Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@09:41:53 GMT

اعمال منع تردد در ۱۵ شهر خوزستان در ایام عید فطر

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۸۸۹۴

اعمال منع تردد در ۱۵ شهر خوزستان در ایام عید فطر

ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: در ۱۵ شهر استان خوزستان احتمال انجام دید و بازدیدهای عید فطر وجود دارد که در این راستا در این شهرها منع تردد اعمال می‌شود و از سه‌شنبه تا شنبه ورود خودروهای با پلاک غیر بومی و خروج خودروهای با پلاک بومی ممنوع خواهد بود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت بیماری در خوزستان بهتر از هفته‌های گذشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۱۰ روز گذشته تعداد موارد بستری به ۲ هزار ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ مورد رسیده بود که اکنون به یک هزار و ۵۰۰ مورد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از قله پیک بیماری پایین آمده‌ایم و شیب نزولی بیماری آغاز شده است و در صورت همکاری مردم، قطعا موفقیت‌های بیشتری حاصل می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به شرایط جدید محدودیت‌ها در این هفته، گفت: فعالیت مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز مجاز شده است بنابراین مقداری از این مساله ترس داریم و اصناف باید رعایت کنند؛ این کار برای دو هفته به صورت آزمایشی انجام می‌شود تا بازاریان بیش از این متضرر نشوند.

وی تصریح کرد: در صورتی که خوب عمل شود، قطعا این روند ادامه می‌یابد و شاید فعالیت گروه‌های شغلی دیگر نیز در دستور کار قرار بگیرد و بازگشایی انجام شود اما در صورت عملکرد بد، ممکن است وسط راه این مشاغل نیز تعطیل شوند.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: سفر به طور کامل در سراسر کشور ممنوع شده است بنابراین تردد از ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان از ظهر روز سه‌شنبه (۲۱ اردیبهشت‌ماه) تا روز شنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: از بابت گسترش بیماری در پی برگزاری آداب و رسوم اقوام و شیوخ در خصوص خریدها و دید و بازدیدهای عید فطر احساس خطر می‌کنیم. اگر این کارها انجام شود بسیار خطرناک است و منجر به انتقال ویروس و افزایش مجدد بیماران بستری و مرگ و میر می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: مقرر شده است همه شیوخ، بزرگان، علما، فرمانداران، مسئولان علوم پزشکی و همه افرادی که می‌توانند در این زمینه گام بردارند، همکاری کنند و دیدار چهره به چهره با بزرگان داشته باشند تا امسال از خریدها و دید و بازدیدهای عید فطر خودداری شود. سه‌شنبه نیز با شیوخ و بزرگان جلسه‌ای خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در ۱۵ شهر استان خوزستان احتمال انجام دید و بازدیدهای عید فطر وجود دارد که در این راستا در این شهرها منع تردد اعمال می‌شود و از سه‌شنبه تا شنبه ورود خودروهای با پلاک غیر بومی و خروج خودروهای با پلاک بومی ممنوع خواهد بود و خروج تنها برای کارمندان یا بیماران آن هم پس از بررسی، امکان‌پذیر خواهد بود.

استاندار خوزستان گفت: تا حد امکان با کار فرهنگی و رایزنی با بزرگان و راه‌اندازی پویش‌ها از برگزاری اجتماعات جلوگیری می‌کنیم. قطعا اگر کسانی حرف شیوخ و مسئولان را نادیده بگیرند، برخورد قانونی خواهد شد و از چنین حرکت‌هایی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس همه باهم علیه کرونا عيد فطر استاندار خوزستان دید و بازدیدهای عید فطر استاندار خوزستان خودروهای با پلاک سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بهروز قره‌بیگی چهارشنبه بیان کرد: میزان تجارت در ایام نوروز بستگی به فعالیت خود تجار و بازرگانان دارد و هیچ محدودیتی در مرز‌ها برای تجارت وجود ندارد.

وی گفت: نیرو‌های مستقر در گمرکات مرز‌های کشیک بندی هستند تا بازرگانان برای تجارت با مشکلی روبرو نشوند.

قره بیگی ادامه داد: البته در این مدت به دلیل محدودیت‌های ترافیکی و جاده‌ای برای خودرو‌های سنگین بازرگانان کمتر به مرز‌های مراجعه می‌کنند.

مدیرکل گمرک اهواز بیان کرد: با توجه به تمهیدات دیده شده بازرگانان و تجار هیچ مشکل و محدودیتی در ایام نوروز برای صادرات و یا واردات ندارند.

بر اساس اعلام گمرک خوزستان، در ۱۱ ماهه سال گذشته پنج میلیارد و ۸۵ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان انجام شد

در خوزستان ۲ مرز خاکی و هفت بندر تجاری برای امر صادرات و واردات استفاده می‌شود.

خوزستان به عنوان دومین استان وارد کننده و سومین استان صادر کننده ۲۵ درصد ارزآوری کشور را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در برخی جاده‌های گیلان
  • ثبت تردد بیش از ۱۲ میلیون خودرو در جاده‌های خوزستان
  • فعالیت گمرکات خوزستان در تعطیلات نوروز
  • آخرین وضعیت آب‌وهوا و ترافیک جاده‌ای؛ پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • ممنوعیت تردد موتور سیکلت در محور‌های اصلی و مناطق ییلاقی تفت و مهریز
  • تردد موتور سیکلت در محور‌های اصلی و مناطق ییلاقی تفت و مهریز ممنوع شد
  • فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال ممنوع شد