Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - حادثه آتش‌سوزی در دکل حفاری فاز 11 پارس جنوبی بدون هیچ‌گونه تلفات و آسیب‌های جانی به سرعت مهار شد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، بخش موتورخانه دکل حفاری MD-1 متعلق به شرکت حفاری مپنا نور کیش مستقر در موقعیت سکوی SPD11B پارس جنوبی ظهر چهارشنبه (15 اردیبهشت‌ماه) حادثه آتش‌سوزی رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لحظاتی پس از وقوع این حادثه، کمیته مدیریت بحران تشکیل شد تا ابعاد و دلایل حادثه شناسایی و رفع شود. در همین راستا، بلافاصله پس از انجام اقدام‌های ایمنی و حضور کارکنان در محل تجمع ایمن، آتش مهار شد و دکل حفاری به شرایط ایمن بازگشت.
خوشبختانه با اقدام‌های و اعزام به‌موقع شناورهای پشتیبانی و نفربر و نیروهای امدادی از واحد عملیات شرکت نفت و گاز پارس به موقعیت این طرح، هیچ‌گونه تلفات و آسیب‌های جانی در این حادثه گزارش نشده و دکل حفاری MD-1 ساعاتی پس از حادثه به شرایط ایمن بازگشته است.
علت این حادثه در برآوردهای اولیه داغ‌شدگی بیش از حد ژنراتورهای تأمین برق دکل گزارش شده و پس از بررسی‌های کامل و جامع کارشناسی ابعاد حادثه به مراجع ذی‌صلاح اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دکل حفاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته‌ای ایمن و بدون حادثه را در کوه صفه پشت سر گذاشتیم

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: هفته اول ایام نوروز و سال جدید هفته‌ای بدون حادثه بوده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به تشکیل ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان صفه با همکاری سه جانبه شهرداری منطقه پنج، گروه امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش‌نشانی و هیأت کوهنوردی شهرستان اصفهان، هفته اول ایام نوروز و سال جدید هفته‌ای بدون حادثه بوده است.

وی افزود: در این هفته با استقرار ۲۰ نفر نیروهای گروه امداد و نجات در ارتفاع آتش‌نشانی و ۶۵ نفر از نیروهای کوه‌یار که از مربیان کوهنوردی هستند، تعداد ۱۷۳۹ مورد تذکر و راهنمایی گردشگران نوروزی انجام شده است.

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این نیروها از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ در کمپ امداد و نجات کوهستان، پناهگاه کوهنوردی هیأت کوهنوردی در کوه صفه و نقاط اصلی، مهم و حادثه‌خیز مسیرهای کوه صفه مستقر شده و به راهنمایی و دادن آموزش و تذکرهای لازم به گردشگران می‌پردازند.

کارگر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از علل مهم وقوع حوادث کوهنوردی، آشنا نبودن افراد با مسیرهای ایمن و آموزش ندادن اصول اولیه کوه‌پیمایی و کوهنوردی است، استفاده از نیروهای کوه‌یار، نقش بسزایی در راهنمایی گردشگران و رخ ندادن حوادث ناگوار داشته است.

وی گفت: از تمام مسافران نوروزی و گردشگران علاقمند به کوهستان خواهشمندیم با رعایت مسائل ایمنی از نیروهای امداد و نجات کوهستان و کوه‌یاران راهنمایی خواسته و به هشدارها و تذکرات آن‌ها توجه کنند تا لحظات خوش، ایمن و دور از هر گونه حادثه را در کوه صفه سپری کنند.

کد خبر 739844

دیگر خبرها

  • مهار آتش در کارگاه شیرینی پزی
  • تنها ۱۰ بیمارستان غزه به طور جزئی فعال هستند
  • هفته‌ای ایمن و بدون حادثه را در کوه صفه پشت سر گذاشتیم
  • آتش‌سوزی در منزل مسکونی در اصفهان / خسارت جانی گزارش نشد
  • ۱۴ فروردین‌ماه؛ دیدار نوروزی وزیر نفت با کارکنان صنعت نفت
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد
  • عملکرد حفاری اکتشافی از برنامه فراتر رفت
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد