Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@19:54:24 GMT

آغاز برداشت کلزا از مزارع زیر کشت در گچساران

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۸۵۲۰

آغاز برداشت کلزا از مزارع زیر کشت در گچساران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، لیلا عطا زاده مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: در مزارع شهرستان گچساران ۸۱۲ هکتار دانه‌ های روغنی کلزا به صورت آبی و ۶۳ هکتار به صورت دیم کشت شده است.   عطا زاده افزود: از مجموع دانه‌ های روغنی کشت شده در مزارع شهرستان ۵۰۰ هکتار در منطقه لیشتر کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به کم بارشی و خشکسالی ادامه داد: کشت‌ های دیم قابل برداشت نیستند، ولی پیش بینی می شود در کشت‌ های آبی در هر هکتار ۲ تن دانه‌ های روغنی برداشت شود.   عطا زاده گفت: در مجموع پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵۰۰ تن دانه‌ های روغنی تحویل کارخانه روغن کشی در شهرستان بدهیم.   مدیر جهاد کشاورزی گچساران بیان کرد: کلزای تولیدی طبق قراردادی که با کشاورزان بسته شده با قیمت هر کیلو ۱۱ هزار تومان به صورت تضمینی خریداری و به کارخانه روغن کشی شهرستان تحویل داده می شود.   دلیجانی مدیر کارخانه روغن کشی گچساران گفت: علاوه بر دانه‌ های روغنی کلزای استان کهگیلویه وبویراحمد دانه‌ های روغنی استان‌ های خوزستان و فارس هم خریداری خواهد شد.   دلیجانی افزود: کارخانه روغن کشی ظرفیت خرید تا ۳۵ هزار تن را پیش بینی کرده است. انتهای پيام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد جهاد کشاورزی برداشت کلزا کارخانه روغن کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مزارع کلزا در منطقه چنقرالوی پل شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،به منظور پایش مزارع کلزا و ارزیابی وضعیت زراعی آن‌ها کارشناس مسئول نباتات صنعتی سازمان به همراه کارشناس زراعت شهرستان و مسئول مرکز چنقرالوی پل از مزارع کلزای منطقه چنقرالوی پل بازدید نمودند. 

گفتنی است اکثر مزارع در مرحله شروع گل و گلدهی قرار داشتند. 

در این بازدید کارشناس مسئول نباتات صنعتی سازمان جهت اخذ نتیجه و عملکرد مطلوب دانه و راندمان بالا بازدید‌های مستمر مزارع و پایش آنها از لحاظ عوامل خسارتزای گیاهی به خصوص آفات و مبارزه به موقع با آنها و علف‌های هرز، آبیاری مزارع به ویژه در مراحل نیاز به آبیاری (مرحله گل دهی و غلاف) را ضروری دانست. 

دوازده هکتار از اراضی منطقه چنقرالوی پل تحت کشت کلزا قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز
  • پایش مزارع کلزا در منطقه چنقرالوی پل شهرستان ارومیه