Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@08:46:11 GMT

ماجرای انفجار در مقابل مدرسه دخترانه کابل چیست؟ + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۰۸۷۲

ماجرای انفجار در مقابل مدرسه دخترانه کابل چیست؟ + فیلم

‍‍‍‍‍‍

انفجار در مقابل مدرسه دخترانه «سیدالهشدا» کابل باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها دانش آموز افغان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعاتی پیش وزارت کشور افغانستان از وقوع انفجار بمب در نزدیکی مدرسه سیدالشهدا در حوزه سیزدهم شهر کابل خبر داد. منابع افغان تأیید کردند که تاکنون ۵۵ نفر در این انفجار کشته شده و ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند مه تمام قربانیان غیرنظامی و اکثراً دانش‌آموز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود انفجار اول ناشی از بمب‌گذاری در یک ماشین بوده و هنگام تعطیلی مدرسه رخ داده و دانش‌آموزان در جریان بیرون رفتن از مدرسه بودند که هدف قرار گرفتند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته و گروه طالبان نیز دست داشتن در این حمله را تکذیب و آنرا محکوم کرده است.

واکنش‌ها به حادثه انفجار کابل

این حادثه واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان با صدور بیانیه‌ای حمله به مدرسه سیدالشهدا را محکوم کرد و آنرا هراس افکنانه خواند. وی این حمله را به طالبان نسبت داد و گفت که «این گذوه با پیچیده کردن وضعیت، فرصت فراهم شده برای صلح را تخریب می‌کند.»

دفتر سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) و اتحادیه اروپا نیز به این حمله واکنش نشان داده و آن حمله را محکوم کردند.

اتحایه اروپا در صفحه توئیتر خود نوشت: «حمله وحشتناک در ساحه دشت برچی کابل یک عمل شنیع تروریسم است. هدف قراردادن دانش‌آموزان در مدرسه دخترانه، حمله به آینده افغانستان است. حمله به جوانانی است که مصمم اند کشورشان را آباد کنند. ما به فکر همه قربانیان هستیم.»

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان نیز این حمله را محکوم و آن را عملی تروریستی خواند و گفت «این حمله دشمنی با مردم افغانستان است و خواستار آغاز فوری مذاکرات صلح و پایان خشونت در کشور شد.»

وزارت امور خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای، انفجار تروریستی در شهر کابل را اقدامی مذموم دانست و نسبت به از دست رفتن جان‌های باارزش در این حادثه ابراز تأسف کرد.

در این بیانیه با اعلام تسلیت و همدردی مردم و دولت پاکستان با افغانستان به ویژه خانواده‌های قربانیان و آسیب دیدگان عملیات تروریستی علیه مدرسه در کابل، آمده است که «پاکستان در جنگ علیه تروریسم در کنار مردم افغانستان قرار دارد.»

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم با ابراز مراتب انزجار از این اقدام تروریستی که افراد عادی خصوصاً دانش آموزان و دانشجویان را مورد حمله قرار داد به بازماندگان قربانیان این حادثه تسلیت گفت و برای مجروحین این اقدام تروریستی سلامتی مسئلت کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز اعلام کرد که «مدرسه‌ای در غرب کابل هدف حمله وحشیانه تروریستی و فرقه گرا گرفته و تعداد زیاد دانش آموزان دبیرستان دخترانه سیدالشهدا شهید و یا زخمی شده اند.»

اطلاعیه سفارت جمهوری ایران در کابل با محکوم کردن حمله به دبیرستان دخترانه در کابل این اقدام را غیر اسلامی و غیر انسانی خواند و افزود که «اطمینان داریم که اهداف شوم عوامل اینگونه جنایت‌ها محقق نشده و خشونت‌های فرقه‌ای در افغانستان شکل نخواهد گرفت.»

دشت برچی کجاست؟

دشت برچی یکی از مناطق هزاره‌نشین افغانستان است که در غرب کابل قرار دارد. پیش از این نیز مراکز آموزشی در این منطقه هدف حملات تروریستی قرار گرفته بودند.

کد خبر 492043

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جان پدر کجاستی کابل انفجار کابل دشت برچی انفجار دشت برچی افغانستان حادثه تروریستی انفجار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۰۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع با شکوه آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073102 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان
  • تشییع با شکوه آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • نواختن زنگ سلامت در مدرسه دخترانه رشت
  • داعش مسئولیت انفجار شب گذشته در کابل را برعهده گرفت
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم
  • چهار کشته و زخمی در انفجار غرب شهر کابل
  • انفجار در کابل با یک شهید و سه زخمی
  • انفجار یک خودرو در غرب کابل