Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:51:31 GMT

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۰۷۳۱

بسته خبرهای کوتاه خراسان رضوی

مشهد- افسر نگهبان سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: یک کارگر ٣٥ ساله حین تخریب ساختمان دو طبقه در بلوار عبدالمطلب این شهر بر اثر ریزش آوار در دم جان باخت. آتشیار جلیل فدایی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش‌نشانان اعزامی از سه ایستگاه، پیکر بی‌جان متوفی را از زیر آوار خارج کرده و تحویل پلیس دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت دقیق وقوع این حادثه در دست بررسی است.

تایباد- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تایباد گفت: جهادگران بسیجی با کمک شهروندان نیکوکار دست‌اندرکار مرمت و بازسازی ۱۱۱ واحد مسکونی اقشار محروم در این شهرستان مرزی هستند. سرهنگ پاسدار ابراهیم بیدل روز شنبه در حاشیه تحویل ۲ واحد مسکونی به محرومان در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تعمیر و مرمت این تعداد واحد مسکونی متعلق به شهروندان شیعه و اهل‌سنت تایباد چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. امسال تاکنون پنج واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با هزینه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط جهادگردان بسیجی در شهرستان مرزی تایباد ساخته شده است.

گناباد - رییس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: یک دوچرخه‌سوار جمعه‌ شب بر اثر برخورد با خودرو وانت نیسان در جاده گناباد - بیدخت جان باخت. دکتر امین زمانی افزود: تکنسینهای اورژانس این فرد را که دچار آسیب شدید سر و گردن شده بود بدون علائم حیاتی یافته اما با فوریت اقدامات لازم را برای احیای وی انجام داده و به بیمارستان منتقل کردند ولی در بیمارستان فوت وی بخاطر آسیب شدید تایید شد.  

تربت‌حیدریه - رییس پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه گفت: ۲۶۸ نفر از شهروندان این شهر در شبهای قدر برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کرده و ۲۲۳ نفر آنان موفق به اهدای خون شدند. علیرضا علاقه‌مند روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مراجعه این شهروندان در شبهای قدر امسال ۳.۳۱ درصد و میزان خونگیری ۹.۲۸ درصد نسبت به شبهای قدر پارسال بیشتر بود. وی ادامه داد: پایگاه انتقال خون تربت‌حیدریه همچنان به تمامی گروههای خونی نیاز دارد.
گناباد - فرماندار گناباد گفت: تعهد پارسال این شهرستان برای جمع‌آوری زکات ۲۵ میلیارد ریال بود که ۱۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال آن محقق شد. حامد قربانی در نشست روز شنبه شورای زکات گناباد افزود: از مجموع زکات جمع آوری شده ۱۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال زکات واجب و مستحب، سه میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال زکات فطریه و بقیه کفاره و سایر امور است. حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب امام جمعه گناباد نیز در این نشست به افزایش سه برابری پرداخت فطریه و کفاره در ماه رمضان پارسال نسبت به سال قبل از آن اشاره و بیان کرد: میزان فطریه امسال با احتساب گندم برای هر نفر ۱۸۰ هزار ریال، برای برنج ۴۵۰ هزار ریال و کفاره روزه ۴۵۰ هزار ریال است.  

مشهد- فرمانده انتظامی مشهد از کشف ۲۵ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در این شهر خبر داد. سرهنگ عباس صارمی ساداتی روز شنبه گفت: ماموران انتظامی کلانتری معراج این دستگاه ها را به ارزش تقریبی هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک انبار در بلوار توس مشهد کشف کرده و در این خصوص فرد متخلف را دستگیر و با تشکیل پرونده روانه دادسرا کردند.

مشهد - کارشناس مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بازرسان این سازمان یک کارگاه بزرگ غیرمجاز تولید مایع ظرفشویی گیاهی را در مشهد کشف و به تعزیرات حکومتی معرفی کردند. بخشعلی بیاتی‌قله‌زو روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگاه در یکی از روستاهای بخش مرکزی مشهد شناسایی و تجهیزات مرتبط با تولید از جمله دستگاه پرکن، ۱۸ گالن چهار لیتری و ۱۰ گالن ۲۰ لیتری مایع ظرفشویی گیاهی آماده عرضه به بازار با نام یک برند معتبر و با علامت استاندارد، سه هزار عدد گالن چهار و ۲۰ لیتری مایع ظرفشویی دیگر از آن کشف شد. وی ادامه داد: با ارسال نمونه های کشف شده به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پس از آزمایش فیزیکو شیمیایی، این مواد دارای بار میکروبی زیاد و فاقد صلاحیت مصرف انسانی تشخیص داده شد و برای متصدی این واحد پرونده تخلف تنظیم و به اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ارسال شد.

مشهد- دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرد به منظور حمایت از استعدادهای برتر دانشگاهی، از میان دانش آموختگان و دانشجویان ممتاز دوره‌ کارشناسی ارشد دانشگاه‌های مشمول در سال جاری برای مقطع دکتری بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. در اطلاعیه این مرکز آموزشی آمده است: دانشجویان یا دانش آموختگان هر یک از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد دوره‌های مجازی، نیمه‌حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور، پردیس بین الملل، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، مؤسسات آموزش عالی آزاد، مراکز آموزش عالی، دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی مجاز به شرکت در فراخوان این دانشگاه نیستند. این اطلاعیه افزوده است: دارندگان مدارک حوزوی معادل کارشناسی ارشد و دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد دانشگاه‌های خارج از کشور نیز امکان شرکت در این فراخوان را ندارند. همچنین مطابق آیین نامه ابلاغی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، اتباع غیرایرانی نیز مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند. در این اطلاعیه آمده است: پذیرش نهایی منوط به انجام مصاحبه و پذیرش در گروه مربوطه و تأیید سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. بر اساس این فراخوان داوطلبان می توانند از ۱۶ اردیبهشت تا ۱۶ خرداد امسال از طریق سامانه مربوطه برای ثبت نام اولیه اقدام کنند.

برچسب‌ها بسته خبری تایباد مشهد تربت حیدریه گناباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری تایباد مشهد بسته خبری تایباد مشهد تربت حیدریه گناباد اخبار کنکور کارشناسی ارشد واحد مسکونی میلیون ریال تربت حیدریه روز شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی گفت:در راستای اجرای طرح برخورد با خودرو‌های قاچاق، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان در یکی از مناطق شهر مشهد به یک دستگاه خودرو سواری BMW مشکوک و به راننده دستور ایست دادند.

سرهنگ حسین جوانبخت افزود: در ادامه مالک خودرو مدارک و مستندات لازم مبنی بر داشتن مجوز تردد خودرو ارائه نکرد و خودرو موردنظر به پارکینگ منتقل شد که کارشناسان ارزش این خودرو را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی  از شهروندان خواست؛ در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی خارج از چهارچوب قانون مراتب را در اسرع وقت به پلیس پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • هوای ۶ منطقه مشهد در وضعیت پاک است
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • ضبط برنج های تقلبی و جریمه متخلف در مشهد
  • کیفیت هوای پنج منطقه مشهد پاک است