Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، حسین نادیان در خصوص برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که دو پایه پایه نهم و دوازدهم در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاهی دارد، به طور یقین بحث برگزاری حضوری امتحانات در این دو پایه مطرح است و مسؤولانوزارت آموزش و پرورشنیز به این موضوع تاکید زیادی داشتند و روز شنبه ۱۸اردیبهشت ماههم ستاد ملی مقابله باکرونامجوز پروتکل‌های بهداشتی برگزاری حضوری امتحانات را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همه حوزه‌های امتحانی مراقبان بهداشت حضور دارند

رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه برگزاری امتحانات نهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، افزود: مطابق پروتکل‌های بهداشتی گفته شده فاصله صندلی‌های یک و نیم تا دو متر باشد و در صورت امکان برگزاری آزمون در فضای باز و حیاط مدرسه، برگزاری امتحانات در سالن‌ها و کلاس‌های با تهویه هوا و بهداشت کامل و جلوگیری از تجمع انجام شود، سال گذشته نیز برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان به همین شرایط انجام شد.

وی تصریح کرد: با اداره بهداشت استان نیز هماهنگ شده که در همه حوزه‌ها امتحانی مراقبان بهداشت حضور پیدا کنند و ورود دانش آموزان را چک کرده و بعد از اطمینان کامل از رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه نشستن برای امتحان را به آنها بدهند.

نادیان تاکید کرد: مسؤولان مدرسه هم موظف هستند که در حیاط مدرسه دانش‌آموزان تجمع نکنند، بعد از برگزاری امتحان و خروج دانش آموز از مدرسه باید والدین تمهیدات لازم را برای مراقبت از فرزند خود داشته باشند، ساعتی که دانش‌آموز برای دادن امتحان به مدرسه مراجعه می‌کند آموزش و پرورش تلاش می‌کند که پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

افزایش ۲۷۰۰ حوزه امتحان نهایی در کشور

رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر اینکه فاصله صندلی دانش‌آموزان با اعلام وزارت بهداشت برای برگزاری امتحانات نهایی رعایت می‌شود، گفت: امسال در کل کشور قریب به دو هزار و ۷۰۰ حوزه امتحانات نهایی اضافه شده است و افزایش حوزه‌های امتحان نهایی برای فاصله گذاری بیشتر دانش آموزان و کاهش خطر ابتلاء به بیماری کرونا است.

وی اظهار کرد: در استان اصفهان هم فضاهای امتحانات نهایی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و تهویه مرتب هوا، حضور مداوم مراقبان سلامت و در صورت امکان برگزاری آزمون در فضاهای باز در دستور کار قرار دارد.

نادیان به خانواده‌ها توصیه کرد: نباید والدین نگران باشند، زیرساخت‌های برگزاری مطلوب امتحانات نهایی در مدارس فراهم شده است، علاوه بر رعایت ضدعفونی مدارس با برگزاری هر امتحان و آماده کردن محیط برای امتحان بعدی، حضور مراقب بهداشت با لباس بهداشت، چک کردن فاصله دانش آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان آموزش دانش آموزان آزمون پروتکل های بهداشتی برگزاری امتحانات برگزاری امتحان امتحانات نهایی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از امروز در استان آغازشد.
مهدی منتجب افزود: امکان ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی یکم خردادماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم نیز ازدهم تیرماه آغاز و تا نهم شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امکان ثبت کتاب های درسی به صورت انفرادی امکان پذیر است، افزود: انتظار می‌رود مدیران مدارس استان در اسرع وقت به منظور ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه به‌صورت گروهی اقدام کنند.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com است .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود چهار میلیون جلد کتاب به انبار استان اصفهان وارد شده است، گفت: این کتاب‌ها آماده تحویل به مناطق و نواحی استان است .
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، زمان تحویل کتاب ها از ناحیه و منطقه به مدرسه را دهم شهریور و توزیع آن به دانش آموزان را از بیست وششم شهریورماه اعلام کرد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای پایه های ورودی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • ستاد پشتیبانی آزمون برای امتحان نهایی در استان سمنان تشکیل شود
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات‌نهایی در مهاباد مهیا شود
  • توزیع کارت ورود به جلسه آزمون سراسری
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود