Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@16:08:19 GMT

«آناهید» در جشنواره میراث فرهنگی یادگار

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۷۲۰۷

«آناهید» در جشنواره میراث فرهنگی یادگار

مستند «آناهید» محصول شبکه جهانی الکوثر در جشنواره فیلم های مستند میراث فرهنگی یادگار حضور دارد.

به گزارش برنا، حمیدرضا علیپور کارگردان مستند «آناهید» گفت: جشنواره فیلم های مستند میراث فرهنگی یادگار از بیست و ششم تا سی و یکم اردیبهشت در سه گروه سینمای ایران (بخش های بلند، نیمه بلند و کوتاه)، میراث معنوی (ناملموس) و میراث فرهنگی قزوین در مجموع 86 فیلم به عنوان فیلم های راه یافته به بخش پایانی جشنواره انتخاب و برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگردان مستند «آناهید» افزود: در بخش مستندهای بلند، آیینه دار، بهارستان، چاووش، در جستجوی خانه خورشید، حافظ و گوته و وه انتیوک شاپور حضور دارند و در بخش مستند های نیمه بلند هم «آناهید با شانزده اثر دیگر به رقابت خواهند پرداخت. و در بخش مستندهای کوتاه هم بیست اثر فاخر حضور دارند.

علیپور در پایان گفت: جشنواره فیلم های میراث فرهنگی یادگار به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین و با همکاری معاونت امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرکز سینمایی مستند و تجربی، شبکه مستند، انجمن کارگردانان سینمای مستند، انجمن سینمای جوان، صدا و سیمای مرکز قزوین، استانداری قزوین و شهرداری قزوین برگزار و نمایش آثار منتخب به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم هاشور خواهد بود.

مستند «آناهید» حاصل تلاش 10 ماهه گروهی تحت سرپرستی حمیدرضا علیپور، داستان زندگی زنی سالخورده و مسیحی به نام «آناهید» در یکی از روستاهای دور افتاده استان اصفهان را روایت می کند که علی رغم وجود تفاوت های مذهبی در بافت روستای مورد نظر مسیحی و مسلمان همگی در صلح و آرامش د رکنار یکدیگر زندگی می کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم سینمای ایران میراث فرهنگی رقابت اداره کل فرهنگ و ارشاد وزارت فرهنگ و ارشاد صنایع دستی شهرداری استان اصفهان مسلمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان جشنواره فیلم رقابت مسلمان شبکه الکوثر آناهید میراث فرهنگی یادگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۷۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه زعیم اولین خانه تاریخی قزوین + فیلم

مسافران نوروزی در جریان سفر به کهن شهر قزوین بازدید از خانه تاریخی زعیم را از دست ندهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، اولین خانه تاریخی ایرانی قزوین خانه تاریخی زعیم مربوط به دوره صفوی، قاجار و پهلوی است که در قلب شهر قزوین بنا شده است.

این بنا در سال 1380 توسط وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خریداری مرمت شده است.

در سال 1401 این خانه از طریق واگذاری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی به بخش خصوصی با کاربری پذیرایی، فرهنگی و آموزشی از سوی بخش خصوصی فعال و راه‌اندازی شده است.

برای تجهیز و راه‌اندازی این خانه 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که هشت میلیارد ریال آن از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی ‌تامین شده و باقی آن از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • آیین گرگیعان به شکل جشنواره برگزار شود
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • خانه زعیم اولین خانه تاریخی قزوین + فیلم
  • نظرسنجی بهترین مستند جبهه فرهنگی انقلاب در سال ۱۴۰۲
  • ثبت جشنواره لنگته و لچک ومراسم کشتی کچ گردان سیستان درفهرست میراث ملی