Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@14:12:18 GMT

آغاز سمپاشی و مبارزه با ملخ در ۳۰ هزار هکتار از اراضی اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۶۰۰۴

آغاز سمپاشی و مبارزه با ملخ در ۳۰ هزار هکتار از اراضی اردبیل

خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما در کنار شناسایی کانون‌های ملخ مراکشی و ایتالیایی در شمال استان، از اکیپ‌های فنی در حوزه حفظ نباتات در شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز استفاده کردیم تا بهترین روش را برای ریشه‌کنی و نابودی ملخ‌های مراکشی و ایتالیایی در اراضی شمال استان انجام دهیم.

وی تصریح کرد: در طی ۱۵ روز اخیر با فراهم کردن تجهیزات و امکانات مورد نیاز مبارزه با ملخ در شمال استان اردبیل آغاز شده و نسبت به کانون کوبی و آغاز عملیات مبارزه شیمیایی با این آفت اهتمامی جدی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی پیش‌بینی می‌کنیم عملیات کانون کوبی در مبارزه با ملخ در شمال استان که با تعداد پنج دستگاه سمپاش و به روش یو.ال.وی پاش انجام می‌شود، بالغ بر ۳۰ هزار هکتار از اراضی تحت پایش و نظارت در این زمینه قرار گیرد.

نیکشاد افزود: تا آخر خردادماه این عملیات سمپاشی ادامه خواهد داشت و امیدواریم شرایط مناسبی را در مبارزه با این آفت مزارع شمال استان شاهد باشیم.

وی از عموم کشاورزان به ویژه دامداران خواست تا همکاری لازم را در اجرای این طرح با اکیپ‌های جهاد کشاورزی انجام داده و نقاط فنی مرتبط با سلامت دام را رعایت کنند.

نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار رعایت زمان ورود دام به مرتع در ایام سمپاشی، بهتر است از حضور در کانون‌های آلوده جلوگیری کرده که در این زمینه جهاد کشاورزی نیز اطلاع‌رسانی دقیق را انجام داده است.

وی به بارش‌های خوب چند روز اخیر در شمال استان اشاره کرد و ادامه داد: در ایام بارش اکیپ‌ها فعالیتی را در مزارع انجام نمی‌دهند و به محض آفتابی شدن هوا و شرایط مناسب ادامه سمپاشی در شمال استان انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: با بارش‌های اخیر و با عنایت الهی وضعیت خوبی را در مزارع سرسبز شمال استان شاهد هستیم و امیدواریم سال پر خیر و برکتی را در ایام برداشت محصول شاهد باشیم.

کد خبر 5207086

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزی اردبیل جهاد کشاورزی اردبیل سم پاشی ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس شب قدر کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها بوشهر ماه مبارك رمضان شیوع کرونا ماه رمضان ۱۴۰۰ فلسطین شب احیا واکسن کرونا شمال استان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • ۱۵۰۰ هکتار از اراضی داورزن زیر کشت محصولات جالیزی
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی