Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@21:46:35 GMT

خبر خوش حریرچی: «از قله پیک چهارم عبور کردیم»

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۰۶۵۳

خبر خوش حریرچی: «از قله پیک چهارم عبور کردیم»

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت با حضور در برنامه تلویزیونی تیتر امشب اظهار کرد: با اطمینان کامل از قله پیک چهارم کرونا عبور کرده ایم.

او افزود: احتمال نوسان در برخی استان‌های کشور وجود دارد، اما احتمال نوسان کلی کرونا در کشور وجود ندارد.

حریرچی تصریح کرد: روند شیوع بیماری نزولی شده، اما در حال حاضر وضعیت کنونی همانند آبان ماه است و میزان ابتلاها همچنان نسبت به اسفند و تابستان بالاتر است، در نتیجه هنوز فشار کرونا روی بیمارستان‌ها موجود است و رعایت اقدامات احتیاطی مانند شیوه نامه‌های بهداشتی امری لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: افراد نباید نگران اسم‌های کرونا مانند هندی، برزیلی، انگلیسی و ... باشند؛ چرا که کرونا دارای اسم‌های متفاوتی است.

حریرچی بیان کرد: در هند ۴ هزار فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونای هندی مشاهده شده و امروز ۴۱۹ هزار نفر به آن مبتلا شده اند که تمام جمعیت چند تا از مرکز استان‌های ما از رقم ذکر شده کمتر است.

او ادامه داد: بیش از اینکه خود واریانت هندی باعث افزایش مرگ و میر افراد آن کشور شده باشد سهل انگاری و عادی انگاری‌های ملت برای برگزاری برخی از مراسم مذهبی، انتخابات، جشن و مهمانی‌ها در این کشور باعث از دست رفتن جان افراد شده است.

کاهش آمار مرگ و میرهای کرونایی به زودی
معاون کل وزارت بهداشت افزود: با استفاده از تدابیری که اتخاذ شد آمار مرگ و میرها به زودی روند نزولی پیدا می کند چرا که در بستری مبتلایان کرونایی نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۳ یا ۱۴ درصد کاهش داشته ایم.

حریرچی بیان کرد: کاهش هر کدام از پیک های کرونایی باعث ایجاد فشار زیادی بر کادر درمان، مدافعان سلامت، کارکنان سلامت، پرستاران، بهرورزان و مراقبان بهداشت می شود که فعالیت های شبانه روزی آن ها باعث پیرتر شدن چهره شان شده است.

کد خبر 599752 برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نشان داد ما می توانیم از هر نوع پدافندی عبور کنیم
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • هفته بیست و چهارم لیگ برتر| عبور یک نیمه‌ای پرسپولیس از صنعت نفت در آبادان
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • تلاش وزارت بهداشت برای افتتاح ۱۰ هزار تخت بیمارستانی جدید در سال ۱۴۰۳
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد