Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه های فرانسوی زبان با انعکاس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی قدس، عنوان مشترک «رژیم صهیونیستی، پادگان تروریستی است که باید با آن مبارزه کرد» را به نقل از معظم له برگزیدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم»، روزنامه فرانسوی لوپوئن در گزارشی به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشت: رژیم صهیونیستی، پادگان تروریستی است که باید با آن مبارزه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لوپوئن افزود: رهبر عالی ایران در سخنرانی تلویزیونی روز گذشته (۱۷ اردیبهشت) به مناسبت روز جهانی قدس، بار دیگر با پیش بینی «سقوط حتمی» اسرائیل، طرح «معامله قرن» مطرح شده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

 

به نوشته این روزنامه فرانسوی، ایشان همچنین بار دیگر عادی سازی روابط چند کشور عربی با تل آویو را محکوم کرد.

 

لوپوئن در پایان نوشت: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ تاکنون رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته و بیش از ۴۲ سال است که به حمایت های قاطع خود از آرمان های فلسطین تداوم بخشیده است.

 

روزنامه فرانسوی لانوول تریبون نیز به نقل از رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نوشت که اسرائیلی ها فلسطین غصب ‌شده را از روز اوّل به یک پایگاه تروریسم تبدیل کرده‌اند.

 

این روزنامه فرانسوی با اشاره به آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی از سوی ایرانی ها در روز جهانی قدس در ادامه به نقل از رهبر معظم انقلاب گزارش داد: طرح ناکام «معامله‌ی قرن» و سپس تلاش برای عادی سازی روابط چند دولت ضعیف عربی با رژیم غاصب، تلاش های مذبوحانه برای فرار از کابوس وحدت مسلمانان است.

لانوول تریبون به نقل از حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کرد: من قاطعانه می گویم، این تلاش ها به جایی نخواهد رسید؛ حرکت نزولی و رو به زوالِ رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.

 

به نوشته روزنامه فرانسوی لوریان لوژور؛ رهبر انقلاب اسلامی ایران در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی قدس (آخرین جمعه ماه مبارک رمضان) نوشت: اسرائیل نه یک کشور که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّت‌های مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفّاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است؛ و این وظیفه‌ای همگانی است.

 

لوریان لوژور عکسی از مراسم روز جهانی قدس در ایران منتشر کرد که صحنه به آتش کشیده شده پرچم رژیم صهیونیستی و پا گذاشتن مردم روی پرچم آمریکا را نشان می داد.

 

این روزنامه فرانسوی با اشاره به بیم اسرائیل از حضور ایران در سوریه و همچین نگرانی این رژیم از احیای برجام نوشت: تنش ها بین جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل در چند ماه اخیر افزایش یافته است.

 

لوریان لوژور همچنین ادامه داد: اسرائیل همچنین متهم به خرابکاری در تاسیسات اتمی نطنز در ماه آوریل است.

 

به نوشته این روزنامه فرانسوی؛ «رابرت کولفیل» سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد از اسرائیل خواست تا فورا تخلیه فلسطینیان از قدس شرقی را متوقف کند و گفت که این اقدامات می تواند جنایت جنگی تلقی شود.

 

وی گفت: در صورتی که دستور تخلیه (محله شیخ جراح) صادر و اجرا شود، نقض تعهدات اسرائیل قوانین بین المللی است.

 

کولفیل افزود: با توجه به صحنه‌های نگران کننده در شیخ جراح طی روزهای گذشته، ما می‌خواهیم تأکید کنیم که بیت المقدس شرقی همچنان بخشی از سرزمین فلسطین است و قوانین بشردوستانه بین المللی در مورد آن اعمال می‌شود.

 

منطقه شیخ جراح در قدس شرقی که اخیراً به صورت مستمر مورد هدف شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته است، زمین‌هایی را شامل می‌شود که فلسطینیان می‌گویند سال‌ها پیش آن را از دولت اردن خریداری کرده‌اند.

 

کابینه رژیم صهیونیستی سوم ژانویه گذشته به چهار خانواده فلسطینی برای تخلیه خانه‌های خود ابلاغیه‌ای ارسال کرد که در آن ادعا شده بود؛ مالکیت اراضی این خانه‌ها از سال‌ها پیش به یهودیان صهیونیست تعلق داشته است و باید این خانه‌ها را تخلیه کنند.

 

به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته درگیری در محله شیخ جراح واقع در قدس اشغالی در پی تهدید شدن تعدادی از خانواده‌های فلسطینی ساکن در این محل از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی برای خالی کردن منازل خود و در اختیار گذاشتن این املاک فلسطینیان به جوامع صهیونیست افزایش یافته است.

 

«جنبش حماس» در بیانیه‌ای درباره هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی برای آسیب رساندن و آواره کردن ساکنان منطقه «شیخ الجراح» در قدس شرقی که به تازگی به صورت مستمر مورد حمله شهرک‌نشینان صهیونیست قرار گرفته‌اند، هشدار داد.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: روزنامه های فرانسوی بازتاب سخنان رهبری رهبر معظم انقلاب روزنامه فرانسوی رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی انقلاب اسلامی روز جهانی قدس اسلامی ایران شیخ جراح قدس شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری

مهدی فضائلی عضو دفتر رهبر انقلاب، توییتی در رابطه با کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری در ایکس منتشر کرده است.

فضائلی در این توییت نوشت: رهبر انقلاب کشف حجاب هم حرام_شرعی است هم حرام_سیاسی است... منتها... دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم؛ کارهای بی قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.

پ.ن بتازگی برخی مسئولان بدلیل کارهای بی قاعده تذکر دریافت کرده اند.

دیگر خبرها

  • وحدت؛ قربان این گشت! /تحلیل کیهان از بازتاب حمله ادعایی به اصفهان/اقدام با ریزپرنده دلخوشی یا مقدمه اقدام اصلی؟!
  • رژیم صهیونیستی پاسخ شیطنت‌های خود را با دفاع مقتدرانه جمهوری اسلامی گرفت
  • چرایی چیستی و چگونگیِ بیانات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دیدار‌های رمضانی با رهبر انقلاب
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • صهیونیست‌ها علنا از ترس خود در برابر ایران می‌گویند
  • بیانات رهبر انقلاب در باب اهمیت یادگیری قرآن + فیلم
  • بعد از عملیات وعده صادق «بی‌حجابی» را عادی سازی کنید/ زیباکلام: تنبیه رژیم صهیونیستی کار اشتباهی است!
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر معظم انقلاب
  • پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
  • واکاوی بازتاب‌های جهانی عملیات «وعده صادق» از رادیو فرهنگ