Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@04:32:35 GMT

جریمه صنوف متخلف چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۸۳۶۸

بر اساس اعلام اتاق اصناف، واحدهای متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، در شهرهای قرمز سه هفته و در شهرهای نارنجی دو هفته پلمب خواهند شد و نظارت‌ها نیز تشدید می‌شود. ناطقان: اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای از صدور مجوز فعالیت گروه شغلی ۲ در شهرهای قرمز برای اجرا تشکر و به تمامی واحدهای صنفی ابلاغ کرده که در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی بیش‌ از پیش نسبت به رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی دقت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین در این اطلاعیه از واحدهای بازرسی‌ اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی سراسر کشور خواسته اهتمام جدی‌تری نسبت به نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های این ستاد داشته باشند.

بر این اساس صنوفی که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کنند برابر با دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا در شهرهای قرمز به مدت سه هفته و در شهرهای نارنجی به مدت دو هفته پلمپ خواهند شد.

گفتنی است که از روز شنبه مشاغل گروه ۱ و۲ و همچنین بازارها و پاساژها در همه شهرهای نارنجی و قرمز از جمله تهران مجاز به فعالیت شدند.

بر این اساس طی هفته جاری فعالیت مشاغل گروه ۳ و ۴ شامل تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، چایخانه‌ها و قهوه خانه‌ها بدون عرضه مواد دخانی، آموزشگاه‌های موسیقی و زبان با حضور ۱۰ نفر، موزه‌ها، سینماها، تئاترها و مهدهای کودک، باغ وحش ها و شهرهای بازی، مراکز تفریحی آبی و گیم نت‌ها همچنان تعطیل است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا، سهمگین‌ترین موج بعد از نوروز ۱۴۰۰ آغاز شد و مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴طی چهار هفته اخیر تعطیل بودند. این طولانی‌ترین محدودیت برای مشاغل از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا است. طی هفته‌های اخیر مسوولان صنفی کشور بارها به بسته بودن واحدهای صنفی و فعالیت بانک‌ها و سازمان امور مالیاتی و غیره با توجه به شرایط اقتصادی سخت اصناف انتقاد کرده‌اند و در نهایت اتاق اصناف به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داد که‌ مشاغل گروه ۲ که بیشترین واحدهای صنفی را شامل می‌شود، در شرایط قرمز نیز با تشدید پروتکل‌ها مجاز به فعالیت باشند.

طبق اعلام مسئولان صنفی، حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد واحدهای صنفی اجاره‌ای هستند. همچنین بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، طی هفته‌های اخیر اصناف روزانه ۵۰۰۰ میلیارد تومان کاهش فروش داشتند، در حالی که نقش صنوف از شیوع ویروس کرونا کمتر از ۱۵ درصد است و سهم حمل و نقل عمومی در گسترش بیماری خیلی بیشتر است. منبع: ایسنا برچسب ها: جریمه ، صنوف متخلف ، نظارت ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: جریمه صنوف متخلف نظارت ها واحدهای صنفی مشاغل گروه اتاق اصناف پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا کرمانشاه ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حمیدرضا کریمی امروز _ پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به معضل سگ‌گردانی، اظهار کرد: روی آوردن برخی افراد به سگ‌گردانی یا به همراه داشتن سگ در معابر عمومی یکی از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی است که در چندسال اخیر بروز پیدا کرده و به نوعی تقلید کورکورانه از فرهنگ مبتذل غربی است.

وی با تاکید بر اینکه سگ‌گردانی هیچ سنخیتی با فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی ندارد، افزود: از طرفی بازخوردهای مردمی نشانگر این است که شهروندان خواستار مقابله با عوامل ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ناپسند و غرب‌گرایانه سگ‌گردانی هستند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تصریح کرد: متأسفانه اخیراً گزارش‌هایی از سوی شهروندان دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه عده قلیلی از مشتریان همراه با حیوانات خانگی خود مانند سگ و گربه وارد واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی مانند رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و مواد پروتئینی و حتی واحدهای صنفی فروش پوشاک می‌شوند.

وی با بیان اینکه این موضوع نارضایتی عمومی شهروندان را به دنبال داشت، عنوان کرد: ورود حیوانات خانگی به واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی خلاف موازین بهداشتی و باعث تضییع حقوق عمومی افراد می‌شود.

کریمی با تاکید بر اینکه ورود حیوانات خانگی به مراکز عرضه مواد غذایی ممنوع است، اعلام کرد: در این راستا همه واحدهای صنفی موظف هستند که در درب ورودی واحد خود نسبت به نصب تابلو هشداری ممنوعیت به همراه داشتن حیوانات خانگی را نصب کنند به گونه‌ای که در معرض دید مشتریان قرار گیرد.

وی یادآور شد: بازرسان اتاق اصناف و پلیس نظارت بر اماکن عمومی موظف هستند تا با بازدید از این واحدهای صنفی آن‌ها را ملزم به نصب این تابلوی هشداری کرده و در صورت عدم رعایت موارد فوق و ارسال گزارشی مبنی بر اجازه واحد صنفی مبنی بر ورود حیوانات خانگی به داخل واحد در راستای صیانت از حقوق عمومی پلمب خواهد شد و پیگرد قانونی خواهد داشت.

کد خبر 745849

دیگر خبرها

  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی به مراکز عرضه غذا
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد
  • جریمه و محرومیت از یکسال فعالیت شرکت بازگانی متخلف در ارومیه
  • شاخص کیفی ۲۱ شهر سالم و پاک است / هوای قزوین و شهرکرد بر مدار قرمز و نارنجی
  • تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟
  • ۳۴۹۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی انجام شد
  • سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد