تحریک به صدا در می آید شما را از این موضوع مطلع می کند. حال ما دو نوع دزدگیر داریم که برای جلوگیری از سرقت بسیار تاثیر گذار هستند.

دزدگیر منزل

امروزه اقدامات حفاظتی هوشمنداته تر از گذشته هستند. و به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه های مختلفی برای حفاظت از منزل طراحی شده اند. که یکی از آن ها دزدگیر اماکن بوده. پس مهم بوده که عملکرد سیستم اعلام سرقت (دزدگیر) را بدانید.

سیستم دزدگیر اماکن، تشکیل شده از یک سری قطعات الکتریکی که در خانه نصب می شوند. این سنسور ها حرکت شخص، باز و بسته شدن درب، ضربه خوردن و ... را تشخیص می دهند، که وقتی این اتفاق ها صورت می گیرد صدای آلارمی بلند می شود تا افرادی که نزدیک هستند از ورود غیر مجاز سارق با خبر شوند.

موارد استفاده از دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن در جاهای مختلفی استفاده می شوند، مثلا سیستم های اعلام سرقت را می توان در جاهای بسیار زیادی استفاده کرد مثلا:

مناطق صنعتی مثل اداره ها، انبار ها، کارخانه ها، تولیدی ها مناطق مسکونی، گاراژ، پارکینگ، مکان های تجاری مانند مغازه ها، رستوران ها، فروشگاه های بزرگ، هتل ها، مرکز خرید، مکان های اداری : بانک، پست، مکان های آموزشی، دانشگاه و... مکان های درمانی : بیمارستان، درمانگاه و...

در قسمت بالا خلاصه ای از کاربرد های دزدگیر را برایتان شرح دادیم، اما دزدگیر ها می توانند برای هر مکانی امنیت را بهبود ببخشد. ما پیشنهاد می کنیم خرید دزدگیر منزل را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

از جمله مزایای نصب دزدگیر در محل زندگی یا کار این بوده که در صورتی که خودتون در محل حضور نداشته باشید، به محض اینکه ورود غیر مجازی به محل مورد نظر شما وارد شد.

دزدگیر منزل چگونه کار می کند؟

با نصب دزدگیر در منزل یا محل کار، در صورتی که سنسور ها هر گونه تحریکی را احساس کنند سریعا به دزدگیر فرکانسی ارسال می کنند و بعد از آن آژیر هشدار می دهد. کامل تر بخواهیم توضیح دهیم یعنی وقتی که شما محل کار یا منزل را ترک می کنید و دزدگیر داخل را فعال می کنید، با نزدیک شدن سارق به محل شما، و تشخیص حسگر ها به حرکات مشکوک، سیستم اعلام سرقت سریعا واکنش نشان خواهد داد.

اعلان پیامکی : اگر دزدگیر از نوع سیم کارتی باشد، با وجود سیم کارتی که درون آن تعبیه شده است، به صاحب دستگاه یا ادمین از طریق پیامک اطلاع رسانی می کند.

اعلان صوتی : زمانی که سنسور ها تحریک می شوند و فرکانس به دزدگیر ارسال می شود (در صورت بیسیم بودن) و بعد از آن صداهای هشدار دهنده مانند آژیر و بلندگو به صدا در می آیند و همسایگان را از وقوع خطر با خبر می کنند.

تفاوت سنسور های با سیم و بی سیم

عملکرد این دو مانند یک دیگر بوده اما یک سری تفاوت ها نیز با یک دیگر دارد.

سنسور های بی سیم

این سنسور ها برای افرادی مناسب بوده نمی خواهند نظم منزل و یا محل کارشان بهم بخورد به طوری که سیم کشی در نصب دزدگیر به کار نرود. همچنین به این صورت عمل می کند که وقتی تحریک می شود یک فرکانسی به دزدگیر ارسال می کند. شرکت های مختلفی هستند مانند دزدگیر فایروال که سنسور ها را با دو نوع با سیم و بیسیم طراحی می کنند. نصب این مدل دزدگیر راحت بوده و به راحتی می شود آن را جابه جا کرد.

سنسور های با سیم

این سنسور ها نیاز به سیم کشی دارند؛ همچنین ساعتی طول می کشد تا بتوان آن ها را نصب کرد. وقتی که خطری را احساس می کنند از طریق پالس به دزدگیر اطلاع رسانی کرده و دزدگیر نیز آژیر را به صدا در می آورد. همچنین این سنسور را نمی توان حمل کرد.

انواع دزدگیر اماکن

دزدگیر را در انواع مختلفی ساخته اند که هر کس با توجه به نیازی که دارد اقدام به خرید آن کند.

دسته بندی کلی دزدگیر ها بر اساس تکنولوژی

دزدگیر اماکن ساده بر پایه آژیر دزدگیر اماکن با خط ثابت دزدگیر اماکن با خط ثابت و سیم کارتی دزدگیر اماکن آژیری

این مدل از دزدگیر ها از قدیمی ترین مدل های موجود در بازار بوده یعنی در واقع اولین محصولی که تمامی شرکت ها آن را تولید کرده اند. که هیچ هشداری را برای هیچ کس نمی فرستد و تنها کسانی می توانند متوجه ورود سارق شوند که نزدیک آن مکان باشند. در این نوع دزدگیر تنها آژیر به صدا در می آید و سارق به راحتی می تواند آژیر را از کار بیاندازد. این سیستم ها از امنیت پایینی برخوردار می باشند. اگر می خواهید این دزدگیر را خریداری کنید باید یک فرد با اطمینان داشته باشید که همیشه حواسش به منزل یا محل کار شما باشد.

دزدگیر اماکن با خط ثابت

این مدل از دزدگیر ها یک مقدار پیشرفته تر از دزدگیر بر پایه آژیر می باشد. به طوری که به خط ثابت وصل شده و در زمان وقوع خطر از طریق همین خط ثابت با شماره ذخیره شده در نرم افزار تماس می گیرد. یعنی علاوه بر اینکه آژیر به صدا در می آید. تماس نیز در کنارش گرفته می شود. مشکلی که این مدل دارد این بوده که سارق می تواند خطوط تلفن را قطع کند. اما هنوز هم از دزدگیر هایی که بر پایه آژیر هستند خیلی خیلی بهتر هست.

دزدگیر اماکن سیم کارتی و خط ثابت

این دزدگیر یکی از کامل ترین نوع دزدگیر اماکن است که از طریق آن می توانید امنیت را به محل خود بسپارید. دزدگیر سیم کارتی همانطور که از نامش مشخص است درون دستگاه یک سیم کارتی تعبیه شده که با کمک آن می تواند در صورت وقوع خطر به صاحب دستگاه پیامکی نیز ارسال کند. این دزدگیر هم آژیر می کشد، هم تماس می گیرد و هم پیامک می دهد.

لازم به ذکر است که اگر سارقی خطوط تلفن را قطع کرد، سیم کارت همه جوره جبران می کند علاوه بر تماس زنگ نیز می زند و تمام اتفاق های افتاده شده را گزارش می دهد.

نرم افزار دزدگیر

دزدگیر های سیم کارتی دارای نرم افزاری هستند که از طریق آن می توان موارد زیر را انجام داد

زون بندی

زون بندی به این معنی بوده که بیایم بر اساس نیازی که داریم سنسور ها را قسمت بندی کنیم. و اگر هر یک از زون ها حساس شد از طریق پیامک یا تماس اطلاع رسانی کند.

با یک مثال این موضوع را شفاف تر می کنیم.

فکر کنید که درون منزل یا محل کار خود یک اتاق خیلی مهم داریم. که نباید هر کسی در این اتاق نفوذ کند. پس سنسور هایی که در این اتاق استفاده می شود را درون یک زون قرار می دهیم که با خیال راحت بتوانیم از طریق ریموت وقتی اون بخشی که داخل زون هست را فعال کنیم.

دفترچه تلفن

درون نرم افزار یک قسمتی با عنوان دفترچه تلفن قرار دارد که می توان لیستی از شماره ها را برای زمانی که سارق ورود می کند به دزدگیر داد.

لازم به ذکر است که انتخاب شماره ها بسیار مهم بوده، کسانی که به عنوان ادمین انتخاب می کنید می توانند به دزدگیر دسترسی کامل داشته باشد.

دکمه فعال

این دکمه در نرم افزار بسیار مهم بوده به صورتی که توسط این دکمه درون نرم افزار می توانید دزدگیر را فعال یا غیر فعال کنید.

حافظه پیامکی

کارایی حافظه پیامکی به صورتی بوده که مثلا، دوست صمیمی خود را درون نرم افزار به عنوان کاربر اضافه کردید اما نمی خواهید متوجه شود که چه زمانی برق منزل شما قطع و وصل و یا چه زمانی شارژ سیم کارت تمام می شود؛ از این قبیل پیامک ها را نمی خواهید دریافت کند. و فقط می خواهید متوجه آژیر زدن سیستم شود. باید فرد را درلیست مخصوص خود بگذارید.

لوازم جانبی های سیستم اعلام سرقت

برای اینکه دزدگیر بتواند درست کار بکند، نیاز است لوازم جانبی هایی در کنار آن باشند تا به درستی عمل کند. در ادامه انواع سنسور ها را برایتان مثال می زنیم.

پدال اعلام سرقت

این پدال را در مراکز خیلی خاصی مانند بانک ها استفاده می کنند تا وقتی یک خطری صورت گرفت بتوانند از آن تا حدی جلوگیری کنند یا حداقل به پلیس اطلاع رسانی شود. عملکرد این پدال به صورتی بوده که مانند یک پدال در جای مخصوصی در بانک قرار می گیرد که با فشردن آن سریعا به دزدگیر پالسی فرستاده و دزدگیر نیز با شماره های داخل دستگاه تماس می گیرد.

ریموت

ریموت یک جزء اساسی از دزدگیر بوده که با کمک آن می شود دزدگیر را فعال یا غیر فعال کرد. و وقتی دزدگیر را باز می کنید درون جعبه آن وجود دارد. همانطور که می دانید ریموت به معنی کنترل از راه دور بوده. این دستگاه از اجزایی مانند برد الکترونیکی، باتری، سنسور یا حسگر و... تشکیل شده است.

سنسور ها

مجموعه ای از انواع سنسور بوده که در دو نوع با سیم و بیسیم تولید شده اند، هر کدام از این سنسور ها قابلیت جداگانه ای دارند. که وظیفه های جداگانه ای دارند و در کنار هم می توانند امنیت را به محیط ببخشند.

سنسور مگنت : این مدل سنسور از دو آهنربا تشکیل شده که معمولا آن را روی درب و پنجره نصب می کنند. در صورت فعال بودن دزدگیر و جدا شدن این دو قطب آهنربا از یکدیگر، سریعا پالس و یا فرکانسی به دزدگیر مبنی بر ورود سارق می رسد.

سنسور ضربه : این سنسور همانطور که از نامش پیداست، به وارد شدن ضربه به درب و سقف و پنجره واکنش نشان می دهد.

سنسور حرکتی : سنسور حرکتی با نام چشمی نیز شناخته می شود. می توان گفت یکی از اصلی ترین سنسور های دزدگیر این مدل سنسور بوده. سنسور از اجزای مختلفی تشکیل شده که درون یک قاب پلاستیکی روی دیوار یا سقف نصب شده. عملکرد آن به صورتی بوده که با تشخیص هر گونه حرکتی سریعا به دزدگیر اطلاع رسانی می شود.

 

سنسور دود : این سنسور نیز دود را تشخیص داده. که در زمان احساس دود سریعا گزارش می دهد تا از آتش سوزی جلوگیری کنند.

آژیر و بلندگو

این لوازم جانبی برای اعلام هشدار بوده که در خارج از اماکن و یا داخل نصب می شود، وقتی دزدگیر تحریک شده از طریق این محصول هشدار داده می شود، معمولا صدای بسیار زیادی دارد که سارق را فراری دهد.

تفاوتی که آژیر و بلندگو دارند در سیستم فنی آن بوده به طوری که جریان بلندگو به یک سیم پیچ و آهنربا می رسد اما آژیر علاوه بر ساختار مغناطیسی یک برد مبدل نیز دارد.

هک کردن دزدگیر اماکن

لازم است در مرحله اول بگوییم دزدگیر هایی که تحت شبکه هستند را می توان هک کرد، اما دزدگیر های دیگر که تحت شبکه نیستند امکان هک کردن آن ها بسیار سخت و دشوار است. و برای هک کردن نیاز به ابزار های بسیار قدرتمند دارند و به راحتی نمی توانن دزدگیر را از کار بیاندازند با یک مثال برایتان شرح می دهیم.

مثلا اگر سارق از دستگاهی به اسم جمر استفاده می کند می تواند یک سیگنالی به دزدگیر ارسال کند اما این سیگنال نیز فقط روی دستگاه های بیسم جوابگو بوده و دستگاه های باسیم به کار خود ادامه می دهند. به همین دلیل برای نصب کردن دزدگیر ما پیشنهاد می کنیم که از هر دو نوع بیسیم و با سیم استفاده کنید.

روش های سرقت سارقین

سارقین به حدی پیشرفت کردند که انواع مختلفی از روش ها را برای سرقت پیش می گیرند. و شما نیز باید با این روش ها آشنا باشید تا بتوانید سرقت را به حد ممکن برسانید. زیرا با گزارشاتی که از سوی اداره پلیس به دست آمده باید سرقت منزل را جدی بگیرید. پس بهتر است حتما یک دزدگیر منزل خریداری کنید.

انواع روش های سرقت ورود خانه به عنوان مامور آب

اولین ترفندی که سارقین پیش می گیرند، وارد شدن به ساختمان یا منزل به عنوان مامور آب یا برق و گاز بوده. درست است که این روش برای سرقت بسیار قدیمی بوده اما خیلی تاثیر گذار می باشد. سارقین بیشتر برای سرقت از ویلا و باغ ها از این روش استفاده می کنند.

باز کردن درب با دیلم

از روش های عجیب غریب سارقین می توان به دیلم کردن درب اشاره کرد، همچنین استفاده از این روش خیلی رایج بوده. به دلیل آنکه اکثر درب منازل معمولی هستند و سارق می تواند به راحتی با دیلم کردن وارد خانه شود.

استفاده از روش کاغذ سفید

شاید برایتان تعجب آور باشد که سارق چگونه با یک کاغذ سفید دست به سرقت می زند. استفاده از این ترفند به صورتی بوده، که سارقین در محل های مختلفی که مد نظرشان هست و راجب آن تحقیق کردند، پرسه می زنند و با انتخاب یک واحد، آیفون را به صدا در می آورند. اگر کسی جواب نداد یک کاغذ سفید روی درب می گذارند، و اگر کسی جواب داد یک ادرس الکی پرسیده. حال اگر ان کاغذ سفیدی که گذاشتند را کسی برنداشت یعنی در خانه حضور ندارند پس دست به سرقت می زند.

سرقت های 15 دقیقه ای

سرقت کردن از خانه با خودرو های سرقتی یکی از شگرد های سرقت بوده. که دزد بعد از سرقت خودرو اقدام به سرقت از منزل می کند. به این صورت که افراد سارق، خودرو های مدل بالایی را به سرقت می برند و بعد از آن با دوستانشان در خیابان ها پرسه می زنند و بعد از گشتن در محله ها، منازل را تحت نظر می گیرند. بعد از خالی شدن منزل اقدام به دزدی کرده. و نهایت زمانی که برای دزدی نیز صرف می کنند 15 دقیقه بوده. و چون سوار خودرو گران قیمت می شوند کسی به آن ها شک نمی کند.

راه های پیشگیری از سرقت خانه

اگر می خواهید از به سرقت رفتن خانه خود جلوگیری کنید باید اقدامات زیر را انجام دهید:

حفاظ گذاری کردن روی پنجره ها : نصب حفاظ های محکم روی دیوار یا پنجره ها می تواند از وارد شدن سارق جلوگیری کند. نصب قفل های ایمن : استفاده کردن از قفل های استاندارد می تواند از باز شدن درب یا پنجره توسط سارق جلوگیری کرد. روشن نگه داشتن خانه : روشن نگه داشتن خانه در زمان هایی که حضور ندارد می تواند سارق را به شک بیاندازد و سمت خانه شما قدم نگذارد. آموزش به فرزندان : فرزندان خود را در مورد های پیشگیری از سرقت آموزش دهید تا بدانند که در نبود شما و یا هر مورد دیگر بدانند چه کار کنند. نذاشتن لوازم گران قیمت در معرض دید: وسایلی که گران هستند را در معرض دید قرار ندهید.

اطلاع رسانی پلیس

به صحبت کارشناسان پلیس در تلویزیون و رسانه های خبری حتما دقت کنید. معمولا پلیس با شبکه های اطلاع رسانی خود، آخرین روش ها و شیوه های سرقت را به مردم اطلاع می دهد. همچنین پلیس با نشان دادن تصاویر واقعی، بهترین روش های پیشگیری را به مردم معرفی می کنند.

برای مغازه یا فروشگاه از چه سنسوری باید استفاده کرد؟ 

از دزدگیر اماکن برای محافظت از مغازه و... استفاده می کنیم. شرکت فایروال سنسور های متفاوتی دارد که هر کدام کارهای متفاوتی انجام می دهند، و در قسمت بالا کاملا به آن پرداختیم. 

 حال اینکه برای مغازه از چه سنسوری استفاده کنید بستگی به عوامل زیر دارد 

اینکه مغازه چند متر باشد  آیا مغازه از دو طرف به خیابان منتهی می شود  آیا کنار مغازه، ساختمان نیمه کاری هست یا نه 

انتخاب سنسور به تمامی مواردی که بالا به آن اشاره کردیم بستگی دارد، زیرا اینکه مغازه چند متر می باشد برای انتخاب تعداد سنسور ها بوده. و مورد دومی برای سنسور ضربه بوده که اگر به خیابان منتهی شود باید از سنسور ضربه استفاده شود. و اگر ساختمان نیمه کاره باشد نباید از سنسور ضربه استفاده کرد . اما در حالت کلی شما باید حداقل یک سنسور چشمی رو به روی درب کار گذاشته شود.

دزدگیر ماشین

سرقت خودرو (Vehicle theft) یکی از مواردی بوده که در دنیای امروزه زیاد به چشم می خورد. زمانی که سارق برای سرقت خودرو صرف می کند کلا 30 ثانیه بوده!!! بله شاید تعجب کنید، اما وقتی روز به روز علم پیشرفت می کند پس از سارقین نیز باید همچین انتظاری داشته باشید که در 30 ثانیه بتواند خودرو را به سرقت ببرد. حال دزدگیر خودرو سال های زیادی بوده که به عنوان یک اصل واجب در قطعات خودرو شناخته شده. چند مدل دزدگیر خودرو داریم

انواع مدل دزدگیر خودرو دزدگیر ساده

این دزدگیر یکی از ساده ترین و قدیمی ترین دزدگیر های موجود در بازار است. خودرو های قدیمی تر نیز از این دزدگیر استفاده می کنند. سنسور های این دزدگیر نسبت به باز شدن درب، شکستن شیشه ها و ضربه حساس بوده. و به وسیله آژیر صاحب خود را از خطر آگاه می سازد.

دزدگیر تصویری

این دزدگیر پیشرفته بوده و گران نیز می باشد. این دزدگیر یک صفحه نمایش کوچک دارد که وقتی درب باز می شود، کاپوت بالا می رود، ضربه ای به خودرو وارد می شود و یا اتفاق های اینچنینی را به صورت دقیق به مالک خودرو اطلاع می دهد. ریموت هایی که این دزدگیر دارد تا فاصله یک کیلو متری برد دارد. که با استفاده از آن می شود از راه دور خودرو را کنترل کرد.

دزدگیر سیم کارتی

یکی از بهترین مدل از دزدگیر های ایرانی بوده. که در صورت وقوع سرقت با استفاده از یک سیم کارت با شماره هایی که از قبل در آن ذخیره شده تماس می گیرد. قیمت دزدگیر منزل نسبت به تصویری ارزان تر بوده. اما در مناطقی که آنتن دهی ضعیف است کاربرد آنچنانی ندارد.

یک دزدگیر خودرو باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

در زمان خریداری دزدگیر ماشین باید به امکانات آن توجه کرد. هر چه یک دزدگیر تجهیزات بیشتری داشته باشد، در پیشگیری از وقوع سرقت نیز سرعت بالایی خواهد داشت. در زمان خرید دزدگیرهای خودرو نیز مانند دزدگیر منزل باید دقت کنید. امکانات جانبی، قابلیت های گوناگون دستگاه توجه کنید.

نکاتی که باید راجب سیستم های ضد سرقت خودرو بدانید. قفل مرکزی

بیشتر دزدگیر ها حتی دزدگیر ساده نیز به قفل مرکزی مجهز هستند. با استفاده از قفل های مرکزی درب های خودرو را به سرعت باز و بسته می کنند. برخی از قفل های مرکزی این قابلیت را دارند که چند ثانیه بعد از حرکت به طور خودکار درب های ماشین را قفل می کنند.

امکانات جانبی دزدگیر

خاموش کردن در زمان سرقت، قفل کودک، هشدار باز بودن درب ها، قفل کردن خودکار درب بعد از حرکت ماشین از جمله امکانات جانبی دزدگیر بوده. این امکانات جانبی به شما در پیشگیری از سرقت کمک زیادی می کند.

مواردی که باید در هنگام خرید دزدگیر خودرو دقت کنیم دزدگیر دارای ریموت زاپاس باشد. تا زمانی که ریموت اولیه گم می شود مالک اذیت نشود دزدگیر خریداری شد باید باتری پشتیبان داشته باشد قابلیت پیشگیری از روشن شدن خودرو قابلیت اتصال به اینترنت قیمت مناسب با کارایی بالا صدای آژیر بلند دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد. حساسیت حسگر ها در آن زیاد باشد دزدگیر خودرو چگونه هشدار می دهد؟

ساختار دزدگیر به صورتی بوده که باید از سرقت جلوگیری کنند. این جلوگیری نیز به صورت هشدار بوده. اکثر دزدگیر های خودرو از یک یا چندین هشدار برای خطر سرقت استفاده می کنند.

آژیر ها : صدای آژیر های دزدگیر هر سیستمی با سیستم دیگری فرق دارد. معمولا این صدا به حدی بلند و ناخوشایند بوده که توجه اطرافیان را به خود جلب کند. بلندگو ها : در صورت خاموش شدن حسگر ها، آلارم های خودرو و... پیامی از پیش ضبط شده را پخش می کنند. شاید سارقین با تجربه این مورد را بدانند اما بیشتر سارقین را می ترساند و فراری می دهد. استفاده کردن از سیستم هایی که در خودور تعبیه شده: برخی ها بوق می زنند و برخی نیز سیستم جرقه زنی را به دزدگیر وصل می کنند تا در صورت کار سارق را برای روشن کردن خودرو دشوار کنند. چرا باید از دزدگیر ماشین استفاده کنیم.

خودرو یکی از دارایی های مهم هر فرد بوده که در انجام بسیاری از کار ها به ما کمک می کند. ما با خودرو خود به مسافرت می رویم، خرید می رویم، بچه ها را از مدرسه به خانه می بریم و... پس باید ماشین را به یک دزدگیر تجهیز کنیم، زیرا باید از ارزشمند ترین دارایی که داریم محافظت کنیم.

نکات نصب دزدگیر خودرو

نصب کردن دزدگیر خودرو بسیار مهم بوده و باید به مراکز اختصاصی آن را بسپارید. اگر نصب کردن دزدگیر به کسایی به غیر از نمایندگی های معتبر خودرو بسپارید، ممکن است به اتصالات و سیم کشی های داخل خودرو آسیب وارد کند آنوقت گارانتی خودرو باطل می شود.

علاوه بر این مورد، نصب کردن دزدگیر نیز تخصص و ریزه کاری های زیادی دارد؛ مثلا سنسور حرکت باید به گونه ای تعبیه شود که حرکت در داخل خودرو و یا اطراف خودرو را حس و تشخیص دهد، اما نباید به حرکت حیوانات حساس باشد.

برای نصب کردن سنسور باید آن را جایی نصب کرد که دید واضحی از داخل خودرو داشته باشد. همچنین، باید میزان حساسیت سنسور را تنظیم کنید تا بتواند حرکت های مشکوک در محدوده خودرو را تشخیص دهد.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق و کشف ۶ دستگاه خودرو مسروقه در بابل
  • چندین راز برای خرید دزدگیر که نمی دانید
  • دستگیری سارقان سابقه‌د‌ار خودرور و موتورسیکلت در شهرری
  • کشف ۱۱ دستگاه خودرو سرقتی در یزد 
  • ۵ کشته و زخمی در ۲ حادثه رانندگی امروز استان کرمانشاه
  • ۲۵ سارق در عملیات پلیس اصفهان دستگیر شدند
  • دستگیری سارق مسلح سوپر مارکت در تهران
  • دستگیری اعضای باند سارقان خودرو در شیراز
  • دستگیری سارق مسلح سوپر مارکت
  • انهدام ۲ باند سارقان خودرو در تبریز