Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@11:46:18 GMT

واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۰۳۹۵

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی دستور واکسیناسیون دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی را صادر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دستور واکسیناسیون دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن نامه وزیر بهداشت به شرح زیر است:

سر پرست محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی -

با سلام

پیرو ابلاغ برنامه واکسیناسیون کادر بهداشتی درمانی کشور مقرر شد دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، انترنها، دانشجویان بالینی شامل رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی داروسازی، پرستاری مامایی و علوم آزمایشگاهی در ترم‌های بالا و همچنین دستیاران و دانشجویان دکترا در فاز اول و کارشناسی ارشد در فاز دوم که در رشته‌هایی همچون ایمنی شناسی، ویروس شناسی، میکروب شناسی پزشکی، پاتولوژی فیزیوترایی، داروسازی بیمارستانی و با هر رشته علوم پایه‌ای که بنحوی با بیمار با نمونه‌های آزمایشگاهی در تماس است باید واکسیناسیون انجام شود.

ضروریست ظرف همین هفته با دعوت از کلیه افراد ذیربط در یکی از مراکز بهداشتی درمانی و به نوبت، بدون ایجاد تراکم برنامه ایمن سازی علیه ۱۹-covid انجام و نتیجه به دفتر اینجانب گزارش شود

دکتر سعید نمکی
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برچسب ها: وزارت بهداشت ، سعید نمکی ، واکسن ، کرونا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزارت بهداشت سعید نمکی واکسن کرونا علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این همایش که در سالن شهدای شهرداری خوی برگزار شد با اهدای تندیس و لوح از 40 نفر از همیاران و فعالان عرصه سلامت در شهرستان خوی تجلیل شد .

دکتر حبیب زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی در این همایش بااشاره به دستاورده های حوزه سلامت در دو سال گذشته در این شهرستان گفت : دراین مدت رشته های علوم پزشکی در این دانشکده 50 درصد و تعداد  اعضای هیئت علمی صد در صد  رشد داشته است .

وی از تکمیل زیر ساختهای حوزه سلامت هم با اجرای 26 خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت خبر داد  و تصریح کرد : از این طرحها 12 طرح به بهره برداری رسیده و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در مناطق روستایی دردست اجرا هستند .

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی افزود : در دو سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان برای توسعه زیر ساختهای حوزه سلامت در شهرستان خو ی جذب و هزینه شده است .

وی همچنین از موافقت وزارت بهداشت و درمان از ساخت بیمارستان جدید  در خوی خبر دااد و اضافه کرد :   عملیات اجرایی این بیمارستان 250 تختخوابی که قابلیت افزایش به 350 تخت را دارد بزودی در این شهرستان آغاز می شود.

دکتر هاشم زاده معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی هم در این همایش ازاجرای موفق طرح سلامت  خانواده و نظام ارجاع شهری در خو ی خبر داد و افزود : در اجرای این طرح 210 هزار نفر از جمعیت شهر خوی در 20 پایگاه زیر پوشش خدمات  این طرح ملی قرار گرفته اند .

وی افزود : برای افزایش خدمات این طرح 10 پایگاه سلامت جدید نیز با جذب 57 نفر نیروی مراقب سلامت  بزودی راه اندازی می شود.

علی نژاد فرماندار خوی هم در این همایش با تقدیر از تلاشهای فعالان حوزه سلامت از اختصاص بیش از 20 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای تکمیل زیر ساختهای  بخش سلامت درشهرستان خبر داد .

در ادامه این همایش ازتجهیزات بهداشتی وپزشکی اهدایی سازمان جهانی بهداشت به دانشکده علوم پزشکی خوی رونمایی شد.

دکتر بروجنی نماینده سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت : این تجهیزات  با هدف تاب آوری نظام سلامت و تجهیز بیمارستانها و مراکز درمانی و بهد اشتی خوی به دانشکده علوم پزشکی اهدا شد .

وی افزود : در این مرحله بیش از 10 دستگاه پیشرفته پزشکی و درمانی  از جمله ونتیلاتور ، دستگاه شوک و تنفس مصنوعی و تخت های معاینات بالینی با ارزش بیش از 3 و نیم میلیارد تومان به دانشکده علوم پزشکی خوی اهدا شدند .

دکتر بروجنی تصریح کرد : بهداشت جهانی از وقوع زلزله در خوی به ارزش بیش از 150 هزار دلار انواع تجهیزات بهداشت ی و پزشکی را به این شهرستان  کمک کرده است.

دیگر خبرها

  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • راه اندازی رشته های پرستاری و پیراپزشکی در ماکو
  • افزایش ظرفیت پزشکی باید متناسب با زیرساخت‌ها مانند بیمارستان‌های آموزشی باشد