Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@04:43:12 GMT

علت انفجار در شرکت "تاژ" قزوین؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۸۴۳۱

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: علت انفجار و آتش‌سوزی گسترده که یکی از سوله‌های شرکت تاژ را به خاکستر تبدیل کرد، بی‌احتیاطی واحد تعمیراتی این شرکت بوده است. ناطقان: قدرت‌الله مهدیخانی با بیان اینکه "انفجار وسیع در کارخانه تولید مواد شوینده تاژ امروز ساعت 11 و 20 دقیقه صبح روی داده است" اظهار داشت: با حضور 22 ماشین آتش‌نشانی و 75 نفر نیروی انسانی آتش‌نشان حریق گسترده شرکت تاژ مهار و از ایجاد یک فاجعه انسانی و زیست‌محیطی جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درباره علت به وجود آمدن این حادثه سهمگین بیان کرد: علت انفجار و آتش‌سوزی گسترده که یکی از سوله‌های شرکت تاژ را به خاکستر تبدیل کرد، بی‌احتیاطی واحد تعمیراتی این شرکت بوده است که خوشبختانه با تلاش نیروهای آتش‌نشانی شهرهای اطراف شهرک صنعتی لیا این حادثه مهار و از نقود مواد سمی به سایر نقاط شهرک پیشگیری شد.

مهدیخانی اضافه کرد: در یکی از مخازن این کارخانه ماده شیمیایی «اتیلن‌اکساید» نگه‌داری می‌شد که به شدت نافذ و قابلیت اشتعال دارد و اگر شعله به مخزن این ماده می‌رسید، انفجار شدیدی رخ می‌داد که مانند زلزله کل شهرک صنعتی لیا را دچار تخریب می‌کرد؛ به همین خاطر کل کارخانه در بدو وقوع حادثه تخلیه شده بود.


وجود 402 واحد با مواد شیمیایی قابل انفجار

فرمانده عملیات پاسخ به بحران استان قزوین ادامه داد: قدرت انفجاری و تخریب این گاز یعنی اتیلن‌اکساید به اندازه‌ای بالاست که حجم ناچیز آن (کمتر از یک لیتر) هم می‌تواند در صورت انفجار چند ساختمان مجاور هم را تخریب کند. خوشبختانه در این حادثه به غیر از نیروهای آتش‌نشانی، نیروهای راهداری، نیروهای امنیتی و انتظامی، اورژانس و هلال‌احمر هم نقش بزرگی داشتند.

مهدیخانی به وجود 402 واحد شیمیایی و صنعتی با مواد شیمیایی خطرناک، سمی و قابل انفجار در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و تصریح کرد: به هر حال همانند آنچه که در شرکت تاژ رخ داد، یعنی نیاز به تعمیرات واحدهای مختلف شرکت امری متداول است و ما هم نمی‌توانیم هر ساعت در این شرکت‌ها حضور داشته باشیم که بخواهیم به آنها بگوییم چه ساعتی تعمیر داشته و چه ساعتی نداشته باشید. منبع: تسنیم برچسب ها: انفجار ، شرکت تاژ ، قزوین

منبع: ناطقان

کلیدواژه: انفجار شرکت تاژ قزوین شرکت تاژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک اشغالی سدیروت در مجاورت نوار غزه خبر دادند.

این رسانه‌ها اذعان کردند که سدیروت و مناطق اطراف آن هدف حملات موشکی از شمال نوار غزه قرار گرفته و پس از این حملات صدای دست‌کم سه انفجار شنیده شده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره هم به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی از رهگیری دست‌کم چهار راکت بر فراز سدیروت خبر داد.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از وقوع آتش‌سوزی در یک انبار در شهرک سدیروت خبر داده و اعلام کردند که این آتش سوزی به علت اصابت ترکش موشکی بوده است که سامانه‌های دفاعی ارتش اشغالگر آن را منهدم کرده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند که شهرک‌نشینان صهیونیست از شنیده شدن صدای چند انفجار در بندر حیفا و منطقه اشغالی هکریوت خبر دادند.

کد خبر 6086290

دیگر خبرها

  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم
  • حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • اجرای پروژه فاضلاب شهرک صنعتی گلپایگان