Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس بخش نگار‌خانه نمایشگاه مجازی قرآن کریم با ارائه آثار هنرمندان کشورمان در رشته‌های مختلف پذیرای علاقه‌مندان به قرآن کریم در ماه مبارک رمضان است.

این بخش همه ساله در نمایشگاه فیزیکی قرآن با عنوان بخش هنری نمایشگاه برگزار می‌شد که امسال در بستر فضای مجازی با عنوان نگارخانه پذیرای علاقه‌مندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تابلو خورشید مشرق اثر هادی فقیهی

این بخش یکی از زیرمجموعه‌های قسمت محتوایی نمایشگاه مجازی قرآن است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه نمایشگاه به نشانی و انتخاب گزینه خدمات محتوایی با کلیک بر روی گزینه نگارخانه از آن بازدید کنند.

نگارخانه نمایشگاه قرآن کریم در رشته‌های هنری مانند نگارگری، تذهیب، گل و مرغ، نقاشی خط، نقاشی، عکس، پوستر و خوشنویسی برپا شده که آثار ارائه شده در هر کدام از این رشته‌های هنری در صفحه‌ای مجزا به نمایش در آمده است.


آیه شریفه «الم یعلم» اثر احمد عبدالرضایی

یکی از خدمات نگارخانه نمایشگاه قرآن امکان جستجوی آثار بر اساس نام، رشته هنری و یا تاریخ تولید اثر است که به این صورت امکان دسترسی به آثار هم راحت‌تر شده است.

همچنین با ورود به صفحه هر رشته لیست آثا به همراه تصویر و مشخصات اثر و نام هرمند بارگذاری شده و با کلیک برروی تصویر می‌تواندآن رامشاهده کنید.


تابلو حدیث «سلسلةالذهب» اثر فریناز فرهنگی راد

برای اطلاع بیشتر از بخش نگارخانه نمایشگاه مجازی قرآن کریم دقایقی را با علی تن مدیر این بخش به گفت‌وگو نشستیم.

وی درباره نگارخانه نمایشگاه قرآن کریم گفت: امسال با توجه به شیوعکرونابرپایی نمایشگاه مجازی قرآن فرصتی شد تا بتوانیم برخی آثار فاخر هنری را در رشته‌های نگارگری، تذهیب، گل و مرغ، نقاشی خط، نقاشی، عکس، پوستر و خوشنویسی در معرض دد علاقه‌مندان قرار دهیم.

تن درباره تعداد آثار ارائه شده در نمایشگاه قرآن گفت: با توجه به اینکه امسال نمایشگاه مجازی است و محدودیتی از نظر فضای نمایشگاهی نداریم آثار منتخب تولید شده در یکسال گذشته و آثار فاخر تولید شده در سال‌های قبل هم به نمایش در آمده است.


تابلو نقاشی شهید اثر مصطفی گودرزی

مدیر نگار‌خانه نمایشگاه مجازی قرآن کریم درباره نحوه انتخاب آثار برای نمایشگاه گفت: این آثار یا آثار برگزیده جشنواره آیات هستند و یا نهاد‌های هنری مانندانجمن خوشنویسانو یا خانه کاریکاتور برترین آثارشان برای ما ارسال کرده‌اند. در این راستا ۶۰۰ اثر هنری فاخر برای نمایشگاه گرد‌اوری شد که از این تعداد ۳۳۰ اثر در بخش نگارخانه نمایشگاه قرار گرفت.

وی آثار به نمایش درآمده را از هنرمندان و اساتید برتر هر رشته معرفی کرد و گفت: در نمایشگاه امسال آثار هنرمندانی چون کاظم چلیپا، مرتضی گودرزیی، مصطفی گودرزی، بهمن شریفی، احمد عبدالرضایی و بسیاری از اساتید برتر هنری کشورمان به نمایش در آمده است.


 حضرت علی اصغر(ع) اثر مجید حکیمی نیا

تن درباره دلایل عدم برگزاری دیگر رشته‌های هنری از جمله هنر‌های نمایشی، فیلم، صنایع دستی و... نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه مجازی برای اولین‌بار امسال برگزار شد فرصت طراحی و اجرای دیگر رشته‌ها در فضای مجازی فراهم نشد اما برپایی بخش‌هایی برای دیگر رشته‌های هنری در دستور کار است و در نمایشگاه سال آینده اجرایی می‌شود.

مدیر نگار‌خانه نمایشگاه مجازی قرآن درباره امکان و یا عدم امکان فروش آثار در نمایشگاه گفت: موضوع فروش آثار هنری در دستورکار ماقرار داشت اما به تأیید شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه نرسیید، اما با این وجود اگر مشتری برای آثار به نمایش درآمده پیدا شود او را به هنرمند و صاحب اثر معرفی می‌کنیم.


غروب اثر امید هادی فقیهی

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن فضای مجازی ماه مبارک رمضان نمایشگاه مجازی قرآن نمایشگاه قرآن نگارخانه نمایشگاه قرآن علی تن هنرهای تجسمی خانه نمایشگاه مجازی قرآن نگارخانه نمایشگاه نمایشگاه قرآن رشته های هنری علاقه مندان قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، مجموعه‌ای از آثار زنده‌یاد مکرمه قنبری معروف به ننه مکرمه شامل آثاری از دوره‌های مختلف کاری وی در نمایشگاهی تحت عنوان «قصه‌های دری‌کنده» در گالری سهراب به نمایش درخواهد آمد.

این نمایشگاه با همکاری خانه موزه مکرمه برگزار خواهد شد که در آن ۳۱ اثر روی دیوار خواهد رفت. همزمان با افتتاح این نمایشگاه مستندی از مکرمه به کارگردانی ابراهیم مختاری، با عنوان «مکرمه، خاطرات و رؤیاها» که در سال ۱۳۷۶ ساخته شده نیز نمایش داده خواهد شد.

استیتمنت نمایشگاه «قصه های دری‌کنده» رونوشتی از زنده‌یاد احمدرضا دالوند است که در مورد مکرمه نوشته شده است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «مکرمه قنبری، نماینده فارغ البالی و رهایی ایماژهای هنرمندانه در زمانه ماست. او از پس تحمل رنج های بسیار به چنان خلوصی رسیده بود که می‌خواست در هذیان لذت بخش خلاقیت بی وقفه اش ما را نیز سهیم سازد.»

همچنین شهاب شاه‌پرویزی نویسنده و منتقد هنری در مورد مکرمه در چند سطر برای این نمایشگاه نوشته است: «آثاری که قصه یک دنیاست. دنیایی رنگارنگ. رنگارنگی کوچک که سروته‌اش به قدر روستای دری‌کنده بود. کوچکی که در ساحت تصویرگرایانه‌ مکرمه قنبری حامل قصه‌هایی عمیق است. قصه‌هایی فولکلور از ستیزه‌گران و ستیزه‌پذیرانِ ناچار. ستیزه‌ جهانی جبار با زنی تنها. زنی تنها و غریب در احاطه‌ی دیوچهره‌گان و اژدهارویان. آثار مکرمه در رنگ‌های روشن، در ساده‌گی طرح‌های بداهه و فیگورهای سوررئال؛ قصه‌ دردهایی است فراموش نشده. فراموش نشده‌هایی فراتر از مرزهای دری‌کنده، فراتر از مرزهای قراردادی، فراتر از مرزهای جنسیتی و حتی من و تو. مکرمه، نقاش درد تنهایی، غریبه‌گی و سردرگمی است؛ همان درد مشترک آدمی. شاعری که قلم‌مو را جایگزین قلم کرد.»

مکرمه قنبری معروف به ننه مکرمه متولد ۱۳۰۷ در دری‌کنده بابل، نقاش سبک پست مدرنیسم مازندرانی است که به خاطر نقاشی‌هایش به شهرت جهانی رسید. نقاشی‌های وی موجب شد تا به‌عنوان بانوی سال نقاش در سال ۲۰۰۱ توسط دوازدهمین کنفرانس ایران‌شناسی در دانشگاه دولتی سوئد، معرفی شود. مکرمه که تحصیلات دانشگاهی و سواد خواندن و نوشتن نداشت و دوره علمی نیز نگذرانده بود، در سن ۶۷ سالگی به‌خاطر فروخته شدن گاو محبوبش افسرده شد و برای رهایی از اندوه، به نقاشی پناه برد. او آنچه را که در دل داشت، روی دیوارهای خانه‌اش جان بخشید. خانه کوچک ۲۰۰ متری او در روستا امروزه به موزه ننه مکرمه تبدیل شده است و از آثار ملی ایران و جاهای دیدنی بابل به شمار می‌آید.

این نمایشگاه از هفتم اردیبهشت آغاز و تا هفدهم اردیبهشت در گالری سهراب به آدرس خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، پلاک ۱۴۲ برقرار است.

کد خبر 6086772

دیگر خبرها

  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • برپایی نمایشگاه آثار هنری و دست سازه های هنرجویان بردسکنی
  • استفاده از هنرمندان برای معرفی تاریخ در مناطق کم‌برخوردار
  • برگزاری گنجینه‌های مهر نقاشان پشت شیشه/ «رنگ بهار» در شفق پیدا شد