Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان یکی از شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز به دانش فنی گلایکولیک اسید و گلی اگزیلیک اسید و همچنین "آنزیم لیپاز" آنزیم‌ محلول در آب مورد استفاده در متابولیسم تری‌گلیسریدها دست یافتند.

به گزارش ایسنا، مهندس زهرا سلطانی صبح، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان این که محصولات تولیدی این شرکت مورد استفاده صنایع آرایشی- بهداشتی و دارویی وشیمیایی هستند، اظهار کرد: محصول گلایکولیک اسید در صنایع نساجی برای رنگرزی پارچه کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 "گلی اگزالیک اسید" نیز به عنوان ماده خنثی کننده در محصولات مراقبت از پوست و همچنین در تولید کودهای شیمیایی کاربرد دارد­.

وی با اشاره به دیگر محصولات این شرکت دانش بنیان افزود: از محصولات دیگر این مجموعه می توان به آنزیم لیپاز اشاره کرد. این آنزیم‌ محلول در آب در متابولیسم تری‌گلیسریدها نقش دارد و موجب گوارش آن‌ها در بدن می‌شود. لیپاز بعد از پروتئاز و آمیلاز از نظر فروش در دنیا جایگاه سوم را دارا است که نشان دهنده کاربردهای متنوع و فراوان صنعتی آن است. 

سلطانی صبح تصریح کرد: "اپتیکال برایتنر ۷۱ "محصول دیگری است که شرکت ما موفق به کسب دانش فنی تولید این محصول شده است. این ماده باعث می شود اشیاء مانند لباس­ها سفیدتر و درخشان­تر به نظر آیند و از این رو به عنوان درخشان کننده در انواع پودرهای شوینده مورد استفاده قرار می ­گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به مزین شدن امسال به نام "تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها"، افزود: انتظار مجموعه ما در راستای پیشبرد اهداف تولیدی به عنوان عضو کوچکی از گروه تولیدکنندگان مواد شیمیایی در سال ۱۴۰۰ که با عنوان سال "تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نامگذاری شده، تحقق معنای واقعی کلمه پشتیبانی و مانع زدایی در مسیر تولید است؛ چرا که برای مجموعه هایی از این دست که با دید باز و اهداف بلند مدت قدم در راه تولید نهاده اند، رو به رو شدن  با  چالش هایی  از  همان  ابتدای  مسیر  جز اتلاف  هزینه،  زمان و انرژی،  آن  هم در این شرایط  دشوار اقتصادی نتیجه ای دربر نخواهدداشت و این مهم تنها با مدیریت کارآمد و اصولی چه در رده های تصمیم گیرنده و چه در رده های اجرایی محقق خواهد شد تا چرخه تولید موازی با سایر امکانات به حرکت خود ادامه دهد.

به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری البرز، وی در پایان بر حمایت از پارک های علم و فناوری تاکید کرد و گفت: پارک  علم وفناوری  البرز  بستر مناسبی جهت معرفی و استفاده از خدمات و منابع مورد نیاز شرکتهای دانش بنیان و فناور را فراهم آورده و باید از حمایت های دستگاه های مختلف برای نقش آفرینی بیشتر در توسعه اقتصاد دانش بنیان و فناور برخوردار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارك علم و فناوري دانش بنیان صنایع آرایشی بهداشتی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان تات گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری هستند؛ اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت.

محمدمهدی قاسمی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در جریان تور رسانه‌ای با موضوع کشاورزی دانش‌بنیان از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری خود هستند.

وی افزود: اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد و برای کشاورز قابل استفاده شود، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت. به دنبال این هستیم که در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب‌دهی را انجام دهیم.

قاسمی بیان کرد: ما ظرفیت کشاورزی را به طور کامل می‌شناسیم و نسبت به شرایط کشور، کشاورزان ‌و کشت‌های مختلف اطلاعات داریم که شاید شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند. اینکه مخاطب چه کسی باشد و محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به دست چه کسی برسد، مهم است.

معاون سازمان تات(تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: ما مسیر را برای دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به یافته‌های دانشی و علمی شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک خودشان تسهیل می‌کنیم. نیازی به تسهیلات نیست، ما بسترهایی داریم که از بسیاری از تسهیلات بهتر است و کمک بسیار بزرگی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند