Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه مطالعات قضای اسلامی پژوهشگاه قوه قضاییه در راستای مأموریت محوله در سند تحول قضایی مبنی بر بازطراحی نظام دادرسی مبتنی بر الگوی قضای اسلامی، فراخوان ارسال مقاله با محوریت و موضوع «دادرسی و قضای اسلامی» را منتشر کرد.

خبرگزاری میزان - در سند تحول قضایی که دی ماه ۱۳۹۹ از سوی آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه ابلاغ شد، یکی از عوامل غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی، روزآمد نبودن بخش‌هایی از نظام‌ها و فرایند‌های دادرسی متناسب با قضای اسلامی ذکر و به پژوهشگاه قوه قضاییه مأموریت داده شده، بازطراحی نظام دادرسی مبتنی بر الگوی قضای اسلامی با اصلاح قوانین و مقررات مرتبط را در دستور کار قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، گروه مطالعات قضای اسلامی، با همکاری مجله مطالعات فقه و حقوق اسلامی دانشگاه سمنان، ویژه‌نامه‌ای با محوریت دادرسی و قضای اسلامی، منتشر خواهد کرد که مقالات پذیرفته شده در این ویژه‌نامه به چاپ می‌رسد.

علاقمندان می‌توانند مقالات خود را در محور‌های هفتگانه شامل مبانی و اصول دادرسی و قضای اسلامی، راهکار‌های و راهبرد‌های تحقق قضای اسلامی در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران، آسیب‌شناسی نظام قضایی ایران مبتنی بر مبانی دادرسی اسلامی، نظام ادله اثبات در آینه قضای اسلامی، ساختار و تشکیلات قضایی، مطالعات رویکرد محور در تاریخ قضای اسلامی و قضای اسلامی در فقه مقارن، تألیف و ارسال کنند.

بر اساس اعلام گروه مطالعات قضای اسلامی، متقاضیان تا ۱۵ خرداد ماه مهلت دارند چکیده‌های مقالات خود را به نشانی ایمیل fegh۸۸@gmail.con ارسال کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سند تحول پژوهشگاه قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سند تحول پژوهشگاه قوه قضاییه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش دانش سنتی محیط زیست

به گزارش خبرگزاری مهر، نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در ایران با اشاره به نمایش غرور ملی در عملیات وعده صادق میهن اسلامی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، بیان کرد: بیش از ۲۰۰ مقاله به دفتر همایش رسیده که این نشان دهنده پتانسیل و توانایی ویژه این حوزه برای شناختن زوایای مختلف محیط زیست است.

وی افزود: جامعه علمی ما این پتانسیل را دارد که از دانش سنتی بهره بیشتری ببرد و ما در نظر داریم تا در آینده نزدیک و بعد از تجمیع اطلاعات از تمامی استان‌های کشور، اطلس دانش سنتی محیط زیست ایران را منتشر کنیم

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: تألیف ۳۱ کتاب در تمامی استان‌های کشور در حوزه دانش سنتی محیط زیست بخشی از اقدامات ما در آینده خواهد بود و برای زایش و استمرار این گونه دانش‌ها لازم است دبیرخانه دائمی این همایش فعال باشد.

مرادی بیان داشت: برنامه‌ریزی‌ها برای استمرار این همایش به صورت همایش دوسالانه دانش سنتی محیط زیست در حال انجام است و این حرکت انگیزه‌های لازم برای توجه سایر علوم به دانش سنتی در حوزه‌های خود را فراهم کرده است.

کد خبر 6079633

دیگر خبرها

  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • انتشار فراخوان دوره‌های ۲۳ و ۲۴ جایزه مهرگان ادب
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه در یک نگاه/ از تحول در نظام مدیریتی تا رفع موانع تحقق مأموریت‌ها
  • مهم‌ترین ویژگی‌های سند جدید تحول قضایی؛ از تحول در نظام مدیریتی تا رفع موانع تحقق مأموریت‌ها
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود
  • ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست
  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد
  • ارسال بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش دانش سنتی محیط زیست
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی"