Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا محمدی که میهمان برنامه دایره طلایی بود، در خصوص تکمیل سهمیه‌های کشتی آزاد در المپیک تاکید کرد: امیدوارم این سختی‌هایی که تحمل کرده‌ایم را به شیرینی در توکیو تمام کنیم. ما اولین کشوری بودیم که توانستیم 6 سهمیه کامل را به دست آوریم که با همت بچه‌ها و حمایت فدراسیون اتفاق افتاد. ما می‌دانستیم باید کار را در آلماتی تمام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این اتفاق نمی‌افتاد کار ما در صوفیه سخت می شد. راحت‌ترین و منطقی‌ترین کار این بود که در مسابقات گزینشی آسیایی با تمام قدرت ظاهر شویم و خوشبختانه توانستیم به سهمیه کامل برسیم و با 6 دلاور به توکیو خواهیم رفت، این مقدمه خوبی برای کشتی ما بود.

وی ادامه داد: در جهانی 2019 ما سه سهمیه به دست آورده بودیم و در سه وزن کار باقی مانده بود. خدا را شکر می‌کنم که حالا راحت‌تر راه‌مان را تا توکیو ادامه می‌دهیم. از همان جایی که کارمان را برای المپیک آغاز کردیم، من برحسب وظیفه پاسخگوی تمام اتفاقاتی که رخ داد هستم. به مردم تعظیم کرده و باید پاسخگوی نتایج باشم.

محمدی با اشاره به اینکه کار انتخاب تیم المپیکی از جهانی 2019 نورسلطان استارت خورد، خاطرنشان کرد: کار ما هرچند دیر اما از نورسلطان آغاز شد. چون برای موفقیت در المپیک به پروسه 4 ساله و زمان ایده‌آل 8 ساله نیاز هست. متاسفانه با شیوع کرونا که شرایط سختی را برای همه دنیا به وجود آورد، ما بعد از آسیایی هند، از اواخر سال 98 تا دی ماه 99 عملا اردویی نداشتیم و صرفا اردوی کوتاه مدتی قبل از جام جهانی صربستان داشتیم. یعنی چند ماهی عملا کشتی گیران ما رها شدند.

سرمربی تیم ملی آزاد گفت: با هماهنگی فدراسیون و سازمان لیگ مجوز برگزاری لیگ گرفته شد و این رقابت‌ها درواقع نقطه شروع کار انتخابی ما بود که ما همه کشتی‌گیران را رصد کرده و نفرات مستعد نیز به منظور آینده نگری به اردوی تیم ملی دعوت شدند. بعد از آن انتخابی جهانی صربستان برگزار شد که به منزله مرحله دوم چرخه انتخابی ما بود. ما همان وقت در برنامه های‌مان این را دیده بودیم که امکان دارد جهانی لغو شود که همینطور هم شد. بعد از لیگ بلافاصله در دی ماه اردو شروع شد و 15 مرحله اردو تا روز اعزام تیم ملی آزاد به توکیو در برنامه قرار گرفت. تمام تمرینات ما برنامه ریزی شده در حال اجراست و کادرفنی با حمایت فدراسیون برنامه هایش را دنبال می کند. ما تمام توان مان را گذاشتیم و امیدواریم کار به نتیجه برسد.

وی با اشاره به حضور تیم‌های منتخب در تورنمنت‌های بین المللی تصریح کرد: تورنمنت اوکراین با رویکرد آینده نگری به اعزام چند کشتی گیر جوان اختصاص داشت. بعد از آن به ایتالیا رفتیم. لازم بود که بهنام احسانپور برای آخرین بار در وزن 65 کیلوگرم محک بخورد و همچنین علیرضا کریمی بعد از دو سال دوری روی تشک بیاید. برنامه ما برای سه وزنی که سهمیه داشتیم و سه وزنی که سهمیه نداشتیم متفاوت بود. در اسفند ماه نیز برای اطری و حسن یزدانی در اوزان 57 و 86 کیلوگرم مسابقه انتخابی برگزار شد. اگر دم از انتخابی می‌زنیم، نه در حد حرف که در عمل هم انجام دادیم. وقتی حسن یزدانی برای انتخابی روی تشک می‌آید یعنی حجت بر همه تمام است که هیچ کشتی گیری بدون انتخابی به المپیک نمی‌رود، حالا این انتخابی به دو روش انتخابی مستقیم و حضور در تورنمنت‌ها است.

سرمربی تیم ملی آزاد دلیل عدم اعزام 65 کیلوها به لهستان گفت: نفر اول انتخابی که امیرمحمد یزدانی بود به گزینشی اعزام شد و سر وزن قانونی کشتی گرفت، مرتضی قیاسی هم در قهرمانی آسیا سر وزن مبارزه کرد و چون هر دو کشتی گیر وزن کم کن هستند، اگر آنها را به لهستان می فرستادیم، دیگر به درد المپیک نمی‌خورند.

محمدی تاکید کرد: در 74 کیلوگرم مسابقه درون اردویی بین عبادی و امامی برگزار شد چون عبادی به عنوان نفر دوم انتخابی محق بود. یونس امامی به عنوان جوان آینده دار و مدال دار جهانی برنده این کشتی بود که به گزینشی رفت و سهمیه گرفت و حسین خانی نیز به عنوان نفر اول انتخابی تیم ملی در قهرمانی آسیا نایب قهرمان شد. در 97 کیلوگرم نیز شعبانی که نفر اول انتخابی بود قهرمان آسیا شد و محمدحسین محمدیان هم سهمیه المپیک را گرفت.

وی در مورد انتقاداتی که درخصوص عدم اعزام مجتبی گلیج به مسابقات لهستان می شود، تصریح کرد: گلیج در 97 کیلوگرم هم به شعبانی باخت و هم به محمدحسین محمدیان، اما ما گلیج را رها نکردیم، او را به بلغارستان فرستادیم که از گردونه خارج نشود. نفرات برنده گلیج هم در آسیایی و هم در گزینشی خوب نتیجه گرفتند و به لحاظ تفکرات فنی هیچ نیازی نبود گلیج وارد چرخه انتخابی برای المپیک شود چون در انتخابی به هر دو نفر باخته است. او اگر می‌خواهد در چرخه جهانی نروژ باشد باید در جام تختی کشتی بگیرد. گلیج جزو کشتی گیران بااخلاق و دوست داشتنی ماست. علیرضا کریمی مدال دار جهان است، عقبه خوبی در 97 کیلوگرم دارد و در جاکارتا با وزن سبک تر قهرمان این وزن شده، در این مدت هم به دلیل مصدومیت در برخی رقابت‌ها غایب بوده، او را هم در کنار محمدیان و شعبانی به لهستان می‌فرستیم.

دارنده4 مدال نقره و برنز کشتی جهان میدان دادن به همه سرمایه‌های کشتی در وضعیت کنونی کرونا را اقدامی خوب از سوی فدراسیون و کادرفنی عنوان کرد و افزود: ما برای شرکت در جام زیلکوفسکی 18 و 19 خرداد به لهستان می رویم که بعد از آن تیم خود را بشناسیم.

محمدی در مورد انتقادات اخیر هادی از عدم دعوتش به جام تختی گفت: پرویز هادی که جزو کشتی گیران خوب و قابل احترام ما است، بعد از آنکه در آسیایی هند طی یک غافلگیری به حریف قزاقستانی باخت و به برنز آسیا رسید، در انتخابی تیم ملی به دو جوان ما یعنی امین طاهری و امیرحسین زارع در کشتی رودررو باخت و بعد هم دیگر در هیچ میدان و اردویی حضور نداشت و عملا از گردونه خارج شد. او هیچ درخواستی هم برای برای شرکت در اردوها به کادرفنی و فدراسیون ارائه نداده ولی اگر قرار است هادی کشتی بگیرد درخواستش را مکتوب به فدراسیون بدهد می‌تواند در جام تختی کشتی بگیرد و به چرخه جهانی نروژ برگردد. جام تختی اولین مرحله از انتخابی تیم ملی برای جهانی نروژ است که در سالن آزادی تهران برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هادی محمدی جام تختی کشتی گیران کشتی بگیرد جام تختی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ گل‌محمدی و مجیدی به پیشنهاد مهدی تاج

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حالی که در یک گفتگوی تلویزیونی از حضور احتمالی یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران خبر داده و تاکید کرده بود یکی از گزینه های سرمربیگری تیم ملی امید ایران که آقای جلالی هم پیشنهاد داده یحیی گل محمدی است؛ شنیده ها حکایت از آن دارد که این چهره پاسخ منفی خود را به فدراسیون فوتبال ارائه کرده است.

به نقل از فرهیختگان همچنین از فرهاد مجیدی نیز به عنوان دیگر گزینه سرمربیگری در این تیم نام برده شده بود که مجیدی هم طبق شنیده ها به این پیشنهاد پاسخ منفی داده است.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888372

دیگر خبرها

  • فوری؛ یحیی گل محمدی در آستانه هدایت تیم ملی امید!
  • موافقت اولیه گل‌محمدی با پیشنهاد فدراسیون فوتبال
  • فارس و خوزستان؛ برگزارکننده جام تختی ۱۴۰۳
  • صعود ۶ تیم به جام ملت‌های آسیا و دور بعدی انتخابی جام جهانی
  • هادی ساعی: در سال ۱۴۰۲ اولین‌ها برای تکواندو ایران رقم خورد
  • پاسخ گل‌محمدی و مجیدی به پیشنهاد مهدی تاج
  • پاکدامن: گرفتن سهمیه تیمی المپیک اتفاق بزرگی است
  • پاکدامن: گرفتن سهمیه تیمی المپیک اتفاق بزرگی است/ بعد از پاریس باید استراحت کنم
  • برای عدم تکرار اشتباه آتن در ۸۶ کیلو انتخابی برگزار شود
  • دعوا بر سر یزدانی/ خرج ۲.۵ میلیاردی روی دست دبیر!