Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش طرفداری، هجدهم اردیبهشت ماه ۱۳۵۶، تاج و پرسپولیس به مصاف هم رفتند. تیم پرسپولیس در آن بازی معروف از وجود پرویز قلیچ خانی، علی پروین، علیرضا عزیزی، حاج رحیمی پور، بیژن ذوالفقارنسب، خوردبین و … بهره برده و تیمی پر تجربه بود اما تاج با تیمی جوان به میدان آمده بود که حسن روشن ۲۳ ساله کاپیتانش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناصر حجازی، غلامحسن مظلومی، نصرالله عبداللهی، رضا عادلخانی طی دو سال متوالی از تاج به شهباز رفته بودند و اکبر کارگرجم، عزت جانملکی، کارو حق وردیان و … هم بازنشسته شده بودند.

بازیکنان پرسپولیس: حسین قره خانلو، بیژن ذوالفقارنسب، محمد دادکان، جمشید رشیدی، یعقوب فاطمی مقدم، پرویز قلیچ خانی، علی پروین (کاپیتان) محمدمایلی کهن (حسن شفیع نیا) علیرضا عزیزی، محمود خوردبین (محمدرضا زادمهر) و اسماعیل حاج رحیمی پور
مربی: منصور امیر آصفی
بازیکنان تاج: حجت ا… خاکسار تهرانی، حسن نظری، اصغر حاجیلو، آندرانیک اسکندریان، مصطفی مسلمی (۳۲هوشنگ زرین کمر و ۴۲محرم عاشری) سعید مراغه چیان، عباس نوین روزگار، شاهرخ مطیعی، حسن روشن (کاپیتان) هادی نراقی و ایرج دانایی فرد
مربی: ولادیمیر جگیچ این جوانان در روزی تاریخی استثنایی ظاهر شدند. این همان ترکیب جوان تاج است که ۴۴ سال پیش در چنین روزی پرسپولیس را برد…

پرسپولیس پر ادعا به میدان آمده بود و تاج کم تجربه می نمود اما همه چیز برعکس شد و پر تجریه های پرسپولیس وارونه عمل کردند، مصطفی مسلمی در نیمه اول مصدوم شد و جای خود را به امیر هوشنگ زرین کمر داد، چند دقیقه بعد زرین کمر مصدوم شد و محرم عاشری جوان به میدان آمد و همین بازیکن یک دقیقه قبل از پایان نیمه اول گل اول تاج را زد! نیمه دوم با حملات بی پشتوانه پرسپولیس آغاز شد اما در ۷ دقیقه پایانی تاجی که فکر می کرد همان برد یک بر صفر برایش افتخار است، ۲ گل دیگر با ۲ جوان زیر ۲۳ سال خود یعنی مراغه چیان و حسن روشن زد.

این بهترین برد تاریخ تاج برابر پرسپولیس بود، البته یک بار هم استقلال در جام حذفی پرسپولیس را در ۱۲۰ دقیقه با نتیجه  ۳بر صفر برد در حالی که قاعدتا برد در ۹۰ دقیقه از حیث آماری بهتر از برد در ۱۲۰ دقیقه است. در تاریخچه دربی ها که تا به حال ۱۳ قسمت آن را در طرفداری خواندید، این دربی که ۳ بر صفر به سود آبی ها به پایان رسید، دربی شماره ۲۱ است که امروز به دلیل سالروزش به آن پرداختیم و در آینده به این بازی می رسیم و مثل تمام دربی ها، حاشیه و متن آن را به طور کامل مرور خواهیم کرد

این برد بدترین باخت مردانی چون علی پروین در پرسپولیس به عنوان یک بازیکن بوده است.

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری پرسپولیس مقابل پیکان در دیداری تدارکاتی

سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه شهید کاظمی به مصاف پیکان رفتند و در پایان با تک گل محمد بادپا به پیروزی رسیدند.

بازیکنان اصلی دیدار شب گذشته مقابل نفت آبادان امروز ریکاوری کردند و سایر بازیکنان در این دیدار دوستانه به میدان رفتند.

در دقیقه ۱۱ علی نعمتی روی ارسال از سمت راست دروازه پیکان را باز کرد، اما داور گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

در دقیقه ۴۵، روی پاس خوب سینا اسدبیگی توپ به محمد بادپا رسید و او با یک دریبل روی پا و شوت سرضرب به زیبایی تک گل بازی را به ثمر رساند.

پرسپولیس در این بازی از بازیکنان امید و جوان خود بیشتر استفاده کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • برتری پرسپولیس مقابل پیکان در دیداری تدارکاتی
  • استقلال عنوان بهترین دفاع لیگ را از دست داد
  • گودرزی: استقلالی هستم و از این تیم پیشنهاد داشتم
  • استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از ۱۰دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در ۲دقیقه دود شد!
  • تیم منتخب بهترین گلسازهای لیگ برتر ایران
  • عالیشاه بهترین پاسور پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر
  • یک احتمال بعید، ولی فوق‌العاده جذاب/ حساس‌ترین دربی تمام تاریخ در راه است؟
  • روزی که یک استقلالی جام را از پرسپولیس گرفت!
  • روزی که علیمنصور دوباره جام را از پرسپولیس گرفت!
  • جدال سرنوشت‌ساز صنعت نفت و پرسپولیس در روز دربی تهران