Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@23:13:54 GMT

10 کتاب موضوعی شهدا در زنجان چاپ می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۸۵۰۳

10 کتاب موضوعی شهدا در زنجان چاپ می‌شود

علی کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برای برگزاری کنگره شهدا، کمیته‌های مختلفی تشکیل شده که بنیاد شهید و امور ایثارگران مسؤولیت کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا را بر عهده دارد و تا کنون نسبت به جمع‌آوری ۱۵۰ هزار سند، شامل وصایا، نوشته‌ها، کتب اشیاء و لوازم و سایر موارد اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان درباره چاپ وصیت‌نامه شهدای استان گفت: فایل نوشتاری وصیت‌نامه یک هزار و ۱۶ نفر از شهدای استان به دبیرخانه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان ارسال شده است.

کاظمی ادامه داد: چاپ دو جلد کتاب با عنوان «دلی که جا ماند» و «شهد شهود»، تولید و رونمایی از ۱۲ نرم‌افزار چند رسانه‌ای شهدای شاخص استان، مکاتبه و جذب مشارکت در چاپ ۱۰ عنوان کتاب از دیگر فعالیت‌های این کمیته است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از شهدای زنجانی خارج از استان دفن شده یاخانوادهآن‌ها در شهر دیگری هستند، تصریح کرد: درخواست جمع‌آوری اسناد و آثار ۶۲۸ شهید خارج از استان از ۲۰ اعلام شده که تا کنون ۱۴ هزار و ۷۲۴ اثر از ۵۰۰ شهید والامقام زنجانی از سایر استان‌ها دریافت شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه تاکنون با والدین یک هزار و ۲۴ نفر از شهدا مصاحبه نشده است، تصریح کرد: لیست این تعداد از والدین شهدای معزز، برای برنامه‌ریزی و انجام مصاحبه به دبیرخانه این کمیته ارسال شده است و مصاحبه با ۱۲۰ نفر از والدین شهدا در قالب خاطره‌نگاری توسط صدا و سیما در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به اهمیت تزریق اعتبارات و مشارکت دستگاه‌ها برای برگزاری باشکوه این کنگره ملی اشاره و تصریح کرد: با پیگیری صورت گرفته یک میلیارد ریال بودجه از معاونت فرهنگی بنیاد مرکز جذب شده است.

وی گفت: همچنین مکاتبه با میراث فرهنگی و گردشگری برای طراحی تندیس، تفکیک و ارائه اطلاعات کامل بانوان شهید، طراحی تیزر و تبلیغات فراخوان جمع‌آوری آثار شهدا برای پخش از صدا و سیما و ارائه به دبیرخانه و تفکیک فیلم برنامه پلاک با مشارکت صدا و سیما برای بهره‌برداری در کنگره نیز انجام شده است.

انتهای پیام/73005/ق//ق

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید کتاب زنجان مشارکت علی کاظمی چاپ کتاب اثار شهدا مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا ظهر چهارشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم که با محوریت شهید سردار امان الهی که در مسجد حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، ضمن تسلیت و تبریک شهادت سردار امان الهی اظهار کرد: شهید امان الهی از شهدای قدس بودند که به دست رژیم خبیث صهیونیستی به درجه شهادت نائل آمدند و افتخاری برای کشور و دیار گروس هستند.

وی افزود: امروز خون پاک شهدای گرانقدر موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است و تزلزل رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته است.

استاندار کردستان اضافه کرد: امروز ما شاهد هستیم که روز به روز این رژیم کودک کش به پایان خود نزدیک می‌شود و این به برکت خون شهدای مانند شهید امان الهی است که در ماه مبارک رمضان به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

زارعی کوشا خاطر نشان کرد: از خداوند می‌خواهیم که معرفت شناخت شهدا را به ما عطا کند تا بتوانیم رهروان خوبی برای این این بزرگواران باشیم.

کد خبر 6081011

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه از مرز ۳۴ هزار تن گذشت
  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود
  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • گچساران میزبان اجلاسیه شهدای ارتش استان
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • خون پاک شهدا موجب اقتدار و عزت ایران اسلامی شده است
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است