Web Analytics Made Easy - Statcounter

تارنمای شبکه ان اچ کی ژاپن به نقل از سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در روند نشست برجامی وین نوشت احتمال تمدید مهلت همکاری هسته ای تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی بر سر بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران وجود دارد.

به گزارش ایرنا، عراقچی به خبرنگار ان اچی کی ژاپن در وین گفته است ایران امیدوار است پیشرفت های کافی در روند مذاکرات وین صورت گیرد تا دیگر نیازی به طرح موضوع تمدید همکاری های با آژانس نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا نیز خانم وندی شرمن جانشین وزیر خارجه آمریکا در گفت و گو با اندیشکده شورای آتلانیتک با بیان اینکه در مذاکرات وین پیشرفت‌هایی حاصل شده است اما هنوز مسیری طولانی برای انجام این کار وجود دارد، گفت: امیدوارم که بتوانیم به تفاهم برسیم تا توافقنامه فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پایان ماه مه منقضی می‌شود، بتواند تمدید شود.

عراقچی در گفت و گو با ان اچ کی ابراز امیدواری کرده با پیشرفت کافی در مذاکرات کنونی در وین ، دیگر نیازی به تمدید مهلت بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی وجود نداشته باشد، اما تهران در صورت نیاز تمدید این مهلت را در زمان مناسب بررسی خواهد کرد.

به گزارش ان اچ کی ، تهران اعلام کرده که در صورت پیشرفت نکردن مذاکرات در باره لغو تحریم های ایالات متحده و دیگر مسائل تا اواخر مه (31 اردیبهشت ماه)، به همکاری با آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته ای، پایان خواهد داد.

ان اچ کی افزود: گمان می رود که عراقچی و رافائل گروسی مدیرکل آژانس در دیدار روز پنجشنبه در مقر این سازمان در وین، در این باره رایزنی کرده باشند.

گروسی در آوریل گفته بود در صورتی که طرفهای برجام نتوانند در مذاکرات جاری در وین به توافقی دست یابند، شاید نیاز به مذاکره دوباره با تهران در این باره وجود داشته باشد.

لینک کوتاه: asriran.com/003Hjb

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ان اچ کی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: حمله به تاسیسات هسته‌ای قدغن است/به‌زودی راهی تهران می‌شوم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه‌وله، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با این ادعا که درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران ابهامات زیادی وجود دارد(!)، گفت که به‌زودی به تهران سفر خواهد کرد.

گروسی مدعی شد که ایران «نه چند ماه بلکه چند هفته تا دستیابی به اورانیوم غنی‌شده موردنیاز برای ساخت بمب اتمی فاصله دارد» و در ادامه گفت که این بدان معنا نیست که این کشور سلاح هسته‌ای دارد یا اینکه می‌تواند در این بازه زمانی به سلاح اتمی دست یابد.» به ادعای وی، گرچه غنی‌سازی اورانیوم در سطوح نزدیک به ساخت سلاح هشدارآمیز است اما نباید مستقیما نتیجه گرفت که ایران سلاح اتمی در اختیار دارد.

گروسی با تکرار ادعاها درباره ابهام در برنامه هسته‌ای ایران، مدعی شد که «اهداف برنامه هسته‌ای ایران محل ابهام است»!

این اظهارات و ادعاها درحالی است که ایران ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و انفعال طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت تا توازن در اجرای این توافق را برقرار کند.

مدیرکل آژانس در ادامه نیز با اشاره به اینکه آژانس به اندازه‌ای که ضروری می‌داند، به سایت‌های هسته‌ای ایران دسترسی ندارد، خواستار افزایش دسترسی آژانس شد و مدعی شد: به همتایانم در ایران بارها گفته‌ام و می‌گویم که این فعالیت ابهام برانگیز است و علاوه بر این، ما دسترسی و نظارتی که ضروری می‌دانیم را موردنیاز را نداریم.

وی به بررسی تشدید تنش‌ها بین ایران و رژیم صهیونیستی نیز پرداخت و با محکوم کردن هر نوع حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای، گفت: حمله به تاسیسات هسته‌ای مطلقا قدغن است.

مدیرکل آژانس افزود: مساله‌ای که به آن علاقه دارم، گفتمان بین ماست؛ بین آژانس و ایران زیرا خیلی از موضوعات نیاز به شفاف‌سازی دارد و به همین دلیل قصد دارم به‌زودی به تهران سفر کنم.

وی در پایان گفت که «پیام من به ایرانی‌ها این است که باید بیشتر با آژانس همکاری کنند.»

کد خبر 6086206

دیگر خبرها

  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • گروسی: حمله به تاسیسات هسته‌ای قدغن است/به‌زودی راهی تهران می‌شوم
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • عباس عراقچی: هم اکنون، زمان استفاده از موشک‌های دیپلماتیک است/ مذاکرات سیاسی، نقد کننده دست آوردهای میدانی است
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود