Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رامین صادقی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران که در سالن جلسات سازمان صمت استان برگزار شد، اظهار کرد: تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در سال ۹۸ به تعداد ۱۴۸ مورد بوده که این رقم در سال ۹۹ که مزین به سالجهش تولیدبود، به ۲۲۷ واحد تولیدی رسید و از این حیث شاهد رشد ۷۱ درصدی در صدور پروانه‌های بهره‌برداری در استان اردبیل بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و ۱۴۲ واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با میزان سرمایه‌گذاری ۷۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲۲ هزار نفر در استان اردبیل فعال است و در کنار آن تعداد ۹۵۰ جواز تاسیس با حجم سرمایه‌گذاری ۴۵ هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۱۵ هزار نفری صادر شده که از این تعداد ۳۰۰ فقره وارد فاز عملیاتی شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: از تعداد کل واحدهایی که وارد فاز عملیاتی شده‌اند بهره‌برداری از ۱۵۰ واحد برای سال‌جاری پیش‌بینی شده است و مابقی نیز طی دو سال آتی به بهره‌برداری خواهد رسید که سبب رونق تولید و ایجاد و افزایش اشتغال در بخش صنعت استان اردبیل خواهد شد.

صادقی ادامه داد: طبق آمارهای موجود، سهم اشتغال بخش صنعت استان اردبیل در ۶ ماهه اول سال ۹۹ به ۲۷.۹ درصد رسید که این رقم در سال ۹۸ به میزان ۲۶.۳ درصد بود و از این رو شاهد افزایش سهم اشتغال بخش صنعت در استان اردبیل هستیم و متوسط کشوری در این شاخص به میزان ۳۴ درصد است.

وی عنوان کرد: از آنجائی که در ۶ ماهه دوم سال گذشته، واحدهای تولیدی متعددی به بهره‌برداری رسیده و در سال‌جاری نیز تعدادی واحدهای تولیدی و صنعتی وارد چرخه تولید می‌شوند، لذا پیش‌بینی می‌شود که در سال‌جاری به متوسط کشوری در این شاخص برسیم.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل تشریح کرد: در سال گذشته تعداد ۹ هزار و ۱۶۱ نفر اشتغال‌زایی در بخش صنعت و معدن در استان اردبیل انجام یافته که تمامی این افراد تحت پوشش بیمه‌تامین اجتماعی قرار گرفته . مستندات لازم برای تایید این میزان اشتغال‌زایی نیز موجود است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴ هزار و ۹۷۰ نفر در بخش صنعت و معدن و ۴ هزار و ۱۹۱ نفر در واحدهای صنفی، تولیدی و توزیعی استان مشغول به کار شده‌اند.

تامین ۵۰ درصد نیاز کشور به شیرآلات در استان اردبیل

صادقی تشریح کرد: نیاز کشور به شیرالات حدود ۶ میلیون عدد است که ۳ میلیون عدد شیرآلات در استان اردبیل تولید می‌شود و از این رو ۵۰ درصد میزان مصرف داخلی و نیاز کشور به شیرآلات از طریق واحدهای تولیدی در استان اردبیل تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار آن ۲۵ درصد نیاز کشور به لاستیک از طریق کارخانه آرتاویل تایر اردبیل تامین می‌شود و در حال حاضر میزان تولید شمش فولادی در استان اردبیل به ۳۰۰ هزار تن رسیده است که این رقم در پایان سال‌جاری با افزایش ۳ برابری به ۹۰۰ هزار تن خواهد رسید.

تامین ۹۰ درصد نیاز کشور به رویه درب در استان اردبیل

رئیس سازمان صمت استان اردبیل عنوان کرد: استان اردبیل یکی از استان‌های پیشرو در تولید مصنوعات چوبی بوده به طوری که این استان به عنوان قطب تولید مصنوعات چوبی در کشور شناخته می‌شود و در حال حاضر ۹۰ درصد نیاز کشور به رویه درب در استان اردبیل تولید می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰ الی ۲۵ درصد نیاز داخل کشور به مصنوعات چوبی دیگر همچون MDF و HDF در استان اردبیل تولید شده و با توجه به طرح‌های توسعه‌ای موجود در واحدهای تولیدی این بخش، شاهد افزایش تولیدات در سال‌جاری و تامین ۴۰ درصدی نیاز کشور به مصنوعات چوبی از طریق واحدهای تولیدی استان اردبیل خواهیم بود.

تامین ۲۵ درصد نیاز کشور به آب‌معدنی در استان اردبیل

صادقی با اشاره به وجود بزرگترین شهرک تخصصی آب در استان اردبیل بیان کرد: بزرگترین شهرک تخصصی آب در حوزه تولید و بسته‌بندی آب معدنی در شهرستان نیر استان واقع شده که در حال حاضر ۲۵ درصد نیاز کشور به آب معدنی در این شهرک تولید می‌شود و ۵ طرح جدید نیز تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد که با افتتاح آن واحدها ۳۵ درصد نیاز کشور در این شهرک تامین خواهد شد.

تولیدات کامیون‌سازی مشگین تا ۲ ماه آتی روانه بازار می‌شود

رئیس سازمان صمت استان اردبیل تصریح کرد: واحد تولیدی کامیون واقع در شهرستان مشگین‌شهر استان اردبیل نیز یکی دیگر از واحدهای تولیدی  استان است که با توجه به شرایط پیش آمده در سال‌های گذشته، با مشکلاتی در تامین مواد اولیه مواجه بود که خوشبختانه با توجه به یک اقدام بسیار ارزشمند توسط مهندسان و جوانان ایرانی، مشکل تامین مواد اولیه این کارخانه بر طرف شده و هم‌اکنون ۸۰ درصد قطعات مورد نیاز برای تولید کامیون از داخل کشور تامین می‌شود.

وی بیان کرد: یک‌صد دستگاه کامیون‌ تولیدی آزمایشی در مرحله شماره‌گذاری است و تا یک الی ۲ ماه آتی روانه بازار خواهد شد و با توجه به نیاز کشور به تولید کامیون، انتظار می‌رود که تولیدات این کارخانه در ماه‌های آتی افزایش یافته و شاهد رونق و اشتغال‌زایی مناسب در این واحد تولیدی باشیم.

وی گفت: احیاء واحدهای تولیدی و صنعتی راکد از برنامه‌های اصلی سازمان صمت است که در همین راستا در سال ۹۸ تعداد ۴۵ واحد تولیدی و در سال ۹۹ تعداد ۵۸ واحدتولیدی با میزان اشتغال‌زایی یک هزار و ۱۰۰ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اردبیل تولید رشد صنعت کامیون سازی مشگین رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل رامین صادقی درصد نیاز کشور سازمان صمت استان استان اردبیل واحدهای تولیدی سازمان صمت مصنوعات چوبی ۲۵ درصد نیاز اشتغال زایی واحد تولیدی بهره برداری رئیس سازمان حال حاضر سال جاری بخش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر داوودیان بعدازظهر دوشنبه در شورای منابع آب استان اظهار کرد: در مازندران نزدیک به ۱۱۰ هزار چاه کشاورزی داریم که از این تعداد حدود ۳۰ هزار حلقه چاه برق‌دار هستند و مابقی با موتور دیزلی بهره‌برداری می‌شوند.

وی افزود: کشاورزان برای برخورداری از سهمیه سوخت یا برق‌دار کردن این چاه‌ها باید پروانه بهره‌برداری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: از این ۱۱۰ هزار چاه کشاورزی در حال حاضر حدود ۲۰ هزار چاه به تمدید پروانه نیاز دارند. یعنی به دلیل انجام نشدن تمدید پروانه چاه‌های پروانه‌دار غیرمجاز محسوب می‌شوند.

داوودیان با تاکید بر این‌که ارائه سهمیه سوخت یا برق‌دار شدن چاه‌ها بدون تمدید پروانه برای کشاورزان میسر نیست، اظهار کرد: قانون تاکید کرده که برق‌دار کردن چاه‌ها یا ارائه سوخت صرفاً در صورت معتبر بودن پروانه بهره‌برداری انجام می‌شود. بنابراین به همه کشاورزان توصیه می‌شود که تا پیش از زمان نیاز ضروری به بهره‌برداری از چاه‌ها نسبت به تمدید پروانه اقدام کنند.

کد خبر: کد خبر 6085563

دیگر خبرها

  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی در صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی