Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد کریمی گفت: امدادگری شغل نیست، عشق است که یک فرد امدادگر می‌تواند در مقابل تمام سختی‌هایی که در مسیر نجات جان یک فرد قرار دارد، استوار بماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح قزوین؛ هلال احمر یک سازمان دولتی است که فعالیت امداد رسانی و بشر دوستانه انجام می‌دهد؛ این سازمان‌های زیرشاخه طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی و امدادی را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امدادگران همان طور که از نامشان پیداست افرادی هستند که با عمل خالصانه در هر لحظه از شبانه روز ایثارگرانه از جان خود برای نجات جان دیگری مایه می گذارند و در جهت سلامت جامعه بی وقفه تلاش می کنند.

حامد کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، اظهار کرد: از 16 سالگی با گذراندن دوره‌های هلال احمر به انجام فعالیت در این حیطه می‌پردازم و اکنون 14 سال است که عاشقانه در این مسیر خدمت می‌کنم.

وی افزود: پدرم سال‌ها قبل از اینکه من پا به این دنیا بگذارم در روستای دور افتاده‌ای به شغل معلمی مشغول بوده است؛ زمان بازگشت از روستا به دلیل بارش برف، یک شبانه روز در جاده می‌ماند و پس از اینکه افراد آن محله پدرم را پیدا می‌کنند، بر اثر عدمآگاهی او را زیر کرسی و در مقابل گرمای مستقیم قرار می‌دهند که این موضوع با گذر زمان موجب از دست دادن دادن پاهای پدرم شده است.

نجات جان یک انسان رسالت امدادگران است

این امداد گر قزوینی با بیان اینکه با علاقه وارد این کار شدم، گفت: به دلیل حادثه‌ای که برای پدرم بر اثر یک ناآگاهی پیش آمده بود تصمیم گرفتم یک امدادگر باشم تا بتوانم از پیش آمدن چنین حوادثی جلوگیری کنم.

کریمی درباره دلیل انگیزه ادامه این مسیر تاکید کرد: هیچ وقت از انجام کار امدادگری پشیمان نخواهم شد بلکه روز به روز علاقه‌ام به این کار بیشتر می‌شود زیرا زمانی که می‌توانم جان یک انسان را نجات دهم، بسیار خوشحال می‌شوم.

وی ادامه داد: این شغل از نظر روحی بسیار یک امدادگر را تحت شعاع قرار می‌دهد چراکه شاهد صحنه‌های دلخراشی می‌شویم و از نظر جسمی که باید در هر موقعیت و مکانی حضور داشته باشیم، سختی‌های زیاد را باید متحمل شویم.

این امدادگر عنوان کرد: زمانی که وارد جمعیت هلال احمر می‌شوید باید سه دوره جوانان، داوطلبان و امدادگران را بگذرانید که ابتدا دوره جوانان را طی می‌کنید، چند سال در حوزه جوانان فعالیت انجام می‌دهید و پس از طی کردن این مراحل در موضوع امداد و نجات شروع به فعالیت می‌کنید.

کریمی تصریح کرد: در اولین عملیاتی که حضور پیدا کردم 18 سالم بود که در این حادثه یک ماشین کامیون تک سرنشین واژگون شده بود و زمانی که این فرد را نجات دادیم حس بسیار خوبی داشتم.

وی افزود: در لحظه‌های سخت عملیات که تحت فشار قرار می‌گیرم با صدا کردن امیرالمومنین و گفتن کلمه یاعلی درخواست کمک می‌کنم تا بتوانیم از عملیات سربلند بیرون بیاییم.

این امدادگر گفت: سقوط هواپیمای یاسوج و نجات جان یک خانم بارداری که در حین رفتن به بیمارستان برای به دنیا آوردن فرزندش تصادف کرده بود و در حال احیا آن خانم، همسرش التماس می کرد که همسر و فرزندش زنده بمانند سخت‌ترین لحظه‌هایی بود که در زندگی‌ام تجربه کردم.

دعای خیر مردم بدرقه راه امدادگران است

کریمی بیان کرد: شیرین‌ترین خاطره‌ای که در این سال‌ها به یاد دارم مربوط به نجات آقای 38 ساله‌ای در اربعین 98 است که در شلوغی کاظمین گم شده بود و مورد آزار چند نفر قرار گرفته بود که تمام وسایل او را دزدیده بودند و زمانی که این فردا را پیدا کردیم و توانستیم او را نجات دهیم بسیار خوشحال شدم.

وی ادامه داد: حس انسان دوستی و نجات جان افراد موجب شده در مقابل سختی‌های روحی و جسمی این کار استوار باشم و در همه مراحل زندگی‌ام دعای خیر مردم را به وضوح احساس می‌کنم.

این امدادگر تاکید کرد: همین که پس از نجات جان یک انسان دعای خیر بدرقه راهم می‌شود بزرگ‌ترین تاثیر در زندگی‌ام است و امدادگری صرفا شغل نیست بلکه این شغل را باید عشق تعریف کرد.

کریمی اذعان کرد: هلال احمر هر کمکی و خدماتی که باعث می‌شود از درد و ناراحتی مردم کاسته شود، انجام می‌دهد و در موضوع کرونا از طریق غربالگری، ایجاد نگاهتگاه و جذب خیرین برای کمک به نیازمندان نیز خدمات رسانی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: هلال احمر استان قزوین در تمام کشور یکی از صاحب نظران شمرده می‌شود و در تمامی بحران‌ها به بهترین نحو احسنت خدمت رسانی می‌کند چراکه این دستگاه بسیار شاخص و توانمند است.

در شرایط کرونایی امدادگران از جان خود مایه می‌گذارند

این امدادگر بیان کرد: از زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده است حجم کاری ما نیز افزایش یافته و حتی در نوروز سال 99 همکاران 15 روز در کشیک حضور داشتند و گاهی در شرایط سخت برخی همکاران در طول یک ماه نتوانسته خانواده خود را ببینند.

کریمی اذعان کرد: مردم سعی کنند بیشتر با هلال احمر آشنا شوند و در کلاس‌های آموزشی که اکنون به صورت مجازی نیز برگزار می‌شود، شرکت کنند تا در هر خانواده یک امدادگر برای مواقع ضروری وجود داشته باشد.

وی در پایان گفت: از تمام شهروندان درخواست می‌کنم زمانی که با حادثه‌ای روبه رو می‌شوند و آموزشی ندیده‌اند، دخالتی نکنند چراکه ممکن است لحظه‌ای اشتباه موجب از دست دادن جان فرد شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نجات جان یک هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تلخ جوان سنندجی در ته چاه | ۴ نفر توسط جوان سنندجی نجات یافتند

همشهری آنلاین _ حوادث: بعد از ظهر جمعه، ۳۱ فروردین ماه بود که آرمان ۳۲ ساله مثل همه روزهای آخر هفته راهی باغ‌شان در روستای خلیچیان در اطراف سنندج شد؛ منطقه‌ای سرسبز و کوهستانی، مملو از باغ‌های مختلف که در فاصله‌ حدودا ۱۵ کیلومتری از شهر سنندج واقع است.
آفتاب هنوز غروب نکرده و او سرگرم کار در باغ بود که ناگهان متوجه فریادهایی شد که از باغ همسایه‌ به گوش می‌رسید. فریادهای کمک‌خواهانه که نشان می‌داد برای همسایه اتفاق تلخی رخ داده است.

مرد جوان دست از کار کشید و دوان دوان خود را به باغ همسایه رساند. او وقتی به دهانه چاه آبی رسید که در باغ حفر شده بود، متوجه شد که ۴نفر از اعضای خانواده همسایه به داخل چاه افتاده‌اند و به دلیل گازگرفتگی قادر به خروج از آن نیستند.
پمپی که خراب شد

یکی از اهالی روستای خلیچیان درباره این حادثه می‌گوید: آن روز صاحب باغ همسایه که متوجه شده بود پمپ آب داخل چاه دچار مشکل شده، تصمیم گرفت وارد چاه شده و پمپ را تعمیر کند. اما خبر نداشت که در اعماق چاه، گاز متان جمع شده و حادثه‌ای هولناک در کمینش است. این مرد با کمک پسرانش که داخل باغ بودند وارد چاه شد. آبی که در چاه بود، حدود ۵متر عمق داشت و مرد میانسال به آرامی وارد چاه شد اما لحظاتی بعد به دلیل گازگرفتگی از حال رفت و به داخل آب افتاد.
وی ادامه می‌دهد: پسران صاحب باغ وقتی متوجه ماجرا شدند برای نجات پدرشان به تکاپو افتادند. آنها یکی پس از دیگری وارد چاه شدند تا پدرشان نجات دهند اما هر کدام از آنها که وارد چاه می‌شد، بر اثر گازگرفتگی بی‌حال شده و به داخل آب می‌افتاد. آن روز هر ۳پسر صاحب باغ به دنبال پدرشان وارد چاه شده و همگی دچار گازگرفتگی شدند.

تیم یک نفره

آرمان که به سرعت خودش را به محل حادثه رسانده بود، وقتی متوجه ماجرا شد برای نجات صاحب باغ و پسرانش دست به کار شد. او با کمک افراد دیگری که به محل حادثه آمده بودند، وارد چاه شد و طنابی را که در اختیار داشت به کمر اولین فردی بست که داخل چاه بود و با کمک بقیه وی را بیرون کشید. آرمان این کار را ۳ بار دیگر هم تکرار کرد و به این ترتیب بود که با فداکاری بی‌مثالش، هر ۴ نفری را که بی‌حال به داخل چاه افتاده بودند، از داخل آن بیرون کشید.

حادثه دردناک

با تلاش آرمان تمامی حادثه‌دیدگان از مرگ حتمی نجات یافتند و حالت نوبت او بود که از چاه خارج شود اما گاز متان چنان او را از رمق انداخته بود که برای آخرین بار نتوانست طناب را به کمر خودش ببندد و در حالی که چشمانش سیاهی می‌رفت به داخل آب افتاد. ساعت حدود ۱۷:۴۵ بود و افرادی که در محل حادثه حضور داشتند، همزمان با این اتفاق اورژانس و آتش‌نشانی را خبر کردند اما امدادگران آتش‌نشانی وقتی به محل رسیدند که کار از کار گذشته و جوان فداکار سنندجی جانش را از دست داده بود. در این شرایط آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات ویژه وارد چاه شدند و توانستند پیکر بی‌جان جوان فداکار را از داخل چاه بیرون بکشند و ماموران اورژانس که در محل حضور داشتند، مرگ او را تایید کردند. این در حالی بود که اگر همزمان با حادثه‌ای که برای صاحب باغ و فرزندانش رخ داده بود، ماجرا به آتش‌نشانی نیز گزارش می‌شد، شاید آرمان نیز مثل بقیه افرادی که جانشان را نجات داده بود، از این حادثه جان سالم به در می‌برد.

بر اساس این گزارش، پس از این حادثه، صاحب باغ و فرزندانش توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که خوشبختانه همگی از خطر مرگ نجات یافتند و حالا زندگی‌شان را مدیون جوانی هستند که با گذشتن از جانش، جان ۴نفر از همشهریانش را نجات داد.

کد خبر 846188 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم سنندج مجله مرگ حوادث ایران

دیگر خبرها

  • نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز
  • توضیح یک مقام درباره ساخت بمب اتمی در یک هفته
  • توضیحات کریمی قدوسی درباره توئیت جنجالی خود برای ساخت بمب اتمی در طول یک هفته
  • نجات کودک بازیگوش از مرگ حتمی در بالابر
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • تصادف در علی آباد ۶ مصدم برجا گذاشت
  • یک فوتی در تصادف محور ارومیه - مهاباد
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • نجات مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان
  • پایان تلخ جوان سنندجی در ته چاه | ۴ نفر توسط جوان سنندجی نجات یافتند