Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی، رسیدن درگیری میان مقدسی ها و نیروهای اشغالگر اسرائیل به داخل مسجد الاقصی را تایید کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ایشان طی گفتگو با شبکه العالم در برنامه مع الحدث اظهار داشتند که رژیم اشغالگر می خواهد پیش دستی کرده و مشکل ایجاد کند، برای همین درگیری ها را از باب العامود به داخل مسجد الاقصی کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیخ صبری تاکید کرد که رژیم صهیونیستی دوست ندارد در ماه رمضان، نماز جمعه و مناسبات دیگر ده ها هزار نمازگزار را در مسجد الاقصی ببیند، به همین دلیل برای دوشنبه 28 رمضان آماده می شود. روز یکشنبه شب قدر است و اشغالگران نمی خواهند تعداد زیادی مسلمان در آنجا باشند تا آنها بتوانند دوشنبه به آنجا حمله کنند.
خطیب مسجد الاقصی ضمن انتقاد از کشورهای عربی و اسلامی، بیان داشت که آنها هیچ کاری برای نزدیک شدن به قدس انجام نمی دهند. کسانی که اکنون برای پیروزی قدس فعالیت می کنند فقط نسل سوم مقدسی ها هستند و بقیه، به محکوم کردن بسنده می کنند.

جنایات صهیونیستها در روز قدس در مسجدالاقصی
بنا به بیانیه امروز (شنبه) هلال‌احمر فلسطین، در حملات دیروز نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و تحصن‌کنندگان محله شیح جراح 205 فلسطینی زخمی شدند.
هلال احمر فلسطین اعلام کرد، در پی یورش نظامیان رژیم صهیونیستی و تعرض به نمازگزاران در مسجدالاقصی و نیز سرکوب تحصن‌کنندگان در محله «شیخ جراح» قدس حدود 205 نفر زخمی شدند.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، در بیانیه امروز (شنبه) جمعیت هلال احمر آمده است، یکی از مجروحان «عدی عدنان غیث» پسر استاندار قدس است که جمجمه وی شکسته و اکنون تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
در ادامه این گزارش آمده، به چشم پنج فلسطینی گلوله پلاستیکی اصابت کرده که جراحات آنها شدید است. همچنین سر پنج نفر نیز با این گلوله‌ها زخمی شده؛ مابقی هم از ناحیه دست و پا زخمی شده‌اند. 88 مجروح برای درمان به بیمارستان منتقل شده‌‌اند و هلال احمر 20 نفر را به صورت میدانی درمان کرده است.
درگیری‌های شدید در مسجدالاقصی پس از آن رخ داد که تعداد زیادی از پلیس رژیم صهیونیستی پس از اتمام نماز مغرب به مسجدالاقصی یورش بردند و نمازگزاران را مجبور کردند به زور از این مسجد شریف خارج شوند.
از سوی دیگر، تعدادی از فلسطینی‌هایی که در محله شیخ جراح تحصن کرده بودند، در سرکوب نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شدند.
علاوه اینکه نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز (جمعه) همزمان با روز جهانی قدس، دو جوان فلسطینی را در اردوگاه «سالم» واقع در غرب جنین به شهادت رساندند.

17 نظامی صهیونیست در درگیری‌های مسجدالاقصی زخمی شدند
پلیس رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) خبر داد که در درگیری‌های شب گذشته و بامداد امروز در بیت‌المقدس هفده نظامی این رژیم زخمی شده‌اند.
به نوشته وبگاه شهاب نیوز، وی همچنین گفت که نیمی از آن‌هابه صورتسرپایی و به دست نیروهای امدادی مستقر در صحنه مداوا شده و نیمی از آن‌ها به بیمارستان «هداسا» منتقل شده‌اند.

فراخوان فلسطینیان برای برگزاری تظاهرات جدید؛ حرکت به سوی مسجدالاقصی
در پی درگیری‌های خشونت آمیز شامگاه جمعه در صحن مسجدالاقصی در شرق قدس که بیش از 200 زخمی بر جای گذاشت، فلسطینی‌ها روز شنبه خواستار برگزاری تظاهرات جدیدی در اعتراض به این خشونت‌ها شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قدس، قرار است امروز شنبه تجمعات جدیدی به ویژه به ابتکار کمیته عالی پیگیری امور عرب‌ها در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود. ابتکار کمیته عالی پیگیری امور عرب‌ها در سرزمین‌های اشغالی، یک گروه فشار است که خواستار برگزاری تظاهرات در سراسر فلسطین برای ابراز همبستگی با فلسطینیان قدس شده است.
در همین حال پایگاه خبری «عرب48» به نقل از کان گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود که تعداد بی‌سابقه‌ای از نمازگزاران در شب‌ قدر (شنبه و یکشنبه) به سمت مسجد الاقصی حرکت کنند.
طبق گزارش این شبکه، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در پاسخ به فراخوان کمیته عالی پیگیری شهروندان عرب، تعداد بسیار زیادی از هیأت‌ها از روستاها و شهرهای عربی در مناطق عرب48 وارد مسجدالاقصی شوند.
این شبکه همچنین با اشاره به بخشی از بیانیه کمیته مذکور که در آن آمده است:‌ «تعرض‌های خونین و تروریستی علیه مسجد الاقصی درباره چیزهای خطرناک‌تر در روزهای آتی هشدار می‌هد»، خبر داد که پلیس رژیم صهیونیستی خود را برای تعامل با تظاهرات‌های احتمالی در حمایت از قدس و مردم آن آماده می‌کند.
کمیته مذکور روز گذشته در فراخوانی از مردم فلسطین خواست که فردا «اقدام به تظاهرات در مناطق مختلف کنند و به دنبال تشکیل [و ارسال] هیأت به قدس و محله الشیخ جراح باشند و [از طرفی دیگر] به سوی مسجد الاقصی حرکت کنند، آن هم پس از تعرض نظامی به قدس اشغالی که شامگاه روز گذشته علیه [مسجد] الاقصی شدت گرفت و ده‌ها تن در پی آن زخمی و بازداشت شدند».

رژیم صهیونیستی سطح آماده‌باش را بالا برد
رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که پس از حوادث دیشب و فراخوان یک کمیته فلسطینی برای حرکت به سوی مسجدالاقصی، پلیس این رژیم برای نیروهای خود دستور بالا بردن سطح آماده‌باش صادر کرد.
شبکه صهیونیستی «کان»، امروز (شنبه)، خبر داد که پلیس این رژیم همزمان با نزدیک شدن مراسم احیای شب‌های قدر در مناطق مختلفی از فلسطین به‌ویژه در قدس، دستور بالابردن سطح آماده‌باش را برای نیروهای خود در اطراف مسجد الاقصی و شهر قدس اشغالی صادر کرده است.

اعلام آماده‌باش دو گروه فلسطینی در مرز غزه
گروه خودجوش «بازوهای انتفاضه» و یگان‌های «شهید ودیع حداد» وابسته به جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در مرز غزه اعلام آماده‌باش کردند.
گروه‌های خودجوشی از جوانان فلسطینی که خود را «بازوهای انتفاضه» نامیده‌اند در امتداد محاصره موجود در شرق غزه با فلسطین اشغالی اعلام آماده‌باش کردند.
بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، در بیانیه این گروه آمده است، از بامداد امروز (شنبه) دهها بالن آتش‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیستی فرستاده شده است.
گروه مذکور در ادامه به جمع کردن صدها لاستیک خودرو و آتش زدن آنها در مرز غزه فراخوانده و افزوده است، اعتراض‌های شبانه در مرز غزه از ساعت هشت امشب (به وقت محلی) آغاز خواهد شد.
از سوی دیگر یگانهای «شهید ودیع حداد» وابسته به جبهه مردمی برای آزادی فلسطین هم در مرز غزه اعلام آماده‌باش کرد.
این یگان‌ها اعلام کرد، تمامی ابزارهای مقاومت و در رأس آن بالن‌های آتش‌زا را به کار خواهد گرفت و نبرد آن با رژیم اشغالگر نامحدود خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قدس برگزاری تظاهرات اعلام آماده باش رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی سوی مسجد مرز غزه هلال احمر درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان صهیونیست علیه کابینه کنونی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک‌نشینان معترض امشب نیز در برابر محل اقامت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زده‌اند.

بر اساس اعلام این رسانه‌ها شهرک‌نشینان معترض طی این تظاهرات روبروی محل اقامت نتانیاهو در منطقه اشغالی «قیساریا» را به آتش کشیده‌اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیست اعلام کردند که این شهرک‌نشینان معترض خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در غزه و آزادی اسیران صهیونیست نزد مقاومت هستند.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6085926

دیگر خبرها

  • هنوز فلسطینی‌ها حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند + ویدئو | رفتار خشونت‌آمیز صهیونیستها با فلسطینی‌ها ببینید
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • فیلم| ممانعت پلیس رژیم اسرائیل از ورود فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی
  • فیلم| ممانعت پلیس رژیم اسرائیلی از ورود فلسطینی ها به مسجد الاقصی
  • عملیات وعده صادق، اثبات قدرت پوشالی صهیونیستها بود
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت «نتانیاهو»
  • روز ۱۹۹ طوفان‌الاقصی| حمله به پایگاه‌های آمریکا در سوریه
  • فراخوان حماس برای اعتصاب عمومی
  • برگزاری تظاهرات گسترده در اراضی اشغالی