Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«آنکلا مرکل» صدر اعظمآلمانروز شنبه از آمریکا خواست تا به صادرات واکسن‌های کرونای تولید شده در خاک خودبپردازد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در ادامه سخنانش گفت: «در حال حاضر که بخش عمده‌ای از جمعیت آمریکا واکسینه شدند، امیدوارم که ما بتوانیم تبادل آزادانه عناصر (واکسن) را داشته و بازار واکسیناسیون را آزاد کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد کهاتحادیه اروپابخش بزرگی از دُزهای تولیدی در این اتحادیه را صادر کرده و این روند باید به قانون تبدیل شود.

مرکل که پس از دیدار با رهبران اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، مخالفت خود با درخواست از شرکت‌های دارویی برای صرفنظر کردن از مالکیت معنوی برای واکسن‌هایشان را ابراز داشت.

صدر اعظم آلمان گفت: «من فکر نمی‌کنم که چشم پوشی از حق امتیاز، راه حل تولید واکسن بیشتر برای مردم است به جای آن،‌ فکر می‌کنم که ما نیازمند خلاقیت و تقویت نوآوری شرکت‌ها هستیم و برای من، این موضوع شامل حمایت از حق امتیاز است».

رئیس بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا بر اهمیت تحریک نوآوری تاکید کرده و گفت که این نباید تضعیف شود به گونه‌ای که هیچگونه سازگاری برای گونه‌های جدید ویروس یافت نشود.

صدر اعظم آلمان اضافه کرد که واکسن، محصولی بسیار حساس بوده و افزود که شرکت‌ها پیشتر ظرفیت تولید خود را از طریق اعطا مجوز به دیگر شرکت‌ها، افزوده‌اند.

شرکت «بیون‌تک» که در تولید واکسن فایزر مشارکت داشته،‌ آلمانی است. فایزر نخستین واکسنی است که مجوزسازمان جهانی بهداشتبرای مصرف گسترده را کسب کرده است.

شرکت «کیوروک» دیگر شرکت آلمانی است که در آخرین مرحله آزمایش بالینی واکسن خود قرار داشته و منتظر مجوز تولید و توزیع واکسن خود در اتحادیه اروپاست.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مرکل صدر اعظم المان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۹۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایت‌کار اسرائیل پیروی کند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • اعتماد اجباری به رفیعی در پرسپولیس؛ حالا نوبت خالد آبادی و استقلال است
  • اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی