Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@03:41:40 GMT

برنامه‌ای تازه برای برگزاری انتخابات

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۷۳۵۷

برنامه‌ای تازه برای برگزاری انتخابات

به گزارش گروه داده کاوی ایرنا، فضای مجازی در هفته‌های منتهی به انتخابات به یکی از اصلی‌ ترین عرصه‌های فعالیت نامزدها، رسانه‌ها و کاربران برای اعلام نظر در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ تبدیل شده است. کاربران در فضای مجازی به اظهار نظر در خصوص مسایلی چون مشارکت در انتخابات می پردازند و چهره‌ های مختلف جریان های سیاسی در شبکه‌ هایی نظیر توییتر و کلاب هاوس به صریح‌ ترین شکل مورد نقد و تحلیل قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه داده کاوی ایرنا در گزارش‌ های مستمر خود و در فاصله حدود یک ماه و نیم مانده به انتخابات ریاست جمهوری، پربازدیدترین محورهای مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی را مورد رصد قرار می دهد. این گزارش بر اساس روش تحلیل کیفی پست‌ های تلگرامی و توییت‌ ها در بازه زمانی ۱۱ صبح پنجشنبه شانزدهم اردیبهشت تا ۱۱ صبح شنبه هجدهم اردیبهشت ماه جمع بندی شده است.

تلگرام و تصمیمات جدید برای برگزاری انتخابات 

گفت و گوی ایرنا با عضو حقوقدان شورای نگهبان بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و کانال های پربازدید زیادی در تلگرام آن را بازنشر دادند. یک کانال تلگرامی در این باره نوشت: هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا نظارت این شورا را صرفا منوط به مرحله پیش از تبلیغات انتخابات ندانست و گفت نامزدها ممکن است پس از تایید صلاحیت نیز رد صلاحیت شوند. او اظهار داشت: «اگر در خلال مناظرات مشخص شود که فردی صلاحیت نداشته یا در ابتدا صلاحیت داشته و الان اتفاقی پیش آمده که صلاحیت خود را از دست داده است، شورای نگهبان تا لحظات آخر هم می‌تواند صلاحیت او را مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهد». 

برگزاری الکترونیک انتخابات یکی از تصمیماتی است که به جهت پیشگیری از شیوع کرونا از سوی وزارت کشور اتخاذ شده است. یک کانال تلگرامی با بیان اینکه بیش از ۳۳ هزار صندوق الکترونیک برای انتخابات ۲۸ خرداد آماده شده است، اعلام کرد:به گفته رییس ستاد انتخابات کشور تاکنون بیش از ۲۵ هزار صندوق به روزرسانی شده و امید می رود تا هفته آینده همه دستگاهها تجهیز و آماده روز انتخابات شوند. در دوره قبل در ۱۳۹ شهر انتخابات الکترونیک صورت گرفت و در انتخابات پیش روی شوراها در مراکز استانها و کلانشهرها به جز تهران از صندوق الکترونیک استفاده می شود.  

یک کانال تلگرامی اصولگرا نیز در پستی به «تمهیدات شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات کرونایی؛ از تعبیه شعب در فضای باز تا حذف استامپ و اثر انگشت» اشاره کرد و گزارش داد: شعب اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در فضای باز تعبیه می‌شود. سخنگوی شورای نگهبان در برنامه بدون تعارف در مورد تمهیدات برگزاری انتخابات کرونایی گفته؛ در شعبی که امکان آن باشد اخذ رای در فضای باز انجام می‌شود. همچنین وی از حذف اخذ اثر انگشت و استامپ خبر داده و گفته انتخابات قطعا در یک روز برگزار می شود و ایده برگزاری انتخابات در چند روز به لحاظ قانونی ممکن نیست و تغییر آن نیز به این فرصت کوتاه نمی‌رسد.

مصاحبه دبیرکل حزب همکاری ملی با ایرنا در ارتباط با معرفی جهانگیری به عنوان نامزد اصلی اصلاح طلبان نیز بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت. یک کانال تلگرامی با بازنشر بخشی از این گفت و گو  از قول شهرام صادر دبیرکل حزب همکاری ملی نوشت: ممکن است سرانجام اسحاق جهانگیری به عنوان گزینه جبهه اصلاحات انتخاب و معرفی شود. چون حزب کارگزاران سازندگی او را به عنوان گزینه اصلی خود معرفی کرده است. در جبهه اصلاحات این بحث مطرح شد که فعلا گزینه‌ای معرفی نکنیم تا تکلیف احراز صلاحیت‌ها مشخص شود اما بیشتر اعضا معتقدند نباید زمان را از دست بدهیم و به همین دلیل هم احزاب عضو گزینه‌های خود را معرفی کردند.

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گوی روز پنجشنبه خود با اعتماد آنلاین به تحلیل مسائلی چون وضعیت نامزدهای اصلاح طلبان و میزان مشارکت در انتخابات خرداد ماه پرداخت. یک کانال تلگرامی در این خصوص از قول وی آورد: مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ قطعا بالای ۵۵ درصد است، باید از مشارکت حداکثری دفاع کنیم چون این امر یک پیامی به جهان است. در طول تاریخ ۴۰ ساله ایران به نظر می رسد  تمام دوره‌های انتخاباتی ایران کسانی که سخن اصلاح طلبانه داشتند پیروز شدند.

یک کانال تلگرامی در پستی با عنوان «دفاع مجید انصاری از مصوبه شورای نگهبان» به اظهارات اخیر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مصوبه شورای نگهبان پرداخت و نوشت: وقتی سیاست‌های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام بحث می‌شد، بندی پیش‌بینی شد که ضوابط مربوط به تشخیص رجل سیاسی - مذهبی و مدیر و مدبر بودن رئیس جمهور باید توسط شورای نگهبان تعیین شود. در این مورد ۲ نظر بود؛ نظر اول این بود که این سیاست کلی که باید ضوابطی برای تشخیص رجل سیاسی - مذهبی و مدیر و مدبر وضع شود یک سیاست کلی ضروری است تا مجریان و ناظران تکلیف خودشان را بدانند. نظر دوم این بود که این ضوابط توسط شورای نگهبان تعیین و اعلام شود؛ سیاست کلی که توسط رهبر انقلاب ابلاغ شد نظر دوم بود. از این رو طبق این بند از سیاست‌های کلی انتخابات این اختیار به شورای نگهبان داده شده و شورای نگهبان هم بر اساس همین اختیار سلسله ضوابطی را تعیین کرده است.

یک کانال تلگرامی منتسب به جریان اصولگرایی نیز با بازتاب بخشی از گفت و گوی محمود صادقی نماینده مجلس دهم از قول وی نوشت: ظریف بیاید اصلاح طلبان به اجماع می رسند. ظریف نه قبل از قضایای اخیر و نه بعد از آن چیزی اعلام نکرد، در خصوص امادگی و تمایل او برای کاندیدا شدن هنوز شک و تردید وجود دارد اگر حاضر به حضور در انتخابات شود یکی از گزینه هایی است که مجموعه می‌تواند روی او به اجماع برسد.

توییتر و گمانه‌زنی درباره ائتلاف سه نامزد ریاست جمهوری

توییت محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری که در رسانه ها به ائتلاف رضایی با سعید محمد و رستم قاسمی تعبیر شده، بازنشر زیادی در شبکه های اجتماعی داشت. محسن رضایی با انتشار تصویری توییت زد: در نگرش اسلامی ایرانی به مدیریت، «داوطلبی برای مسوولیت» با «تلاش برای کسب قدرت» کاملاً متفاوت است. در انتخابات ۱۴۰۰ فارغ از هر نتیجه ای، قرار است #برادرانه و #همه_با_هم ایران را بسازیم. تصویر ۱۴۰۰/۲/۱۶

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ شورای نگهبان انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان اخبار کنکور یک کانال تلگرامی شورای نگهبان ریاست جمهوری اصلاح طلبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند

غضنفرآبادی گفت: همانطور که ما یک عملیات متقابلی داشتیم، بازهم مجددا بخواهند با عملیاتی خاک ما را مورد هدف قرار دهند بازهم عملیات متقابلانه خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا، موسی غضنفر آبادی، درباره پاسخ ایران به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: حمله دلاور مردان بسیار ظریف و دقیق بود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن‌ها خودشان می‌دانند ایران چه عملیات پیچیده و دقیقی را انجام داده است.

وی درباره واکنش احتمالی اسرائیل، بیان کرد: بعید می‌دانم بخواهند اقدامی انجام دهند، اگر بخواهند اقدامی انجام دهند حتما عملیات و اقدام شدید‌تر خواهد بود.

غضنفرآبادی درباره آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: ایرادات لایحه عفاف و حجاب را برطرف کردیم ان‌شاالله ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌خواهد کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی در پاسخ به این‌که آیا طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است، بیان کرد: بله، جدا است.

دیگر خبرها

  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • برگزاری اولین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • برگزاری نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند
  • برگزاری یادبود دهمین سال درگذشت استاد باستانی پاریزی
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر شد
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت