Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:45:45 GMT

گام دوم چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۷۹۳۲

گام دوم چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با حضور محمدعلی مرآتی دبیر جشنواره، احمد صدری، حمید عسکری، کیوان آقامحسنی و نرگس ذاکرجعفری اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره برگزار شد و اعضای شورا  درخصوص فراخوان جشنواره همچنین بخش پژوهشی جشنواره موسیقی نواحی ایران در این جلسه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گام دوم برای برگزاری چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران 

احمد صدری درخصوص چگونگی فراخوان گفت: ابتدا باید ببینیم می خواهیم این فراخوان را به چه کسانی بدهیم؟ متن فراخوان باید آن‌قدر ساده باشد که برای کسی سوال ایجاد نشود. هر واژه‌ای به گونه‌ای باشد که همه آن را متوجه شده و بدانند موضوع این دوره از جشنواره چیست. ما در این جشنواره با گویش‌ها و فرهنگ های متفاوتی روبرو هستیم.

کیوان آقامحسنی نیز اظهار داشت: این بحث قابل تامل است، اینکه رابطه جشنواره با هنرمندان قرار است چطور تنظیم شود، اهمیت زیادی دارد. فکر می‌کنم به چند واسطه خوب نیاز داریم که مناطق و آدم‌ها را شناخته و بتوانند ایده‌ها را منتقل کنند.

حمید عسکری دیگر عضو شورای سیاست‌گذاری گفت: در دوره‌های قبلی به نوازنده‌ها یک موضوع ارایه شده و آن‌ها در همان حوزه یک اثر را آماده و اجرا می کردند. اگر ساً بخواهیم این را در سطح کاملاً متفاوتی که رویکرد تماماً موسیقی شناختی دارد وارد کنیم ممکن است باعث انتقاداتی توسط شرکت کنندگان نسبت به شورا شود.

در بخشی دیگر از این جلسه، محمدعلی مرآتی به بخش پژوهشی جشنواره اشاره کرد و گفت: با توجه به موضوع و محورهای جشنواره از سه دانشگاه تهران، دانشگاه هنر  و دانشگاه گیلان حدود ۷ تا ۱۰ پایان نامه برتر شناسایی و درخواست مقاله خواهیم کرد.

وی افزود:  البته با توجه به محورهای جشنواره امسال،  اگر از دانشجو درخواست مقاله ای در یک بازه زمانی و واژگانی  داشته باشیم مناسبت تر خواهد چون می توانیم آن را به بخش پژوهش جشنواره برسانیم ، با این کار هم به کارهای برتر دانشگاهی  توجه خاص می‌کنیم و هم جشنواره می‌تواند از این فرصت بهینه کتاب پژوهشی جشنواره  چهاردهم را تهیه کند.

دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی، در پایان این جلسه دعوت از نمایندگان کشورهای دیگر را منتفی ندانست و گفت: شاید بتوانیم به صورت محدود چند گروه موسیقی را آنلاین دعوت کنیم. در واقع با توجه به ارتباطات بین‌المللی که داریم، از موسیقی شناسان خارج از کشور که در باب موسیقی اقوام ایرانی کار کرده‌اند درخواست کنیم  در این حوزه سخنرانی داشته باشند.

برچسب‌ها جشنواره موسیقی نواحی شورای سیاستگذاری دانشگاه هنر دانشگاه گیلان موسیقی دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی نواحی شورای سیاستگذاری دانشگاه هنر جشنواره موسیقی نواحی شورای سیاستگذاری دانشگاه هنر دانشگاه گیلان موسیقی دانشگاه تهران اخبار کنکور چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پاسداشت موسیقی فاخر ایرانی/سال گذشته ذائقه علاقه‌مندان موسیقی ایرانی تأمین شد


به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه شورای هنری ارکستر‌های بنیاد رودکی با حضور سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات مدیره بنیاد، محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل، سید امیر عباس ستایشگر معاون آفرینش‌های هنری و اعضای این شورا برگزار شد. در این جلسه سید محمود اسلامی ضمن تبریک سال جدید و عید سعید فطر از اقدامات و تلاش‌های شورا برای تحقق برنامه‌های هنری ارکستر‌ها قدردانی کرد.

رییس هیات مدیره بنیاد رودکی با اشاره به انتخاب آثار و رپرتوار‌های اجرا‌های ارکستر‌ها اظهار داشت: استقبال مخاطبان از آثار موسیقی کلاسیک آهنگسازان مطرح دنیا در برنامه‌های ارکستر سمفونیک تهران و همچنین اجرای آثار آهنگسازان به نام کشور در موسیقی اصیل و فاخر ایرانی توسط ارکستر ملی ایران، نشان از برنامه‌ریزی و شناسایی ذائقه علاقه‌مندان این آثار دارد. از سوی دیگر این امر نشان‌دهنده انتخاب مسیر درستی برای ادامه راه ارکستر‌ها است.

اسلامی اجرای برنامه همراه با خاطره‌ها توسط ارکستر ملی ایران به رهبری مجید انتظامی را یکی از ارزنده‌ترین اجرا‌های سال گذشته برشمرد و اعلام کرد: اجرای رویداد‌های موسیقایی نظیر همراه با خاطره‌ها، با به نمایش گذاشتن جلوه‌ای از موسیقی فاخر ایرانی استقبال عموم را به دنبال دارد و لازم است که همواره برای پاسداشت موسیقی فاخر و بزرگداشت هنرمندان در این مسیر کوشا بود.

محمد اله یاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی نیز در این جلسه بهره مندی حداکثری از ظرفیت هنری ارکستر‌ها و دعوت از هنرمندان با سابقه و صاحب اثر را جهت همراهی با ارکستر‌ها از اولویت‌های کاری سال جاری اعلام کرد.

در ادامه سید امیر عباس ستایشگر معاون آفرینش‌های ادبی بنیاد رودکی به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال جاری و تقویم اجرایی ارکستر‌ها در سال ۱۴۰، ۳ پرداخت.

در این جلسه سید محمد میرزمانی، حسن ریاحی، هادی آرزم و همایون رحیمیان اعضای شورای هنری ارکستر‌ها در غیاب مجید انتظامی که به علت کسالت در این جلسه حضور نداشت ضمن تقدیر از حمایت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیئت مدیره و مدیرعامل بنیاد رودکی در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها، هرکدام نظرات و پیشنهادات خود پیرامون فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش روی ارکستر را ارائه کرده و به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • روایتی هنری از تنوع قومیتی
  • دانشگاه آزاد واحد آیت‌الله آملی از اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد
  • جلسه شورای اسلامی سازی دانشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • اولویت‌های کاری ارکسترهای دولتی در سال ۱۴۰۳ معرفی شدند
  • ضرورت پاسداشت موسیقی فاخر ایرانی/سال گذشته ذائقه علاقه‌مندان موسیقی ایرانی تأمین شد
  • اولین جلسه شورای هنری ارکستر‌های بنیاد رودکی در سال جدید برگزار شد
  • افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی/ از چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • اعمال افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی از ایتدای اردیبهشت
  • اعمال افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی از ایتدای اردیبهشت‌