Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@08:06:34 GMT

تب خود را با این دارو سه سوته قطع کنید

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۹۹۰۰

تب خود را با این دارو سه سوته قطع کنید

لیودمیلا لاپا پزشک روس در سخنانی اعلام کرد که می‌توان داشتن فرد به تب را بدون ‌تب‌سنج تشخیص داد.

به گزارش برنا؛ این پزشک روس در مصاحبه با شبکه «زوزدا» (Zvezda) گفت: یکی از علائمی که نشان می‌دهد فرد از درجه حرارت بالا رنج می‌برد، لرز است؛ پس از آن داغی پیشانی و زیر بغل است.

او افزود: فردی که از تب رنج می‌برد، احساس سردی در دستان و پاهایش می‌کند، در حالی که پیشانی وی گرم بوده و حتی چشمان فرد اشک آور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک ادامه داد: در این حالت فرد درجه حرارت بالایی را احساس می‌کند. داخل بدنش، احساس گرما می‌کند؛ پاهایش سرد است و هنگامی که دمای بدن به ۳۸ درجه برسد، گونه‌ها قرمز به نظر می‌رسد.

متخصصان می‌گویند در صورت وجود تب، «استامینوفن» و «ایبوپروفن» متداول ترین دارویی که استفاده می‌شود، با این حال این دارو‌ها خواص مختلفی دارند که هرکدام بسته به علائم فرد برای بیمار تجویز می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پزشک مصاحبه پزشک دارو تب تب سنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۹۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود

به گزارش "ورزش سه"، تمرینات تیم ملی والیبال ایران در حال پیگیری است و بازیکنان دعوت شده در تلاش برای نشان دادن خود به کادر فنی هستند. اما در روز هایی که موریسیو موتا پائز به دلیل حضور در تیم باشگاهی‌اش هنوز به ایران نیامده بود، پیمان اکبری نفر اول کادر فنی تیم ملی به شمار می‌آمد و بر عملکرد ملی پوشان نظارت داشت.

پیمان اکبری که تقریبا با اکثر این بازیکنان در مسابقات باشگاهی همکاری داشته، به خوبی از پس تمرینات بر آمد و اجازه نداده جای خالی و غیبت موریسیو موتا پائز احساس شود.

پیمان اکبری که پس از چندین سال دوباره به کادر فنی تیم ملی بازگشته است حالا امیدوار است این بار با پائز برزیلی فرانسوی دومین صعود به المپیک را تجربه کند. اکبری چندین سال دستیار کولاکوویچ در تیم ملی بوده است و تجربه خوبی در این زمینه دارد.

دیگر خبرها

  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • مارتین لوتر کینگ و خشونت
  • کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود
  • بهترین دمنوش ها برای دفع سنگ کلیه
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • درمان سرماخوردگی و آنفولانزا با این روغن
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • مورینیو: با ناراحتی منچستریونایتد را ترک کردم؛ به تن هاخ زمان دادند، به من نه!
  • چرا آداپتور هایمان زود به زود خراب میشوند ؟