Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، سعید حسینقلی زاده مقدم در این خصوص افزود: یکی از موضوعات مهمی که از سوی شهردار و شورای شهر مشهد برآن تاکید شده است استفاده از سیستم حمل ونقل پاک به ویژه اتوبوس برقی است، لذا با مصوبه شورای شهر طرح مطالعاتی برای برقی کردن سیستم حمل ونقل عمومی توسط یکی از شرکت های داخلی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: درکنار انجام این مطالعات، ساخت اتوبوس برقی با مشارکت شهرداری مشهد و شرکت مپنا نیز آغاز و اولین دستگاه اتوبوس برقی ساخت این شرکت خرداد ماه امسال به صورت آزمایشی در مشهد به کار گرفته خواهد شد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه طول این اتوبوس برقی 12 متر با بیشینه بار مجاز 19500 کیلوگرم خواهد بود، اظهارکرد: این اتوبوس مجهز به ترمز بادی، درهای بادی و فرمان هیدرولیکی به شکل کف کوتاه ، دارای رمپ ویژه ویلچر و مجهز به سه درب است.

حسینقلی زاده مقدم ،تصریح کرد: اتوبوس درحال تولید با یک بار شارژ قادر به طی مسافتی حدود ۳۰۰ کیلومتر است که با این میزان مسافت تنها به یکبار شارژ در روز نیاز خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس برقی در حال ساخت دارای ترمز احیاگر انرژی برای کاهش اتلاف انرژی خواهد بود خاطرنشان کرد: نمونه اولیه این اتوبوس دارای شارژر روی اتوبوس است و در هر جایی که برق باشد می تواند شارژ شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: برای استفاده از این اتوبوس نیاز به سیم کشی در طول مسیر نیست و اتوبوس با استفاده از توان باتری حرکت می کند.

حسینقلی زاده مقدم افزود: مطابق برنامه ریزی صورت گرفته مقرر است خط یک سامانه تندرو (BRT) به ناوگان برقی مجهز شود که در افق طرح این خط ظرفیت جابجایی روزانه حدود یکصد هزار مسافر را خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر ایستگاه شارژ در محل پایانه امام رضا (ع) ساخته شده و سایر تجهیزات نیز تا پایان سال جاری توسط شرکت مپنا نصب خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اتوبوس برقی جابه جایی مسافر اتوبوس برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۷۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد خرید بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص مجوز خرید اتوبوس جدید و تبدیل قرارداد خرید میدل باس به اتوبوس، به منظور نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، از کارخانه عقاب افشان، تولیدکننده اتوبوس‌های اسکانیا، بازدید به عمل آمد.   مجید نژادحسین افزود: در این بازدید، موافقت این شرکت برای تحویل اتوبوس یورو پنج به‌جای مینی‌بوس‌های میدل باس، جلب و مقرر شد تا تیرماه امسال، ۵۹ دستگاه اتوبوس یورو پنج به شهرداری مشهد تحویل داده شود.   وی افزود: طبق توافق انجام‌شده، هرماه ۱۵ دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل خواهند داد که از این ۵۹ دستگاه، در ایام نوروز امسال، ۱۰ دستگاه اتوبوس به سازمان اتوبوسرانی تحویل داده و در خطوط حاشیه شهر، فعال شده است.   نژادحسین بابیان اینکه بر اساس قرارداد، در مجموع ۵۹ دستگاه اتوبوس تا آخر تیرماه امسال به مشهد تحویل داده می‌شود، اظهار کرد: برای خرید هر دستگاه از این اتوبوس‌ها که دارای استاندارد یورو پنج و کف کوتاه هستند، ۹.۵ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.   وی ادامه داد: در بازدید از کارخانه نامیکران، قرارداد خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری نیز برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد منعقد شد.   رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بهره‌گیری از اتوبوس برقی نیز گفت: در این بازدید توافق کردیم تا یک دستگاه اتوبوس برقی برای تست به مشهد تحویل شود که در همین راستا، طی دو هفته آینده، اولین دستگاه اتوبوس برقی برای آزمایش در ناوگان فعال خواهد شد و در صورت تائید، نسبت به انعقاد خرید اتوبوس برقی اقدام خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد خرید بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • اراک؛ مقصد بعدی اتوبوس های برقی/ درخواست از دولت برای احداث ایستگاه های شارژ
  • مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران منصوب شد
  • کمک هزار میلیاردی دولت برای اجرای پروژه اتوبوس برقی در کرج
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور در کرج
  • آغاز فعالیت اتوبوس‌های برقی در کرج از فردا
  • ثبت سفارش کتاب های درسی به تعویق افتاد
  • بهره برداری از اولین جایگاه شارژ خودروهای برقی کشور و ۴۰ دستگاه اتوبوس
  • از سرگیری پرواز‌های خطوط هوایی قطر به ایران