Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@10:23:09 GMT

ظریف: دلقک بی‌آبرو، تعهدات را نقض کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۰۸۳۷

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در سالگرد خروج آمریکا از برجام در صفحه توئیتر خود نوشت: به موازات آنکه که سعی در احیای برجام در وین داریم، لازم است به یاد بیاوریم که چطور همه چیز شروع شد.

وی افزود: سه سال پیش در چنین روزی، یک دلقک رسوا تعهدات ایالات متحده تحت برجام و قطعنامه 2231 را نقض کرد.

‏ظریف نوشت: امروز، بایدن باید تصمیم بگیرد که آیا ایالات متحده به بی‌ قانونی ادامه خواهد داد و یا به قانون متعهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این به عهده آمریکا است، نه ایران.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو برای سناریوی توقف کمک تسلیحاتی آمریکا آماده می‌شود

روز دوشنبه، روزنامه عبری زبان «معاریو» به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: تل‌آویو به دنبال راهی برای خرید تسلیحات با دور زدن واشنگتن است، زیرا بیم آن می‌رود که ایالات متحده اقدامات خود را پس از تهاجم مورد نظر ارتش اشغالگر به شهر رفح در جنوب نوار غزه تشدید کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش، این مقام امنیتی گفت: افزایش انتقادها ادامه تامین و انتقال مهمات و تسلیحات برای اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: هنوز کمک وجود دارد، هر روز محموله‌های تسلیحاتی وارد می‌شوند، اما بزرگترین نگرانی این است که تنش‌های ناشی از مشکل انسانی و یورش به رفح بر تمایل آمریکا برای کمک نظامی به اسرائیل تأثیر بگذارد.

اخیرا، ایالات متحده بودجه دولتی خود را تصویب کرد که شامل کمک‌های نظامی اضافی به رژیم صهیونیستی فراتر از کمک معمول ۳.۸ میلیارد دلاری نمی‌شود. اخیراً گزارش‌ها مبنی بر اینکه ایالات متحده در حال بررسی تاخیر ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل به عنوان ابزاری برای فشار بر دولت بنیامین نتانیاهو است،‌ افزایش یافته است.

هفته گذشته، یک مقام ارشد اشغالگر به ABC گفت که آمریکا ارسال کمک‌های نظامی به اسرائیل را به تاخیر می‌اندازد.

به گفته وی، در آغاز جنگ، محموله‌ها با سرعت بسیار بالایی می‌رسیدند، اما اکنون بسیار پروسه طولانی‌تر را طی می‌کنند. ما به خوبی از ناامیدی ایالات متحده از روند جنگ آگاه هستیم، اگرچه من در مورد آن مطمئن نیستم.

این منبع اسرائیلی مدعی شد که کمبود گلوله‌های توپ ۱۵۵ میلی متری و همچنین گلوله‌های تانک ۱۲۰ میلی متری وجود دارد.

مقامات واشنگتن این موارد را رد کردند و گفتند که هیچ تغییری در سیاست انتقال کمک‌ها ایجاد نشده است. با این حال، قطع کمک‌های نظامی به عنوان ابزاری برای فشار بر اسرائیل، مدتی است که روی میز واشنگتن مطرح شده است.

در گذشته، پنتاگون تایید کرده بود که در مورد این موضوع به ویژه با توجه به تحرک قابل انتظار در رفح بحث و گفت‌وگو شده است.

وبگاه آمریکایی پالتیکو نیز گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ممکن است در صورت گسترش عملیات نظامی اشغالگران در نوار غزه، کمک نظامی به اسرائیل را مشروط کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدارندگی آمریکا در مقابل ایران تضعیف شده است
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • فیلم| افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • شکایت چین از آمریکا
  • (ویدیو) افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • استرداد آسانژ به آمریکا به تعویق افتاد
  • تحریم چین ازسوی آمریکا برای حمله سایبری به زیرساخت‌ها
  • آفریقای جنوبی به محور مخالف آمریکا می‌پیوندد
  • تل‌آویو برای سناریوی توقف کمک تسلیحاتی آمریکا آماده می‌شود
  • رئیس گشت مرزی آمریکا: اوضاع مرز با مکزیک تهدیدی علیه امنیت ما است