Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه Mlada fronta DNES، نوشت: نخست‌وزیر جمهوری چک از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا به دلیل انفجارهای انبار مهمات در وربتیچ در سال ۲۰۱۴ دست‌کم یک دیپلمات را اخراج کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، آندره بابیس، نخست‌وزیر جمهوری چک اظهار کرد: این درخواست را در نشست غیررسمی سران اتحادیه اروپا در شهر پورتو و در ضیافت شام مشترک عصر جمعه به حاضران اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه مذکور نوشته است، بابیس به این مساله اشاره کرد که این مساله سطح همبستگی کشورهای اروپایی با چک را نشان خواهد داد.

نخست‌وزیر چک اظهار کرد: برای اروپا غیرممکن است که به چنین اقداماتی در خاک خود اجازه دهد باید این مساله را بدین گونه در نظر بگیریم زمانی که حمله‌ای به یکی از کشورهای اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد این یعنی حمله‌ای به همه صورت گرفته است.

طبق گفته نخست‌وزیر چک، او در ضیافت شام با حاضران درباره لزوم هماهنگی بهتر برای تدابیر مشترک در خصوص حادثه انفجار روستای وربتیچ در شرق چک در سال ۲۰۱۴ صحبت کرده است.

در ۱۷ آوریل مقامات چک مدعی شدند، روسیه در این انفجارها که انبارهای مهمات را هدف گرفته بود، دست داشت؛ انفجارهایی که دو کشته برجای گذاشت.

در پی آن پراگ ۱۸ دیپلمات روسیه را به اتهام وابستگی با سازمان اطلاعات روسیه اخراج کرد.

وزارت خارجه روسیه نیز ضمن اعلام اعتراض شدید به اقدامات پراگ از اخراج ۲۰ کارمند سفارت جمهوری چک در مسکو خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چك روسيه نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش برای 10 نقل و انتقال اروپایی در تابستان 2024

به گزارش ورزش سه، فصل فوتبال اروپا به روزها و هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و با توجه به اینکه در آغاز تابستان 2024، جام ملت‎های اروپا در پیش است، برخی از تیم‌ها از حالا در فکر تکمیل پرونده‌‎های نقل و انتقالاتی خود هستند که قصد داریم ده انتقال قریب الوقوع این تابستان را پیش بینی کنیم.

کیلیان امباپه
فوق ستاره فرانسوی فوتبال جهان به نظر می‌رسد دیگر خودش هم متوجه شده که در پاری سن ژرمن نمی‌تواند به افتخار بزرگی برسد و برای اینکه در ذهن هواداران فوتبال به یادگار باقی بماند، باید از این تیم جدا شود. امباپه از سال 2018 متوجه علاقه رئال مادرید شده بود ولی بحث‎‌‌های به وجود آمده در این میان باعث شد تا این ستاره قراردادش را با پاریسی‌ها تمدید کند. با این حال بر هیچکس پوشیده نیست که زمان صبر کردن برای این انتقال به پایان رسیده و احتمالا از فصل بعد او را با پیراهن سپید رئال مادرید تماشا کنیم.

برناردو سیلوا
دومین نام مطرح شده در این لیست برناردو سیلوا وینگر پرتغالی منچسترسیتی است که او هم از مدت‌ها قبل در آستانه خروج از سیتیزن‌ها قرار گرفته بود و حتی تا چند قدمی سفر به بارسلونا هم پیش رفت اما گواردیولا او را برای حضور در منچستر متقاعد کرد. با این حال سیلوا پیش از 30 سالگی تصمیم دارد که یک ماجراجویی جدید را آغاز کند و بارسلونا یک پیشنهاد جالب برای ادامه دوران فوتبالی او محسوب می‌شود.

مهدی طارمی
شاید این انتقال می‌توانست در همین فصل تکمیل شود ولی مهدی اکنون در شرایطی است که تست‌های پزشکی خود برای اینتر را هم انجام داده و سیمونه اینزاگی از همین حالا به طارمی به عنوان یک بازیکن تعویضی برای اجرای نقش‌‎های تاکتیکی تیمش فکر می‌کند.

الیویه ژیرو
مهاجم فرانسوی میلانی‌‌ها هم به نظر از اقامت در اروپا خسته شده و اکنون که قرار است شمع 38 سالگی تولدش را فوت کند، به یک سفر جدید و به دور از اروپا فکر می‌کند. او همسرش آمریکایی است و برای اینکه بخواهد کنار خانواده همسرش زندگی کند، اشتیاق بیشتری دارد و بنا بر این دور نیست که فصل بعد در لس آنجلس همراه با هوگو لوریس بازی کند.

پیوتر زیلنسکی
اینتر با توجه به حجم بدهی موجود بر اقساط وامی که از آمریکا گرفته شده، قصد دارد یک بازیکن دیگر را هم به صورت رایگان جذب کند و‎ هافبک لهستانی ناپولی از همین حالا بلیت سفرش را از ناپل به میلان رزرو کرده است.

آنتونی مارسیال
تبریک به منچستری‌ها! بالاخره زمان جدایی مارسیال از راه رسید و بازیکنی که با بند برنده شدن توپ طلا به منچستر آمده بود، پس از 9 سال حضور در الدترافورد، قراردادش به پایان خود نزدیک شده است. مارسیال یک گزینه برای تاتنهام به وجود می‌رود ولی باید منتظر اقدامات نهایی از سمت دنیل لوی و کادر مدیریتی اسپرز باشیم.

آلبرت گودمونسون
مهاجم ایسلندی تیم جنوا که سابقه بازی در تیم‌‎های آیندهوون و آلکمار را دارد، توانسته در جنوا فرم خوبی به نمایش بگذارد و فرم خوب او، تاتنهام، اینتر، لاتزیو و یوونتوس را به جذب این ایسلندی راغب کرده است. گودمونسون در روزهای گذشته در لندن دیده شده ولی باز هم تا پایان فصل، روند نقل و انتقالاتی تیم‎های اروپایی می‌تواند تغییرات زیادی داشته باشد.

یاشوا زیرکزی
این مهاجم هلندی که با بایرن مونیخ به تمام عناوین ممکن رسیده، زیر نظر تیاگو موتا از لحاظ تاکتیکی به پختگی کامل رسیده است. او در بولونیا روزهای پرتلاطمی داشته و بعید نیست که در فصل بعد، زیرکزی را همراه با موتا در یوونتوس ببینیم!

لنی یورو
رئال مادرید برای بازار نقل و انتقالاتی تابستان برنامه‎‌های متفاوتی دارد و یک چهره دیگر هم از فرانسه جذب خواهد شد تا در عقب زمین کنار کاماوینگا، مندی و شوامنی شاهد حضور لنی یورو یک فرانسوی دیگر هم باشیم.

محمد صلاح
پایان دوران حکمرانی صلاح در لیورپول فرا رسیده و فرعون از مدت‌ها قبل به حضور در عربستان سعودی علاقه نشان داده است. به نظر می‌رسد الاتحاد در مذاکرات اولیه توانسته نظر این مهاجم مصری را جلب کند و خبر خروج کلوپ در پایان فصل، مقداری وضعیت صلاح را متغیر کرده است. در نتیجه خروج و جدایی صلاح به مقصد عربستان بسیار محتمل است.

دیگر خبرها

  • ارگران مهاجر در کشورهای همسایه ایران چقدر حقوق می‌گیرند؟
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان 
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • ادعای رئیس‌جمهوری لهستان درباره راهبرد آتی روسیه
  • دردسر تازه روسیه برای یک کشور اروپایی
  • عصبانیت اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه 
  • آماده باش برای 10 نقل و انتقال اروپایی در تابستان 2024
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان
  • فنلاند: روسیه قصد تضعیف ما از طریق مهاجران را دارد