Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرعامل هلال احمر استان سمنان از افتتاح۱۳ خانه هلال و یک پایگاه امداد و نجات همزمان با هفته هلال‌احمر در این استان خبر داد و گفت: با افتتاح این 13 خانه هلال، شمار خانه‌های هلال در استان به 79 خانه می‌رسد.

مظفر محمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تعداد خانه‌های هلال تا پایان کار دولت تدبیر و امید به 90 خانه می‌رسد اظهار کرد: شمار خانه‌های هلال استان سمنان تا پایان سال 1400 به 100 خانه افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این خانه‌های هلال در شهرها و روستاهای استان راه‌اندازی شدند ادامه داد: پایگاه امداد و نجات جندق در شهرستان دامغان نیز در هفته هلال احمر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل هلال احمر استان سمنان با اشاره به آغاز هفته هلال احمر از امروز گفت: برنامه‌های هفته هلال‌احمر امسال با شعار ملی «یک قرن خدمات داوطلبانه مقایسه‌نشدنی» و شعار بین‌المللی «توقف ناشدنی، شکست‌ناپذیر، مقایسه نشدنی» از امروز آغاز می‌شود.

بهره برداری از 13 خانه هلال در استان
وی از برگزاری 23 عنوان برنامه در هفته هلال احمر خبر داد و اضافه کرد:عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام، افتتاح مرکز فیزیوتراپی میامی، اعزام کاروان‌های سلامت به روستاهای محروم شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان، برپایی نمایشگاه عکس با عنوان «یک سال با کرونا، یک قرن با مردم» ، تجلیل اعضای همکاری کننده در برنامه‌های مقابله با کرونا ویروس ، اهدای خون، جشنواره خاطره و دلنوشته خاطره‌ها و دلنوشته‌های هلال‌احمر قبل کرونا و برگزاری مسابقه طراحی پوستر با موضوع قدر و یا شهادت حضرت علی (ع)، ارائه خدمات درمانی و توان‌بخشی با تخفیف ویژه، بهره‌برداری همزمان از ۱۳ خانه هلال، افتتاح پایگاه امداد و نجات جندق، اهدای پنج عدد ماسک رایگان به کلیه مراجعان داروخانه هلال، پایش سلامت کارکنان ، برپایی ایستگاه سلامت ، افتتاح بانک امانات تجهیزات پزشکی در شعبه سمنان و...از جمله برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان سمنان است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به فعالیت‌های بخش‌های چندگانه هلال احمر در مقابله با کروناویروس خاطرنشان کرد: هم نیروهای سازمان جوانان و هم داوطلبان و نیروهای امدادو نجات هلال احمر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بخش‌های مختلف و از جمله در اجرای طرح سردار سلیمانی، تب‌سنجی شهروندان و کنترل ورود و خروج‌ها ، طرح ناظران سلامت و... مشارکت داشتند.

برپایی 113 چادر سلامت در شهرها و روستاهای استان

وی از تب‌سنجی 21 هزار شهروند از سوی نیروهای هلال احمر استان خبر داد و گفت: بیش از 1400 نیرو از داوطلبان و امدادگران هلال احمر در فرآیند مقابله با کروناویروس با دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود همکاری داشتند.

وی با اشاره به اجرای دو طرح سلامت محور در هلال احمر گفت: بیش از 750 تیم در این دو طرح که با هدف مقابله با کروناویروس در سال 99 اجرایی شد مشارکت داشتند.

محمدخانی از برپایی 113 چادر سلامت در شهرها و روستاهای استان با هدف مقابله با کووید19 خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این خدماتی به ارزش یک میلیارد و 280 میلیون ریال در این بخش و افزون بر 15 میلیارد ریال در حوزه بسته‌های بهداشتی و معیشتی نیز از محل کمک های عام‌المنفعه هلال احمر استان تامین اعتبار و هزینه شد.

وی از اجرای طرح نذر آب 3 از سوی هلال احمر سمنان در روستاهای محروم خراسان جنوبی خبر داد و گفت: همچنین 2900 سبد غذایی و بهداشتی با اعتباری 4.8 میلیارد ریالی در قالب طرح فرشتگان رحمت در یک سال گذشته از سوی هلال احمر استان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان  از افتتاح سه پایگاه‌های امداد و نجات در یک سال اخیر خبر داد و گفت: با تلاش همکاران ما تعداد پایگاه‌های امداد و نجات استان از 14 پایگاه به 17 پایگاه افزایش یافته است. ضمن اینکه توان لجستیگی هلال احمر استان با خریداری چندین خودروی جدید و بازسازی بخشی از آنها، ارتقا یافته است.

وی از فعال سازی مراکز توان‌بخشی و کاردرمانی هلال احمر در همه شهرستان های استان به جز دامغان خبر داد و افزود: در شهرستان دامغان نیز با مشکل فضا روبرو هستیم و در صورت تامین ساختمان، این مرکز در دامغان نیز فعال خواهد شد.

این مدیر مسوول از افتتاح مرکز فیزیوتراپی شهرستان میامی در این هفته خبر داد و افزود: نیمی از اعتبار این مرکز از سوی خیرین و نیمی از سوی جمعیت هلال احمر تامین شده که این کمرکز همزمان با هفته هلال احمر ظرف یکی دو روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

ساخت اندام‌های مصنوعی در مرکز توان‌بخشی سمنان

محمدخانی از توسعه مرکز توان‌بخشی شهرستان سمنان با اعتباری 17 میلیارد ریالی خبر داد و گفت: در حال حاضر ساخت اندام‌های مصنوعی مورد نیاز استان در این مرکز انجام می‌شود.

این مدیر مسوول در ادامه از افزایش تخت های دیالیز شاهرود از 16 تخت به 18 تخت به عنوان یکی از فعالیت های سال گذشته هلال احمر در شاهرود نام برد و خاطرنشان کرد: با افزایش این تخت ها خوشبختانه توانستیم جوابگوی نیاز شهرستان در دوران کرونا باشیم.

افزایش 200 درصدی مراجعه به داروخانه هلال احمر در دوران کرونا

وی از افزایش 200 درصدی مراجعه به داروخانه هلال احمر در دوران کرونا خبر داد و گفت: افزایش سبد دارویی و خدمات داروخانه هلال احمر سمنان یکی از برنامه های جمعیت هلال احمر در یک سال اخیر بوده است. ضمن اینکه در تلاشیم که این داروخانه به یک داروخانه تخصصی ارتقا بیابد.


محمدخانی از شیوع کووید19 به عنوان عامل افزایش مراجعات به داروخانه هلال احمر در یک سال اخیر نام برد و گفت: در حال حاضر به دنبال اخذ مجوز داروخانه تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی استان هستیم تا بتوانیم این داروخانه به یک داروخانه کاملا تخصصی را ارتقا بدهیم.

چرخبال هلال احمر تا خرداد به آشیانه سمنان برمی‌گردد؟

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین وضعیت سایت امداد هوایی سمنان گفت: این سایت یک پروژه بزرگ است که تاکنون دو انبار و آشیانه چرخبال آن افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه سال 99 با افتتاح آشیانه، یک چرخبال مشارکتی به هلال احمر استان تحویل شد افزود: از آذرماه سال قبل چرخبال به تهران منتقل شد. البته آشیانه این سایت مشکلاتی داشته که تا آخر خردادماه با رفع این مشکلات چرخبال هلال احمر به آشیانه سمنان برمی‌گردد.
وی از نبود آب به عنوان یکی از جدی‌ترین مشکلات سایت امداد هوایی هلال احمر نام برد و گفت: انتظار می‌رود که آب منطقه ای استان برای تامین و انتقال آب به این مرکز با جمعیت همکاری بیشتری داشته باشد.

محمدخانی با بیان اینکه سایت امداد هوایی دارای بخش‌های آشیانه، چندین انبار امدادی، سگ های جست‌وجو و..است ادامه داد: تاکنون تنها آشیانه و دو باب از انبارهای امدادی این سایت به بهره‌برداری رسیده و قرار است این پروژه بزرگ در آینده تکمیل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سمنان هلال احمر هفته هلال احمر همه باهم علیه کرونا جمعیت هلال احمر استان سمنان داروخانه هلال احمر مقابله با کرونا هفته هلال احمر خانه های هلال خبر داد و گفت امداد و نجات هلال احمر بهره برداری توان بخشی یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمد عشقی با اعلام این خبر گفت: با دریافت گزارش سیل و آبگرفتگی در استان و شهرستان‌ها که منجر به سیل و آبگرفتگی منازل و معابر در شهر شده، تیم‌های عملیاتی پس از هماهنگی‌های انجام شده به این مناطق اعزام و امدادرسانی را آغاز کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه تاکنون ۱۴ تیم عملیاتی و بیش از ۴۰ نیروی امدادی با تجهیزات موتور پمپ آب و کف کش در سطح شهرستان یزد در حال امدادرسانی هستند بیان کرد: این تیم‌ها از همان لحظات اولیه در مناطق مذکور حضور داشته و مشغول امدادرسانی و همچنین تخلیه آب از منازل و سطح شهر با هماهنگی مدیریت بحران و شهرداری هستند.
عشقی بیان کرد: در دو حادثه سیل دیروز در شهرستان‌های بهاباد و اردکان تیم‌های امدادی هلال احمر شهرستان بهاباد در تخلیه آب از دو منزل و یک محل دام و طیور با همکاری گروه‌های جهادی ارائه خدمات نمودند و در دو حادثه سیل در شهرستان اردکان در محور اردکان به خرانق گیر افتادگی ۴ خودرو با ۱۱ سرنشین در مسیر سیل که به مکان امن منتقل شدند و همچنین محور غزال امدادرسانی به یک خودرو کامیون گرفتار در سیل و نجات یک نفر و انتقال به مکان امن توسط نیرو‌های امدادی صورت گرفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: همچنین شب گذشته با اعلام به مرکز eoc استان مبنی بر آبگرفتگی در معابر سطح شهرستان مهریز با هماهنگی انجام شده دو تیم ۳ نفره به همراه تجهیزات و موتور پمپ مشغول امدادرسانی شدند.
وی با بیان اینکه با شدت بارش‌ها در سطح استان و همچنین شهر یزد کلیه تیم‌های امدادی آماده باش هستند، افزود: عملیات امدادرسانی همچنان با حضور تیم‌های امدادی در سطح شهر ادامه دارد.
عشقی در پایان تاکید کرد: این سامانه بارشی همچنان در استان ادامه دارد و هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

دیگر خبرها

  • فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر به ۷ خانوار و ۳۰ نفر از متاثرین سیل در اهر
  • امدادرسانی هلال احمر به سیل زدگان کاشان
  • پیگیری برای اخذ مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه
  • امدادرسانی هلال احمر یزد به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • آماده باش هلال احمر در پی بارش رگباری باران و تندباد