Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رییس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: 9 میلیون دوز واکسن کرونا تا یک ماه آینده وارد کشور می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای کریم همتی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر گفت: تاکنون یک میلیون واکسن کرونا وارد شده است و واردات واکسن‌ها در اینده با همکاری وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه و بانک مرکزی انجام خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



2 هزار خانه هلال افتتاح می‌شود
رییس جمعیت هلال‌احمر گفت: حدود 2 هزار خانه هلال روز دوشنبه 20 اردیبهشت با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
کریم همتی در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هشتم می (18 اردیبهشت) روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر افزود: بنای ما بر این است که 37 هزار خانه هلال در مناطق دور دست و صعب العبور و محروم کشور داشته باشیم و نکته‌ای که در این مورد وجود دارد این است که جامعه‌ای تاب آور است که آموزش‌ها را به جامعه هدف بیاموزد و در برابر حوادثی و بحران‌ها بدون هرگونه استرسی به مقابله بپردازد.
وی توضیح داد:خانه‌های هلال این ظرفیت را دارد که با محوریت داوطلبان و با استفاده از ظرفیت نیرو‌های محیطی بتواند گروه‌های مختلف را بدون توجه به بحث‌های نژاد، فرهنگ و دین در کنار هم قرار دهد و اجتماعات کوچکی را فراهم آورد و در واقع یک هلال احمر کوچک در یک منطقه محروم و دور افتاده باشد.
رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این اتفاق مبارک امروز افتاده و بیش از 5 هزار و 400 خانه هلال در سال 99 تا امروز که اردیبهشت ماه 1400 است آماده بهره برداری شده است و خیلی از آن‌ها برای مدیریت بحران تجهیز شدند و بحث افتتاح حدود 2 هزار خانه هلال را روز دوشنبه 20 اردیبهشت با حضور معاون اول رئیس جمهور خواهیم داشت.

تب سنجی بیش از 7 میلیون نفر در دوره شیوع کرونا
رییس جمعیت هلال احمر از تب سنجی بیش از 7 میلیون نفر در دوره شیوع کرونا خبر داد.
آقای کریم همتی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر درباره واکسینه شدن مردم هم گفت: دسترسی به واکسن با مدیریت مناسب وزارت بهداشت کروه‌های هدف در مراکز درمانی و سالمندان در حال انجام است؛ صلیب سرخ و فدراسیون بابد در این زمینه ورود کرده تا واکسیناسیون عادلانه انجام شود.
نشست خبری مشترک روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر با حضور کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر و عطا دورانی، رییس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ و دانیل مونا روخاس، رییس نمایندگی کمیته صلیب سرخ امروز شنبه 18 اردیبهشت برگزار شد.
آقای همتی در ابتدای نشست گفت جمعیت هلال احمر در کشور ما در آستانه صد سالگی است. هیچ یک از افراد در اجرا در جمعیت هلال احمر به دور از جایگاه سیاسی از خدمات انسان دوستانه آن بهره مند می‌شوند. ارتش ایران یکی از قوی‌ترین نیرو‌ها در کنار هلال احمر است، جمعیت ایران در اقلیم 4 فصل خدمت می‌کند، 80 درصد بلایای طبیعی در کشور رخ داده می‌شود.
آقای همتی تاکید کرد: کنترل 28 مرز بر عهده هلال احمر بود که تب سنجی و تست رپید انجام شد، همچنین فرصت ایجاد شد تا ارتباط مناسب با کمیته صلیب سرخ ایجاد شد.
وی افزود: با شیوع کرونا از آغازین روز‌های شیوع بیش از 7 میلیون نفر در مرز‌ها تب سنجی شدند.
به گفته همتی در سال 99 انفجار بیروت اتفاق افتاد که در محل مرکز درمانی راه اندازی شد.
رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در زلزله ترکیه خدمات رسانی به آن کشور به شکل اعلا انجام شد و در زلزله سی سخت هم کمتر از 20 دقیقه مدیریت عملیات انجام و معاونان در کمتر از دو ساعت مدیریت منطقه را در دست گرفتند.
رئیس جمعیت هلال احمر درباره ورود واکسن به کشور هم گفت: برخی کشور‌های دوست قول همکاری مساعد به ما داده اند و امیدوارم در این ماه بتوانیم محموله‌های دیگری را وارد کشور کنیم تا بتوانیم واکسیناسیون گروه هدف را انجام دهیم.
وی با اشاره به کمک‌های صورت گرفته به هلال احمر تصریح کرد: 240 میلیارد کمک مردمی در بحران‌ها و سایر اوقات بوده و همچنین 730 میلیارد ریال نقدی 1700 میلیارد کمک غیرنقدی سایر کشور‌ها بوده است.
همتی با اشاره به ایجاد خانه‌های هلال گفت: براساس ایده‌ای که در سال 94 مطرح شده بود در سال 99 اقدام به راه اندازی خانه‌های هلال کردیم و برنامه ما این است 37 هزار خانه هلال در شهرها، روستا‌ها و مناطق دور دست داشته باشیم. خانه‌های هلال این ظرفیت را دارد با محوریت داوطلبان گروه‌های مختلف را فاقد از نژاد، فرهنگ و دین در کنار هم جمع کند و با آموزش‌های لازم جامعه را تاب آور کند.
وی ادامه داد: بیش از 5400 خانه هلال تا امروز به بهره‌برداری رسیده است و انشاالله دو هزار خانه دیگر در روز‌های آینده افتتاح خواهد شد.
همتی تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر در آموزش همگانی و آموزش تخصصی گام‌های مثبتی برداشته است. همچنین شارژ انبار‌ها و روز آمد کردن بالگرد‌ها از دیگر اقدامات ما است. در حال حاضر 24 فروند بالگرد با 100 خلبان در حال حاضر در جمعیت هلال‌احمر فعال است.
همتی افزود: امدادگران، همه افرادی را که در نقاط مرزی هستند واکسینه می‌کنند.
رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: امیدوارم سایر رده‌های سنی نیز از مواهب واکسیناسیون بهره‌مند شوند.

مدیریت همزمان چند بحران
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر چندین بحران از جمله سیل و ویروس کرونا را همزمان مدیریت کرد.
نشست خبری سه جانبه جمعیت هلال احمر با حضور رئیس جمعیت هلال احمر و روسای نمایندگی‌های فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و کمیته بین المللی صلیب سرخ به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر امروز 18 اردیبهشت برگزار شد.
آقای کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در ابتدای این نشست ضمن تبریک این روز اظهار کرد: ایرانیان در جمعیت هلال احمر و امدادرسانی در جنگ‌های صلیبی پیش قدم بودند و اقدامات موثری انجام دادند.
او با اشاره به اینکه شعار امسال هلال احمر "توقیف نشدنی و توصیف نشدنی" است؛ گفت: 8 سال است که این مراسم برای بازخوانی اقدامات یک سال اخیر برگزار می‌شود.
رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: 89 درصد بحران طبیعی در دنیا وجود دارد که هرسال با یکی از آن‌ها در کشور رو به رو می‌شویم و جمعیت هلال احمر در این بحران‌ها توانسته در کنار مردم باشد.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور هلال احمر در طرح‌های آمرانه سلامت و نذر آب تصریح کرد: در روز‌های آغاز شیوع ویروس جمعیت هلال احمر محموله‌ای را به کشور چین ارسال کرد که این باعث شد با ورود کرونا به ایران هم کمک‌های زیادی از سوی چین به ایران فرستاده شود.
او با اشاره به سیل سال 99 و چند روز اخیر گفت: توانستیم همزمان چندین بحران را مدیریت کنیم، در سال 99 در انفجار بیروت جز اولین کشور‌هایی بودیم که بیمارستان بر پا کردیم و در 19 روز هر خدماتی که نیاز بود به مردم این کشور ارائه کردیم.

روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر
هر سال هجدهم اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر گرامی داشته می‌شود به این امید که با رعایت اصول هفتگانه بی غرضی Impartiality، بی طرفی Neutrality، استقلال Independence، خدمت داوطلبانه Voluntary Services، بشردوستی Humanity، یگانگی Unity و جهانشمولی Universality تعریف شده از سوی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و اجرای مفاد حقوق بین المللی بشردوستانه ازسوی کشور‌های مختلف به برقراری صلح و آرامش در جهان کمکی شده باشد.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده‌ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می‌کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این جمعیت به عنوان یک نهاد امدادرسان و داوطلب محور، در راستای اهداف و ماموریت‌های عام المنفعه خویش و همسو با سیاست‌های عالیه و بشردوستانه نظام اسلامی و با بهره گیری از تعالیم انسان ساز و الهی دین مبین اسلام، همواره در مسیر حمایت از کرامت انسانی، تسکین آلام بشری و کمک به بهبود زندگی انسان‌ها به خصوص امت اسلامی در داخل و خارج کشور گام برمی دارد.
در این رهگذر، امدادگران شجاع، جوانان غیور و داوطلبان ایثارگر جمعیت هلال احمر توانسته اند براساس وظایف ذاتی خود، در حوزه‌های تخصصی امداد و نجات، جوانان، خدمات داوطلبانه، بهداشت، درمان و توانبخشی، آموزش و پژوهش، حقوق بشردوستانه، تجهیزات و خدمات پزشکی و نظایر آن در سطوح داخلی و بین‌المللی به عنوان یکی از موثرترین جمعیت‌های ملی مورد توجه نهاد‌های بین‌المللی به خصوص فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر قرار گرفته و به ایفای نقش بپردازند.
اعضا و داوطلبان هلال احمر فارغ از هرگونه مناقشات سیاسی، قومی، مذهبی و نژادی در پیچ و خم‌های سخت و دشوار حوادث، بحران ها، سوانح و جنگ‌ها تنها به گره گشایی از کار دردمندان و گرفتاران در دام ناملایمات می‌اندیشند.
اصول هفتگانه جمعیت هلال احمر مندرج در اساسنامه آن نمادی هستند از چیستی هلال احمر و چگونگی عملکرد آن به طوری که جوانان، داوطلبان، امدادگران و کارکنان این جمعیت ملی در سه سال اخیر بار‌ها با وقوع سوانح و حوادث هولناک در اقصی نقاط گیتی صمیمانه و متعهدانه به کمک خواهران و برادران آسیب دیده خود شتافته اند.
در این رهگذر کمک به آسیب دیدگان حوادث مختلف سبب نشده تا بحران‌های بشردوستانه منطقه‌ای به دست فراموشی سپرده شوند به طوری که ارسال کمک‌های بشردوستانه و اعزام گروه‌های امدادی و درمانی به کشور‌های سومالی، تونس، لیبی، یمن، سوریه، عراق و لبنان گواهی براین مدعاست.
امدادرسانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی محدود به مناطق و بحران‌های خاص نبوده و از بحران مواد غذایی در کره شمالی تا سیل و آتشفشان در اندونزی و زلزله و سونامی مهیب ژاپن در شرق دور تا بحران برف سنگین در بولیوی و توفان و گردباد نیکاراگوئه در آمریکای لاتین و انفجار سهمگین و هولناک در بندر بیروت لبنان را در برگرفته است.
امدادرسانی به زلزله وان ترکیه، سیل سریلانکا، زلزله ازبکستان، سیل زیمبابوه و قحطی گرسنگی در سومالی، کنیا و اتیوپی، مسلمان روهینگیایی میانمار نمونه‌های دیگری از اقدامات بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور پاسخگویی به انواع حوادث و سوانح داخلی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای است.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه‌ای نزدیک به یک قرن در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تأسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفت‌گانه نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هلال احمر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر رئیس جمعیت هلال احمر رییس جمعیت هلال احمر بین المللی صلیب سرخ جمعیت هلال احمر هزار خانه هلال خانه های هلال هلال احمر کریم همتی نشست خبری بحران ها کشور ها تب سنجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرحادثه‌ترین کوهستان‌های کشور در نوروز کدامند؟

به گزارش خبرگزاری مهر، علی درویش‌پور سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر گفت: هلال احمر در طرح نوروزی ۱۴۰۳ با به‌کارگیری ۱۳۴ هزار و ۱۲۱ نفر (رشد ۷۶ درصدی) از کادر و نیروهای داوطلب و همچنین آماده‌باش کلیه مراکز عملیاتی شامل ۴۲۵۸ پایگاه و پست‌های نوروزی رشد (۹۷/۵ درصدی) با تاکید بر ۱۰۲ نقطه پرحادثه اعلام شده توسط کمیسیون ایمنی راه‌ها جهت ارائه خدمات امداد و نجات و بشردوستانه به هموطنان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا امروز جمعه ۱۰ فروردین اقدام به خدمات رسانی کرده‌اند.

ارائه خدمات به بیش از ۴ میلیون نفر از هموطنان طی ۱۵ روز گذشته

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر افزود: طی ۱۵ گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ جمعیت هلال احمر به بیش از ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۱۸۸ نفر از هموطنان خدمات بشر دوستانه و امداد و نجات ارائه شده است.

انجام ۲۹۰۵ عملیات و خدمات امداد و نجات طی ۱۵ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳

به گفته این مقام مسئول؛ از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در سطح کشور توسط نجات گران جمعیت هلال احمر ۲۹۰۵ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات صورت پذیرفت که ۱۸۱۱ مورد آن عملیات‌های امداد و نجات معادل ۶۲ درصد کل عملیات‌ها شامل حوادث جاده‌ای، کوهستان جوی و.... است.

امدادرسانی به بیش از ۲۳ هزار نفر آسیب دیده طی ۱۵ روز گذشته توسط نجات گران جمعیت هلال احمر

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر افزود: در طرح نوروزی ۱۴۰۳ به ۲۳ هزار و ۱۲۸ نفر از آسیب دیدگان و در راه ماندگان توسط نجات گران جمعیت هلال احمر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شده است.

درویش پور گفت: طی ۱۵ روز گذشته ۱۰۵۱ مصدوم و بیمار توسط نجات گران جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۵۹۹ مصدوم و بیمار در محل حادثه درمان شدند.

درویش پور افزود: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ نجات گران جمعیت هلال احمر ۱۲۸۲ مورد عملیات امداد و نجات جاده‌ای را در محورهای برون شهری به انجام رسانده‌اند که ۲۰۰ مصدوم محبوس در خودروها رهاسازی شده‌اند.

مراجعه بیش از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر طی ۱۵ روز گذشته به پست‌های ایمنی و سلامت سفر

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر افزود: طی ۱۵ روز گذشته از طرح نوروزی ۳ میلیون و ۱۷۵ هزار و ۷۰۹ نفر از هموطنان به پست‌های ایمنی و سلامت سفر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مراجعه و خدمات لازم بشر دوستانه را دریافت کردند که منجر به مشارکت ۴۰۹ هزار و ۸۸۰ نفر در پویش بهرفت شده است.

ارائه خدمات بشردوستانه به بیش از ۹۳۸ هزار نفر طی ۱۵ روز گذشته از طرح نورزی ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ وی ادامه داد: از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ و تا ۰۹ فروردین سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به ۹۳۸ هزار و ۷۱۵ نفر از هموطنان در طرح‌های هلال رحمت با ۸۱۳ هزار و ۷۳۲ نفر، پایش سلامت با ۱۱۰ هزار و ۳۷۹ نفر و طرح نیابت ۹۱۲۲ نفر خدمات لازم داوطلبانه را ارائه کرده است.

ارائه خدمات درمانی به بیش از ۱۳۱ هزار نفر از بیماران و حجاج در طرح نوروزی ۱۴۰۳

به گفته وی؛ طی ۱۵ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ در مراکز درمانی توانبخشی داروخانه‌ها و مرکز حج و زیارت خدمات لازم درمانی به ۱۳۱ هزار و ۶۳۶ نفر از مراجعین ارائه شده است.

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر خاطرنشان کرد: همچنین خدمات درمانی و تخصصی به ۶۷۱۵۳ نفر از بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر خدمات ارائه شده است.

درویش پور گفت: به نسخه‌های درمانی ۶۲۰۲۲ بیمار توسط داروخانه‌های جمعیت هلال احمر پاسخ داده شده و ۲۴۶۱ دوز واکسن در مراکز حج و زیارت جمعیت هلال احمر برای حجاج تزریق شده است.

رشد ۴۸ درصدی عملیات امداد و نجات در سوانح جوی در طرح نوروزی ۱۴۰۳

وی اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ تا ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ نجات گران جمعیت هلال احمر در ۲۶ استان کشور به ۱۱ هزار و ۸۷۱ نفر آسیب دیده و در راه مانده خدمات لازم امداد و نجات ارائه دادند طی این مدت ۲۵۰ نفر از در راه ماندگان به مناطق امن انتقال و ۶۹۵ واحد مسکونی از آب و گل و لای تخلیه شد.

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر افزود: همچنین طی این مدت ۳۸۳ خودرو در راه مانده ناشی از کولاک برف در محورهای کوهستانی رهاسازی شدند و با برپایی ۱۴۴ چادر امدادی و انتقال افراد در راه مانده در محل‌های اسکان اضطراری از پیش تعیین شده به ۹۶۸ نفر آسیب دیده و در راه مانده اسکان اضطراری ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: در طرح نوروزی ۱۴۰۳ بیشترین امدادرسانی افراد آسیب دیده و در راه مانده در سوانح جوی به ترتیب در استان‌های خوزستان با ۳۹۹۶ نفر فارس با ۲۷۹۳ نفر و کهگیلویه و بویراحمد با ۲۱۱۹ نفر را شامل می‌شود.

رشد ۶ درصدی عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستان و مناطق جنگلی و کویری در طرح نوروزی ۱۴۰۳

درویش پور ادامه داد: طی ۱۵ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ نجات گران جمعیت هلال احمر به حضور در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی و کویری ۲۴ استان کشور و با انجام ۱۱۷ عملیات امداد و نجات ۶۹ نفر مفقودی و در راه مانده به مناطق امن انتقال و ۳۱ مصدوم به مراکز درمانی انتقال و ۱۶ نفر مصدوم در محل حادثه درمان شدند. استان‌های فارس، مازندران و ایلام بیشترین حوادث کوهستان را داشته‌اند.

کد خبر 6064780

دیگر خبرها

  • پر حادثه‌ترین کوهستان‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳
  • پرحادثه‌ترین کوهستان‌های کشور در نوروز کدامند؟
  • پرحادثه‌ترین کوهستان‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳
  • دولت برای کاهش تلفات جاده ای طرح ۲ فوریتی ارائه دهد
  • نبود داروخانه هلال احمر، معضلی بزرگ در جنوب کرمان
  • تاکید بر ضرورت تسریع در کمک‌رسانی به مردم غزه
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • غزه به نمایشگاه جنایات جنگی نوین در جهان تبدیل شده است
  • ضرورت تسریع در کمک‌رسانی به مردم غزه
  • زنجان نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات بیشتری است