Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، آمریکا و اتحادیه اروپا از شدت آشوب‌ها و حملات نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مسجد الاقصی ابراز نگرانی کردند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما از مقامات اسرائیلی‌ و فلسطینی‌ها می‌خواهیم به تنش‌ها پایان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: آمریکا به شدت نگران درگیری‌های مداوم بین نیروهای امنیتی اسرائیلی با فلسطینی‌ها است. هیچ بهانه‌ای برای خشونت وجود ندارد و چنین خونریزی‌هایی بسیار نگران کننده است. ما آن‌ها را محکوم می‌کنیم. 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دو طرف را به خویشتنداری فراخواند و از آنها خواست از اقدامات تحریک آمیز خودداری و وضع تاریخی موجود در مسجد الاقصی را حفظ کنند.

 او گفت: ما همچنین به شدت نگران اخراج احتمالی خانواده‌های فلسطینی در محله‌های شیخ جراح  در بیت المقدس هستیم. بسیار مهم است از اقداماتی از جمله فعالیت شهرک سازی، تخریب خانه‌ها و اقدامات تروریستی که باعث تشدید تنش‌ها می‌شود و یا ما را از صلح دور می‌کند، جلوگیری کنیم.

ند پرایس تصریح کرد: وزارت امور خارجه آمریکا با سران اسرائیلی‌ و  فلسطین در ارتباط است تا برای کاهش تنش‌ها اقدامی انجام دهد.

اتحادیه اروپا نیز در واکنش به درگیری‌های اخیر رژیم صهیونیستی با فلسطینیان در قدس اشغالی و مسجد الاقصی بیانیه‌ای صادر کرد. ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم فورا تنش در قدس را کاهش دهند.

این اتحادیه افزود: اخراج خانواده‌های فلسطینی در الشیخ جراح و قدس شرقی نگران کننده و غیرقانونی است و تنش‌های افزایش می‌دهد.

اتحادیه اروپا تاکید کرد: رهبران سیاسی و مذهبی باید خویشتنداری کنند و مسئولیت آرام کردن اوضاع نابسامان قدس را بر عهده بگیرند.

در درگیری‌های روز گذشته بین نظامیان صهیونیست و فلسطینیان در قدس اشغالی نزدیک به ۱۷۰ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی دولت آمریکا اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا درگیری ها تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله پهپاد اسرائیلی را در جنوب لبنان سرنگون کرد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که یک پهپاد رژیم صهیونیستی از نوع هرمس ۴۵۰ را که در حال انجام مأموریت جنگی بر فراز منطقه العیشیه واقع در جنوب لبنان بود، سرنگون کرده است.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که دو ساختمان مورد استفاده نظامیان صهیونیست در شهرک المطله واقع در مرز فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است.

رسانه‌های صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن صدای آژیر خطر در شهرک المطله و کفار جلعادی در منطق الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته و در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و به خاک و خون کشیده شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم| ممانعت پلیس رژیم اسرائیلی از ورود فلسطینی ها به مسجد الاقصی
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تو فلسطینی و تنها نگران تو منم
  • ابراز نگرانی سازمان ملل از بحران آب آشامیدنی در افغانستان
  • فیلم/ لحظه عملیات استشهادی دو فلسطینی در قدس اشغالی
  • تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در اسپانیا
  • حزب الله پهپاد اسرائیلی را در جنوب لبنان سرنگون کرد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی