Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@01:46:32 GMT

طالبان حمام خون در کابل را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۹۲۶۹

طالبان حمام خون در کابل را محکوم کرد

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، گروه طالبان افغانستان حمله مرگبار امروز بعد از ظهر به یک مدرسه در بخش غربی کابل که در اثر آن حداقل 40 نفر جان خود را از دست دادند را محکوم کرد.

پیش از این وزارت کشور افغانستان در پی انفجار یک بمب در نزدیکی مدرسه‌ای در غرب کابل دست‌کم ۲۵ نفر کشته و ۷۵ تن زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه های افغانستان گزارش داده اند که این انفجار در نزدیکی یک مدرسه دخترانه به نام «مکتب سیدالشهداء» در محله شیعه نشین دشت برچی روی داده است. شبکه طلوع به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که سه انفجار پیاپی در نزدیکی این مدرسه و هنگام ترک محل از سوی دانش‌آموزان رخ داده است.

اکثر قربانیان انفجار روز شنبه در غرب کابل دانش‌آموز بودند. سخنگوی وزارت داخله افغانستان اعلام کرد که چند آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است. این در حالی است که سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان از حمله جمعیت خشمگین به آمبولانس ها و امدادگران سخن گفت. وی از ساکنان خواست که با امدادگران همکاری کنند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 کابل گروه طالبان سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد طالبان در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد.

وی افزود: ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم؛ این مهمترین رسالت همه ماست.

 معاون وزارت اقتصاد طالبان پیش از این در یک گردهمایی در «غزنی» گفته بود مردم افغانستان از جنگ حمایت نمی‌کنند و حامی نظام اسلامی هستند.

نظری با اظهار اینکه طی 20 سال گذشته حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان مردم مالک سرزمین خود نبودند، تاکید کرده بود: در حال حاضر این کشور آزاد و مستقل است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد