Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی با اشاره به فراهم شدن شرایط مناسب بارش ها و رها سازی آب سد سفیدرود، گفت: از کشاورزان می خواهیم با تمام توان نسبت به نشاء کاری زمین های خود تا ۲۷ اردیبهشت اقدام کنند.


«سیدعلی موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه از ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری در استان تا کنون ۴۰ درصد آن نشاء کاری شده است، افزود: این میزان معادل ۹۵ هزار هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان اظهار کرد: خوشبختانه لطف خداوند امسال شامل حال ما شد و با رها سازی آب سد سفید رود بارندگی های خوبی در استان داشتیم که در انتقال آب سد خیلی کمک کرد تا آب رسانی به اراضی زراعی با سرعت بیشتری انجام شود و کمترین تلفات را داشته باشیم.

وی از کشاورزان خواست که با توجه به فراهم شدن شرایط مناسب بارش ها و رها سازی آب سد سفیدرود حتما با تمام توان نسبت به نشاء کاری زمین های خود اقدام کنند.

موسوی با اشاره به اینکه توزیع عادلانه آب انجام شده و کشاورزان می بایست به پایش‌های آبی استان توجه داشته باشند افزود: خوشبختانه در تمام مناطق، آب زراعی به اندازه کافی وجود دارد از این رو به کشاورزان توصیه می شود با توجه به شرایط جوی مناسب و وجود آب زراعی کافی در کانال‌های آبیاری، نشاء شالیزارهای خود را به تاخیر نیندازند.

وی تاکید کرد: شالیکاران با سرکشی مداوم به خزانه‌ها، مدیریت آب و بستن خروجی کرت‌های شالیزار‌ها در هنگام بارش باران، از آب باران استفاده بهینه کرده و آب زراعی مازاد را برای ذخیره به سمت آب بندان‌ها هدایت کنند.

موسوی تصریح کرد: بر اساس تقویم زراعی 27 اردیبهشت ماه آخرین زمان نشاء کاری است و امیدواریم بتوانیم در استان این کار را به موقع به اتمام برسانیم.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان نشاءکاری کشت برنج نشاء کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۹۷۶ تومان رسید.

به گزارش مشرق، در معاملات امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۳ هزار و ۶۲۸ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۱ هزار و ۹۵۲ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۵۷ تومان است.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری
  • نرخ جدید دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • تلاش جوان فلسطینی برای تولید نشاء سبزیجات در فلسطین
  • قیمت روز رابیتس و هر آنچه باید درباره آن بدانیم
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • سیلاب و باران ۲ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به کشاورزی قصرقند خسارت زد
  • اثبات اقتدار ایران در جهان با اقدام اخیر سپاه