Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@15:12:34 GMT

چرا درمان کووید-۱۹دشوار است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۸۴۶۷

یک بررسی جامع از شواهد موجود درباره ماهیت ویروس کرونا به خوبی توضیح داده است که چرا درمان این بیماری تا این اندازه دشوار است. ناطقان: به نقل از مدیکال اکسپرس، یک بررسی جامع در مورد آنچه ما در مورد کووید-۱۹ می‌دانیم و نحوه عملکرد آن نشان می‌دهد ویروس دارای یک نمایه عفونی منحصر به فرد است که توضیح می‌دهد چرا درمان آن بسیار سخت است و چرا برخی از افراد به اصطلاح «کووید طولانی» را تجربه کرده و چندین ماه پس از عفونت، با عوارض جدی سلامتی مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که ویروس هر دو دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی را آلوده می‌کند بر خلاف زیر گونه ویروس کرونا که به طور معمول در دستگاه تنفسی فوقانی مستقر می‌شود و علائمی شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کند، یا ویروس‌های بیماری زای بالا مانند آن‌هایی که باعث سارس می‌شوند، در دستگاه تنفسی تحتانی مستقر می‌شوند.

علاوه بر این تاثیرات مکرر چند اندام، لخته شدن خون و پاسخ التهابی ایمنی غیرمعمول که معمولا با ویروس‌های مشابه دیگر مرتبط نیست، به این معنی است که کووید-۱۹ مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصر به فرد چالش برانگیز را ایجاد کرده است؛ در حالی که نمونه‌های حیوانی و آزمایشی نشان می‌دهد پاسخ التهاب ایمنی بیش از حد تهاجمی یک عامل اصلی است، اما به نظر می‌رسد همه چیز در انسان متفاوت عمل می‌کند؛ اگرچه التهاب یک فاکتور است، اما این یک بی‌نظمی در پاسخ ایمنی است که باعث می‌شود بدن ما روش نادرست خود را در مبارزه با ویروس کنترل کند؛ این ممکن است توضیح دهد که چرا بعضی از افراد «کووید طولانی» را تجربه می‌کنند و پس از عفونت آسیب شدید ریه می‌بینند.

ظهور سندرم حاد تنفسی که باعث کووید-۱۹ می‌شود، منجر به یک بحران سلامتی شده است که از زمان بیماری همه گیر آنفلوآنزای اسپانیا در سال ۱۹۱۸ تاکنون مشاهده نشده است.

به گفته محققان علیرغم تمرکز بین‌المللی بر روی ویروس هنوز انسان در درک پیچیدگی‌های آن عاجز است. بر اساس شواهد فزاینده، کووید-۱۹ باید به عنوان موجودی جدید با نمایه عفونی قبلا ناشناخته درک شود. این ویروس دارای ویژگی‌های خاص خود و پاتوفیزیولوژی متمایز است که باید هنگام درمان لحاظ شود؛ این بدان معنا نیست که ما باید بهترین روش‌های درمانی موجود را که مبتنی بر دانش ما از انواع مختلف ویروس کروناست، کنار بگذاریم، اما یک مجموعه بی‌طرفانه و تدریجی از اجزای اصلی کووید-۱۹ برای گروه‌های مختلف بیماران بر اساس جنس، سن، قومیت و بیماری‌های زمینه‌ای همان چیزی است که برای اصلاح دستورالعمل‌های درمانی موجود لازم است و متعاقبا بهترین مراقبت را برای بیماران کرونایی فراهم می‌کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: درمان ، کووید19 ، دشوار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درمان کووید19 دشوار کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری اجسام لویی چیست؟

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که بیماری اجسام لویی، اختلال عصبی بزرگ پس از آلزایمر، ممکن است از اوایل سن میانسالی و قبل از بروز علائم در افراد شروع شود.

به گزارش ایسنا، بیماری زوال عقل با اجسام لویی، نوعی زوال عقل است که با تغییر در خواب، رفتار، شناخت، حرکت و تنظیم عملکرد‌های خودکار بدن مشخص می‌شود و از دست دادن حافظه همیشه علامت اولیه آن نیست.

این تحقیق با استفاده از داده‌های منحصر به‌فرد کالبدشکافی پزشکی قانونی فنلاندی، نشانگر‌های این بیماری را در ۹ درصد از افراد بالای ۵۰ سال بدون هیچ‌گونه تشخیص بالینی پارکینسون یا بیماری اجسام لویی یافت. این کشف بر شیوع بالقوه بیماری اجسام لویی در میان افراد میانسال تاکید می‌کند و اهمیت تشخیص زودهنگام برای درمان موثر را برجسته می‌کند.

حقایق کلیدی تحقیق

۱. شروع زودهنگام: تغییرات بیماری زوال عقل با اجسام لویی می‌تواند در افراد بالای ۵۰ سال بسیار زودتر از آنچه پیش از این تشخیص داده شده بود، شروع شود.

۲. تحقیقی منحصربه‌فرد: این اولین تحقیقی است که نشانگر‌های بیماری زوال عقل با اجسام لویی را در افراد جوان و میانسال بدون تشخیص شناخته شده، با استفاده از داده‌های کالبدشکافی پزشکی قانونی فنلاند بررسی می‌کند.

۳. پیامد‌های درمانی: تشخیص زودهنگام می‌تواند به‌طور قابل توجهی اثربخشی درمان بیماری‌های دژنراتیو (تحلیل برنده) مغز را افزایش دهد و یافته‌ها را برای رویکرد‌های درمانی آینده بسیار مهم کند.

بیماری زوال عقل با اجسام لویی

بیماری زوال عقل با اجسام لویی بعد از بیماری آلزایمر دومین بیماری تخریبی مغز است. اجسام لویی، رسوبات پروتئین آلفا سینوکلئین، در ساقه مغز، سیستم لیمبیک و قشر مغز یافت می‌شوند. تغییرات بافتی مشابهی نیز در بیمارانی که از نظر بالینی بیماری پارکینسون تشخیص داده شده است، دیده می‌شود.

تشخیص بیماری زوال عقل با اجسام لویی در ابتدای بیماری دشوار است، زیرا به کندی پیشرفت می‌کند. علائم اغلب شامل اختلالات حرکتی، مشکلات حافظه و علائم روان‌پزشکی است.

محققان دانشگاه‌های هلسینکی و تامپر برای اولین بار در تحقیق جدید خود، وقوع نشانگر‌های بیماری زوال عقل با اجسام لویی را در افراد جوان و میانسالی که مشخص نبود از بیماری اجسام لویی یا پارکینسون رنج می‌برند، بررسی کردند. مطالعات مشابه قبلی، بروز نشانگر‌های بیماری را در افراد بالای ۶۰ سال بررسی کرده‌اند.

محققان دریافتند که تغییرات بیماری زوال عقل با اجسام لویی ممکن است در میانسالی در مغز شروع به ایجاد کند، حتی اگر هنوز علائم واقعی وجود نداشته باشد.

دانشیار لیزا میلیکانگاس از دانشگاه هلسینکی می‌گوید: یافته‌های ما نشان می‌دهد که بیماری زوال عقل با اجسام لویی ممکن است در افراد بالای ۵۰ سال شایع‌تر از آنچه پیش از این تصور می‌شد باشد. در این تحقیق، ما تغییرات بیماری را در ۹ درصد از افراد بالای ۵۰ سال که تشخیص بالینی بیماری پارکینسون یا بیماری زوال عقل با اجسام لویی نداشتند، پیدا کردیم. با این حال، مطالعات بیشتری برای تایید نتایج مورد نیاز است.

تشخیص زودهنگام؛ درمان موثرتر

محققان در تحقیق خود، از داده‌های منحصر به‌فرد کالبدشکافی پزشکی قانونی بین‌المللی فنلاند استفاده کردند که شامل حدود ۶۰۰ فرد ۱۶ تا ۹۵ ساله است که در خارج از بیمارستان فوت کرده‌اند.

میلیکانگاس اظهار کرد که در آینده درمان‌های توسعه‌یافته علیه بیماری‌های دژنراتیو مغزی برای بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری یا در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، استفاده می‌شود.

وی افزود: بنابراین پی بردن به شیوع تغییرات بیماری در گروه‌های سنی جوان‌تر مهم است، زیرا این زمان موثرترین زمان برای شروع درمان‌ها خواهد بود.

دیگر خبرها

  • «ریشا» شیر باغ وحش مشهد تلف شد
  • فرمول معجزه آسا درمان تپش قلب (فیلم)
  • بیماری اجسام لویی چیست؟
  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • استفاده از ربات ۱۸۵ هزار یورویی هوش مصنوعی در پرورش لاله‌های سالم
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • بهترین غذا‌ها برای درمان سنگ کلیه (فیلم)
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا