Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس انجمن علمی مامایی گفت: پیش بینی می‌شود که نرخ باروری ایران در سال 2030 به حدود صفر برسد، اما با وضعیت حاضر و شرایط فعلی ممکن است نرخ صفرِ باروری زودتر از موعدِ پیش بینی شده واقع شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، خانم ناهید خداکرمی رئیس انجمن علمی مامایی در گفتگوی رادیویی گفت: اگر خانواده‌ها به ماما‌ها دسترسی آسان داشته باشند و فرزندان خود را در حوزه مسائل زناشویی آموزش دهند، نرخ باروری کشور از وضعیت بحرانی خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانم خداکرمی گفت: روز جهانی ماما 15 اردیبهشت امسال با شعار «توجه به اطلاعات آماری و سرمایه‌گذاری در رشته مامایی» گرامی داشته شد.
وی افزود: اگر ماما در هر خانواده حضور داشته باشد، بسیاری از بیماری‌های رایج مورد پیشگیری قرار می‌گیرد.
رئیس انجمن علمی مامایی با اشاره به اهمیت سلامت باروری، توضیح داد: زن و مرد از دوران بلوغ موضوعات متعددی را در بخش جنسی تجربه می‌کنند و در طول رشد به مشاوره‌های یک ماما نیاز دارند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت ماما‌ها در تنظیم جمعیت کشور تأثیر دارد، ادامه داد: در یک دهه گذشته تلاش‌های متنوع در راستای افزایش باروری در کشور نتیجه‌بخش نبوده‌اند و امروزه ما شاهد سیر نزولی نرخ باروری هستیم.
خانم خداکرمی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود که نرخ باروری ایران در سال 2030 به حدود صفر برسد، اما با وضعیت حاضر و شرایط فعلی ممکن است نرخ صفرِ باروری زودتر از موعدِ پیش بینی شده واقع شود.
وی با بیان اینکه ایران از ظرفیت‌های مامایی به طور شایسته استفاده نمی‌کند، عنوان کرد: باروری طبیعی انسان با بخشنامه و مقررات چرخه‌ی خود را ادامه نمی‌دهد.
رئیس انجمن علمی مامایی افزود: اگر خانواده‌ها به ماما‌ها دسترسی آسان داشته باشند و فرزندان خود را در حوزه مسائل زناشویی آموزش دهند، نرخ باروری کشور از وضعیت بحرانی خارج می‌شود.
وی در خصوص بارداری در شرایط کرونا توضیح داد: خوشبختانه بسیاری از ماما‌ها در شرایط قرنطینه و پاندمی کرونا بیش از پیش از سرویس‌های آنلاین استفاده کردند و به طور مستمر زنان باردار را مورد ارزیابی قرار دادند.
خانم خداکرمی افزود: هم اکنون اکثر کلاس‌های آمادگی برای زایمان به صورت برخط برگزار می‌شوند.
وی گفتگو اضافه کرد: عموم مردم با یک جستجوی ساده عبارت مراکز معتبر مامایی می‌توانند از شیوه و برنامه کاری مراکز مامایی برخط مطلع شوند.
رئیس انجمن علمی مامایی ادامه داد: تمام مراکز بهداشت در سطح شهر و روستا‌ها خدمات مرتبط با مامایی را ارائه می‌دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: باروری ایران رئیس انجمن علمی مامایی نرخ باروری پیش بینی ماما ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الناز شفیعیان در آستانه المپیکی شدن؛ نماینده ایران به فینال قهرمانی آسیا رسید

الناز شفیعیان، ملی‌پوش قایقرانی زنان ایران به مرحله فینال کایاک یک‌نفره ۵۰۰ متر زنان قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک پاریس رسید.

طرفداری | در دومین روز از مسابقات قایقرانی آب‌های آرام قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک پاریس که به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود، الناز شفیعیان در مرحله مقدماتی ماده المپیکی کایاک یک‌نفره ۵۰۰ متر زنان با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۱۷ ثانیه و ۱۷۳ صدم ثانیه، چهارم شد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

الناز شفیعیان در دور نیمه نهایی نیز با زمان ۲ دقیقه و ۱۳ ثانیه و ۲۵۹ صدم ثانیه، اول شد و به فینال رقابت‌ها راه یافت.. پس از برگزاری فینال بین سه قایق، نفرات اول و دوم موفق به کسب سهمیه المپیک خواهند شد. 

دیدار فینال کایاک ۵۰۰ متر زنان، روز شنبه ۱ اردیبهشت از ساعت ۴:۳۰ بامداد برگزار می‌شود.

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • الناز شفیعیان در آستانه المپیکی شدن؛ نماینده ایران به فینال قهرمانی آسیا رسید
  • سیل دبی نتیجه تغییرات آب و هوایی بود یا باروری ابرها؟
  • امامی و آذرپیرا در آستانه کسب سهمیه المپیک | سهمیه ۵۷ بر باد رفت!
  • برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز
  • اعطای مجوز برگزاری دوره دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به مدت سه سال
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • گاردین:ایران و اسرائیل را از آستانه جنگ بزرگ دور کنید / حمله به تاسیسات هسته ای ایران تشدید تنش خواهد بود
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» از شبکه دو سیما
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران