Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@19:19:20 GMT

اهدای نزدیک به 3000 واحد خون در شب‌های قدر در استان تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۶۸۲۵

اهدای نزدیک به 3000 واحد خون در شب‌های قدر در استان تهران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، در شبهای نوزدهم، بیستم و یکم و بیست و سوم ماه رمضان اهدا کنندگان بااهدای خونخود به ضیافت نجات پیوستند و با ادای نذر خون خود، جان بیماران را نجات دادند. 

بنابراین گزارش در شب‌های قدر سال جاری ۳ هزار و ۷۳۹ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد، دو هزار و ۹۲۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این میان یک هزار و ۳۷۴ نفر اهدا کننده مستمر، یک هزار و ۱۹ نفر اهداکننده با سابقه و ۵۲۸ نفر اهدا کننده بار اولی بودند.

دو هزار و ۸۰۱ نفر از اهدا کنندگان این شبها مرد و ۱۲۰ نفر از آنان زن بودند. 

بنابراین گزارش آمار مراجعه در شبهای قدر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، نزدیک به ۹ درصد افزایش داشته است. همچنین میزان اهدای خون بیش از ۱۱ درصد، اهدای مستمر بیش از ۹ درصد و اهدای خون اهداکنندگان با سابقه بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است که با وجود تداوم همه گیری کووید ۱۹ دستاورد مهمی به شمار می رود.

اهدای خون هموطنان تهرانی در شب‌های قدر با استقبالخوبیمواجه بود و با وجود قرنطینه ناشی ازکرونادر سطح شهر، فاصله گذاری اجتماعی که در مراکز انتقال خون اجرا می‌شود و نزول باران در هفته گذشته، نذر خون تهرانی‌ها در شب‌های قدر با نظم و شوری وصف ناپذیر اجرا شد و در این شبها مراکز انتقال خون از صبح تا سحر پذیرای اهدا کنندگان خون بودند. 

اداره کل انتقال خون استان تهران ضمن تشکر و آرزوی قبولی طاعات شهروندان تهرانی که تا کنون برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند، اعلام کرد: نیاز به خون همیشگی است و عمر پلاکت فقط ۳ روز است؛ بنابراین از مردم دعوت می‌کنیم تا مراکز انتقال خون را خالی نگذارند و  به طور مستمر در روزهای آینده خون اهدا کنند. 

همچنین اهدا کنندگان خون تا پایان ماه رمضان طبق جدول زمانی که در سایت این اداره کل درج شده است می‌توانند تا نیمه شب برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

انتهای پیام/


 

منبع: فارس

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون شب قدر مراکز انتقال خون شب های قدر اهدا کنندگان اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر محمدرضا آقایی میبدی گفت: در سال گذشته کار‌های بزرگی همچون ساخت سامانه سیار اهدای خون، تحویل کشنده سامانه سیار اهدای خون، برگزاری اولین یادواره شهدای انتقال خون کشور، راه اندازی مدارس مروج فرهنگ اهدای خون و برگزاری پویش‌های مختلف مثل پویش نذر خوشبختی برای زوج‌های جوان و همچنین پویش ورزشکاران و طلاب با مساعدت مدیرکل دفتر امور اجتماعی و ادارات مختلف در استان یزد اجرایی شد.
وی افزود: در سال گذشته رشد اهدای خون در استان نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲درصد بوده و همچنین از نظر رشد اهدای خون بانوان در کشور رتبه نخست را کسب کردیم.
مدیرکل انتقال خون استان یزد با بیان اینکه امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون را در پیش رو داریم، گفت: امسال هدف انتقال خون، افزایش آمار اهدای خون در بین بانوان، جوانان و خانواده‌ها عنوان شده است که نیاز به همکاری و مساعدت دستگاه‌های اجرایی استان می‌باشد.
فاطمه کارگران بافقی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: در زمینه ترویج فرهنگ اهدای خون و نجات جان همنوع از هیچ گونه تلاشی دریغ نمی‌کنیم و گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون را به فال نیک می‌گیریم.

دیگر خبرها

  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • اهدای مدال طلای بانوی ورزشکار به موزه آستان قدس رضوی
  • اهدای ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی
  • اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان دزفول
  • ۱۲۷ هزار کیلو فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد در استان تهران کشف شد
  • مشارکت ۵ درصدی بانوان در امر اهدای خون
  • فرهنگسازی اهدای خون در بین جوانان و بانوان
  • انتقال خون لرستان سه رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • سال گذشته بیش از ۴۶ هزار گلستانی خون خود را اهدا کردند
  • افتتاح ۳۰۰۰ مسکن مهر هشتگرد در آینده نزدیک