Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@05:44:27 GMT

تزریق تسهیلات گامی موثر در رونق کشاورزی کردستان است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۹۸۸۸

تزریق تسهیلات گامی موثر در رونق کشاورزی کردستان است

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به خشکسالی سالجاری اعلام کرد که تنها راه رونق نگه‌داشتن بخش کشاورزی استان تزریق منابع مالی است و این مسئولیت بخش دولتی و خصوصی است.

فرید سپری بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تجهیز منابع مالی کردستان با بیان اینکه مهمترین وظیفه سازمان جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مربوطه حفظ امنیت غذایی مردم است اظهار کرد که کشاورزی یک صنعت پرریسک است و سرمایه‌گذاری در آن کشش چندانی ندارد که این موضوع اهمیت پرداخت تسهیلات بلند مدت با سود کم برای چرخیدن چرخ اقتصاد کشاورزی دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که ارتباط قدیمی و دیرینه میان بخش کشاورزی و بانک کشاورزی وجود دارد و دیدگاه رئیس کل این بانک برای وزیر جهاد کشاورزی بسیار مهم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد که تمرکز منابع بانک کشاورزی در بخش کشاورزی می‌تواند توسعه بخش زراعت و باغداری و غیره را توسعه بخشد.

وی عنوان کرد که از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بخش کشاورزی ۸۰ درصد آن توسط بانک کشاورزی پرداخت شده که اهمیت این بانک را نمایان می‌کند.

سپری با اشاره به خشکسالی بی‌سابقه در کردستان ادامه داد که از اسفند ماه سال گذشته بارش چندانی در سطح استان رخ نداده و امیدواری‌ها به بارش در اریبهشت ماه نیز روز به روز ضعیف‌تر می‌شود.

وی با اشاره به ارزش ۵ هزار میلیاردی گندم در کردستان درصورت وجود بارش مناسب خاطرنشان کرد که گردش ارزش مالی ناخالص بخش کشاورزی بیشتر ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: برآورد اولیه کارشناسان جهاد کشاورزی کردستان گویای آن که تولید گندم با کاهش ۳۰۰ هزار تنی روبه‌رو خواهد شد.

وی اظهار کرد که در چند روز گذشته وضعیت اراضی با ارتفاع بیش از یک هزار و ۶۰۰‌ متر مناسب ارزیابی شده بود اما اکنون پدیده پیچیدگی برگ‌ها نیز در این اراضی درحال ظهور است.

سپری با بیان اینکه سالجاری برای کشاورزی سال بدی بود، افزود که پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش ۶۰ تا ۶۵ درصدی تولید علوفه در استان است.

وی تصریح کرد که با این تفاسیر تنها راه رونق نگه‌داشتن بخش کشاورزی کردستان تزریق منابع مالی است و این مسئولیت بخش دولتی و خصوصی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان درپایان یادآور شد که بانک‌ها باید ۲۵ درصد از منابع داخلی خود را برای پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی هزینه کنند که متاسفانه محقق نمی‌شود.

اسعد فهیمی، مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه بانک کشاورزی بانک تخصصی حوزه‌ی کشاورزی است عنوان کرد که طبق نامه وزارت جهاد کشاورزی تمامی موسسات و ادارات حوزه کشاورزی باید حساب‌های خود را به بانک کشاورزی منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد که با انجام این کار منابع کافی برای پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی در اختیار بانک کشاورزی قرار خواهد گرفت.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان کردستان گفت: بخش کشاورزی همیشه برای بانک کشاورزی در اولویت بوده و ۸۰ درصد تسهیلات به این بخش را این‌ بانک پرداخت کرده است.

وی با اشاره به احتمال کاهش منابع مالی به دلیل خشکسالی اظهار کرد که به دلیل خشکسالی‌های اخیر نیاز به پرداخت تسهیلات بیشتری از سوی بانک کشاورزی حس می‌شود که انتظار داریم همه سازمان‌های دولتی و تشکل‌ها در این راستا ما را یاری کنند.

فهیمی افزود که بانک کشاورزی بر اساس رسالت خود سالانه ۴۰ تا ۶۰ درصد بیش از منابع داخلی خود اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کند و در این راه از منابع خارج‌ از استان نیز استفاده می‌شود.

وی در پایان یادآور شد که پرداخت تسهیلات و وجود منابع کافی در بانک‌ها یکی از شروط توسعه استان کردستان است که باید بیشتر به‌ آن توجه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کشاورزی خشكسالي رئیس سازمان جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی کردستان پرداخت تسهیلات کشاورزی استان استان کردستان بانک کشاورزی بخش کشاورزی منابع مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان  اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به هفت هزار و ۷۱۶ واحد مسکونی تسهیلات خود مالکی نهضت ملی مسکن شامل وام ۳۰۰ ،۴۰۰ و ۵۵۰ میلیون تومانی پرداخت شده است که سرجمع مبالغ پرداخت شده ۱۹.۹۳۰ همت است.

مسعود بیات منش افزود: بانک‌های ملی و مسکن هر کدام به ترتیب با یک هزار و ۲۷۱ و چهار هزار و ۷۱۶ فقره جزو بهترین بانک‌های پرداخت کننده تسهیلات هستند، این در حالی است که بسیاری از بانک‌های عامل عملکرد نامطلوبی در پرداخت تسهیلات خودمالکی نهضت ملی دارند. اگر روند پرداخت‌ها تسریع پیدا کند، شاهد جهش بسیار خوبی در پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن خودمالکی در استان خواهیم بود.

وی تسهیلات مورد نیاز یا مبلغ درخواست شده خودمالکین را در حال حاضر ۷.۶ همت عنوان کرد و خواستار تسریع جدی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • نارضایتی استاندار همدان از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات
  • مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد
  • توجه به آبخیزداری و آبخوانداری در راستای حفظ محیط‌زیست و رونق کشاورزی
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان