Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از اتصال همه کتابخانه‌های عمومی استان یزد به اینترنت رایگان خبر داد. - اخبار استانها -

رقیه دوست فاطمی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: به همت همکاران فناوری اطلاعات این اداره کل و همکاری رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان، تمامی 100 باب کتابخانه عمومی تحت پوشش نهاد در استان یزد به وای‌فای رایگان مجهز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این امر که با حمایت ویژه معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همکاری شرکت مخابرات استان یزد محقق شد، سبب شده است دسترسی به اینترنت پر سرعت و رایگان در تمامی نواحی استان که دارای کتابخانه عمومی هستند، برای اعضا فراهم شود.

دوست فاطمی‌ها اظهار داشت: راه‌اندازی وای‌فای رایگان در تمامی کتابخانه‌های استان سبب شده است اعضای 27 باب کتابخانه روستایی استان یزد از این فرصت بهره‌‌مند شوند و بسیاری از نیازهای اطلاعاتی خود را با مراجعه به کتابخانه روستا با سرعت و بدون پرداخت هزینه تأمین کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد خاطرنشان کرد: تعطیلی‌های مکرر کتابخانه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا سبب شد فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و ترویجی کتابخانه‌ها در فضای مجازی ادامه یابد که راه‌اندازی وای‌‌فای رایگان در کتابخانه‌ها، کمک بزرگی به همکاران کتابدار در راستای استمرار این فعالیت‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بوده و خواهد بود.

بررسی تخلفات نهاد کتابخانه های عمومی‌ کشور در کمیسیون اصل 90 مجلستجهیز فصل بهار کتابخانه‌های کانون پرورش فکری با 130 هزار جلد کتابکتابخانه مرکزی رشت خردادماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد/ ارسال کتاب به درب منازل شهروندان در ماه رمضان

وی تصریح کرد: در دی ماه سال گذشته با پیگیری‌هایی که صورت گرفت تا 75 درصد کتابخانه نهادی استان به اینترنت بی‌سیم رایگان مجهز شده بودند که با فراهم شدن زیرساخت‌ها، این عدد در اردیبهشت ماه سال جاری و در آستانه عید سعید فطر به 100 درصد رسید.

در حال حاضر 114 باب کتابخانه عمومی در استان یزد فعال است که از این تعداد 100 باب تحت مدیریت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اداره می‌شود و 14 باب نیز کتابخانه مشارکتی است.

انتهای پیام/781/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی کتابخانه ها استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: در اقدام خیرخواهانه خانواده زنده‌یاد فاطمه لشکری، ۵۰۰ جلد کتاب باارزش از کتابخانه شخصی آن را به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر اهدا کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حیدر راهب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر دارای 79 باب کتابخانه عمومی است، اظهار داشت: این کتابخانه‌های عمومی به تمامی اقشار جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌دهند.

وی از اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه‌های عمومی بوشهر خبر داد و بیان کرد: خانواده زنده‌یاد فاطمه لشکری در اقدامی خیرخواهانه کتابخانه شخصی وی را به کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر اهدا کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، اضافه کرد: این خانواده بیش از 500 نسخه کتاب با ارزش را با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به کتابخانه عمومی خلیج فارس شهر بوشهر اهدا کرده است.

راهب، ترویج کتابخوانی را در همه سطوح را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در کتابخانه‌های عمومی علاوه بر خدمات کتاب‌محور، خدمات فرهنگی و ترویجی نیز انجام می‌شود.

افسانه دارابی، مسئول کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر هم با بیان اینکه این کتاب‌ها اغلب با موضوع ادبیات فارسی هستند، تصریح کرد: طی مراسمی به‌زودی، ضمن تجلیل از این حرکت خیرخواهانه، آیین نکوداشت سال‌ها فعالیت علمی و فرهنگی این بانو در طول حیات خود در این کتابخانه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • سرپرست اداره امور کتابخانه های عمومی گیلان منصوب شد
  • مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان منصوب شد
  • چین به سپر ضد حمله کوانتومی مجهز شد
  • انتصاب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد