Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایکسونامی؛ مستندی نام آشنا که حتما به گوش علاقمندان به تماشای فیلم‌های مستند برخورد کرده است. مستندی که آوازه اش خارج از مرز‌های کشور هم رسید و حتی برخی از رسانه‌های غربی بدون تماشای این مستند درباره آن صحبت می‌کردند...

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو- ایکسونامی؛ مستندی نام آشنا که حتما به گوش علاقمندان به تماشای فیلم‌های مستند برخورد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مستندی که آوازه اش خارج از مرز‌های کشور هم رسید و حتی برخی از رسانه‌های غربی بدون تماشای این مستند درباره آن صحبت می‌کردند. البته کارگردان این مستند علاقه بسیاری به ساخت مستند‌های جنجالی دارد. از جمله میتوان به مستند «پرزیدنت آکتور سینما» اشاره کرد که کمتر محفل علمی و دانشجویی است که به سراغ اکران آن نرفته باشد.


اما ساخته جدید این کارگردان یعنی «ایسکونامی ۳؛ دیوارکش» یک مستند ۹۰ دقیقه‌ای است که در مرکز مستند سفیرفیلم تولید و تهیه شده است و محصول سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ می‌باشد که به پرده برداری بسیاری از سیاست‌ها و پشت پرده‌ها پرداخته است.


محمدمهدی دزفولی به عنوان تهیه کننده، مجتبی عمارلو به عنوان تصویربردار، مجید رستگار به عنوان تدوینگر و محمد رضا بورونی به عنوان مشاور نویسنده و کارگردان؛ عوامل سازنده این مستند هستند. قرار است پس از یک تلاش ۸ ماهه و با پشتوانه بیش از یک سال از مراحل پیش تولید، در اواخر اردیبهشت ۱۴۰۰ برای اکران اولیه به روی پرده نمایش برود.


درباره جدیدترین تولید مرکز مستند سفیر فیلم با سید مهدی دزفولی به گفتگو نشستیم که مشروح آن را می‌خوانید

اگر بخواهید موضوع اصلی مستند را در یک جمله بگویید آن چیست؟


موضوع کلی مستند ارتباط المان‌های جنسی و سوء استفاده‌هایی که از آن درحوزه انتخابات و کسب رای در ایران و جهان برای در اختیار درآوردن جامعه صورت میگیرد، است و اگر در یک جمله بخواهم بگویم، ایکسونامی ۳ به ارتباط سکس و سیاست می‌پردازد.

با این وجود مستند پخش تلوزیونی هم دارد؟

باتوجه به نکات صریح و پر حاشیه‌ای که گفته می‌شود پیش بینی می‌کنیم این مستند اجازه پخش تلوزیونی نداشته باشد و صرفا در همین اکران‌های فزیکی و مجازی منتشر شود.

لطفا درباره مشخصات مستند و روند تولید آن توضیحاتی بفرمایید.

مستند ایکسونامی ۳ به امید خدا قرار است اواخر اردیبهشت ماه در صورت کسب مجوز‌های لازم ابتدا در حوزه هنری پرده برداری و اکران شود و در مرحله بعد در سایت مرکز مستند سفیر فیلم به اکران عمومی درآید. مراحل پیش تولید این مستند از آذر ماه ۱۳۹۸ آغاز شد و تا مهرماه ۱۳۹۹ ادامه داشت و تولید این مستند آبان ۹۹ شروع شد و اردیبهشت ۱۴۰۰ به اتمام رسید. زمان مستند ۱ ساعت و ۲۸ دقیقه است، راوی این مستند خود محسن آقایی کارگردان و پژوهشگر کار است، تدوینگر مجید رستگار و تهیه کننده هم بنده هستم که امیدواریم توانسته باشیم کاری قابل قبول و جریان ساز را تولید نمائیم.

در این مستند به سراغ چه اشخاصی رفته اید؟


دراین مستند با حدود ۱۵ نفر از چهره‌های مختلف مصاحبه شده اعمّ از خانم فائزه هاشمی به عنوان نماینده دوره پنجم مجلس وچهره سیاسی سرشناس، آقای دکتر مجید تفرشی به عنوان مورخ، آقای دکتر وحید یامین پور به عنوان استاد دانشگاه و کارشناس، دکتر محسن بدره به عنوان استاد دانشگاه و کارشناس، آقای دکتر جونز به عنوان چهره آمریکایی که دراین حوزه صاحب تالیف هستند.

البته تقریبا سه ساعت با ایشان صحبت شده که فقط بخشی از آن در مستند استفاده شده. دکتر بسکرویل هستند که ایشان هم در آمریکا صاحب نظر و صاحب تالیف هستند. آقای عبدالرضا داوری به عنوان فردی که تا مدتی پیش ارتباطی نزدیک با آقای احمدی نژاد و جریان سیاسی داشتند و از ایشان شناخت زیادی دارند، علی اکبر جوان فکر و چهره‌های دیگر. با آقای خاتمی و آقای بنی صدر هم دیدار و مصاحبه داشتیم و درخواست داشتیم با آقای احمدی نژاد هم صحبت کنیم، اما متاسفانه امکانش فراهم نشد.


اکران مستند به چه صورت است؟ امکان اکران درشهرستان‌ها هم وجود دارد؟


اکران مجازی در سایت سفیر فیلم در قسمت ویژه فروش به عمل خواهد آمد و برای اکران حضوری در نظر داریم که به امید خدا در فرهنگسراها، حسینیه ها، مساجد و اگر امکانش فراهم شود در دانشگاه‌ها با کسب مجوز‌های لازم در دوران کرونا، اکران داشته باشیم و بتوانیم یکسری جلسات تخصصی با کارشناسان و افراد صاحب نظر دراین حوزه داشته باشیم.

ان شالله این مستند با قیمت ۱۸ هزار تومان عرضه می‌شود و از اواخر اردیبهشت از طریق صفحه اختصاصی سفیر برای مخاطبین علاقمند قابل دسترسی می‌باشد. اگر فردی علاقه‌مند به اکران مستند در تهران و یا در سایر شهر‌ها و شهرستان‌ها می‌باشد، با کمک سفیرفیلم این امکان فراهم است و میتواند جهت هماهنگی با شماره ۰۹۳۷۱۷۶۷۹۴۴ تماس بگیرد. ان شالله الله مستند ایکسونامی ادامه خواهد داشت و قسمت‌های بعدی آن به امید خدا طی زمان‌های مختلف عرضه می‌شود.


علاقمندان به تماشای این مستند می‌توانند برای مشاهده و یا دانلود «ایکسونامی ۳؛ دیوارکش» به پایگاه اینترنتی مرکز مستندسازی سفیرفیلم به آدرس safirfilm.ir در بخش تماشا مراجعه نمایند. درضمن سفیرفیلم ۵۰ درصد تخفیف برای ۱۰۰ تماشا کننده اول و ۳۰ درصد برای ۵۰۰ نفر بعدی درنظر گرفته است که مخاطبین میتوانند از آن استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایکسونامی مستند سفیر فیلم سفیر فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | عکس جدیدترین دیدار ثریا قاسمی با گوگوش!

آفتاب‌‌نیوز :

به تازگی عکسی از ثریا قاسمی و گوگوش منتشر شده که حکایت دیدار ثریا قاسمی با گوگوش است، البته شایان به ذکر است که درست و یا غلط بودن این تصویر هنوز تائید نشده است.

ثریا قاسمی ۱۰ سال از گوگوش بزرگتر است.

منبع: سایت رکنا

دیگر خبرها

  • جدیدترین تصاویر از وضعیت فرودگاه اصفهان
  • جدیدترین تصاویر از اجرای سد فینسک سمنان
  • فیلم‌های ایرانی برای اکران به «سارایوو» می‌روند
  • اکران مستند «قوی‌دل» آغاز شد/ فیلم‌هایی که ترویج مطالبه‌گری هستند
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت رضا رشیدپور
  • عکس | عکس جدیدترین دیدار ثریا قاسمی با گوگوش!
  • رونمایی از مستند «قوی‌دل» همزمان با روز جهانی هموفیلی/ فیلم‌های مستند، مهجور هستند
  • ماجرای جنجالی اعلام خبر فوت مجری مشهور
  • آغاز اکران آنلاین یک فیلم پلیسی-جنایی
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت