Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@14:53:22 GMT

بارش‌های پراکنده آسمان کردستان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۰۰۴۵

بارش‌های پراکنده آسمان کردستان را فرا می‌گیرد

نشمیل احمدیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌ها به شکل رگباری و پراکنده بوده و عمدتاً در نیمه شمالی و شرقی و تا حدودی نواحی مرکزی استان رخ می‌دهد که امکان آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی در برخی از مناطق یاد شده دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: شرایط بارش برای فردا (یک‌شنبه) و پس فردا (دوشنبه) در سطح منطقه کاهش می‌یابد اما همچنان برای شهرستان‌های بیجار و قروه امکان بارش‌های خفیف و پراکنده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از امروز به تدریج از میزان گرد و خاک در سطح استان کاسته می‌شود و کیفیت هوا و دید افقی افزایش می‌یابد.

وی سردترین نقطه استان در شبانه روز گذشته را "قاملو" با یک درجه و گرم‌ترین را "سلین اورامان" با ۳۲ درجه سانتی گراد عنوان کرد و گفت: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز مابین ۱۱ و ۲۶ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

احمدیانی یادآور شد: از فردا یک‌شنبه تا روز سه شنبه به تدریج میانگین دمای شبانه استان پنج تا هفت درجه سیلسیوس افزایش یافته و هوای سطح منطقه گرمتر خواهد شد.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری(اول مهر پارسال) تاکنون ۲۸۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۴۹۷ میلی‌متر) ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۱۴ میلی‌متر، ۳۱ درصد کاهش داشته است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

برچسب‌ها رعد و برق تغییرات آب و هوا کردستان بارندگی سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رعد و برق تغییرات آب و هوا کردستان رعد و برق تغییرات آب و هوا کردستان بارندگی سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار زرد هواشناسی و رگبار برف در ارتفاعات خبر داد. - اخبار استانها -

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اعلام حاکمیت شرایط ناپایدار جوی در لرستان، گفت: بارش پراکنده و رگباری باران، رعدوبرق، رگبار برف در ارتفاعات و گردنه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

او اضافه کرد: بارش پراکنده باران و برف در جنوب‌شرق و بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط به‌ویژه نیمۀ شرقی لرستان را انتظار داریم.

شول‌آباد در صدر بارندگی سال زراعی لرستان

مدیرکل هواشناسی لرستان هشدار داد: لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال در تردد، خسارت به برخی سازه‌ها، مه‌آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی در این استان پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور به عدم توقّف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، محافظت از تأسیسات، آمادگی دستگاه‌های امدادی لرستان توصیه کرد.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • شروع بارش ها در غرب استان اصفهان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین
  • آسمان اصفهان باز بارانی می شود
  • آسمان لرستان در انتظار رگبارهای بهاری
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای آسمان لرستان
  • آغاز افزایش دما از امروز در خراسان رضوی
  • زنجان بارانی می‌شود
  • بارشهای پراکنده و رگباری در لرستان
  • وقوع رگبار‌های پراکنده و تندباد در آسمان خوزستان
  • پیش‌بینی رگبار برف در ارتفاعات لرستان